Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Vito » 02 jan 2018, 19:05

Dan ben je een van de weinigen vrees ik. Google maar eens op reviews Advantage rental cars :roll:

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 02 jan 2018, 19:18

@Vito: Sorry, maar Ik baseer eerst mijn mening liever zelf over iets, ik kan ook 1000 slechte reviews opzoeken over elke andere grote verhuurder, (maar ook over restaurants, hotels etc. kun je slechte reviews vinden). Bovendien zijn de meeste mensen die een slechte review achterlaten naief, onvoorbereid of voelen ze zich ‘opgelicht’ doordat ze ZELF iets hebben laten verkopen....

Kortom, ik heb het in dit geval over MIJN persoonlijke ervaring en ik geef meestal het voordeel van de twijfel (ik lees sowieso weinig reviews, en neem de slechte/beste reviews altijd met een korreltje zout). Ik hoop dat ik iemand op dit forum hiermee een persoonlijke ervaring meegeef, dus een beetje raar dat je zo reageert....

Bovenden zoals meerdere mensen op het forum al diverse keren aangeven: de meeste mensen die een review schrijven schrijven een negatieve, geen positieve.

Heb je zelf wel eens een slechte ervaring gehad bij een rental company?

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 02 jan 2018, 19:28

Zeker, bij Hertz.Daar huren wij nooit meer. Ik heb overigens geen slechte review afgegeven, alleen hier op het forum neergezet.
Je kunt prima je persoonlijke ervaring neerzetten maar als Alamo gemiddeld 4,5 sterren scoort en Advantage 1,3 dan zegt dat toch wel iets, er ook vanuitgaande dat mensen van Alamo hun slechte reviews plaatsen.
Ik wilde die kanttekening gewoon meegeven aan Pumi100, het zou zonde zijn als ze zometeen een waardeloze ervaring heeft met Advantage waar ze gehuurd heeft gebaseerd op jouw positieve review.

pumi1000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door pumi1000 » 02 jan 2018, 20:11

Ik was er via google ook achter gekomen dat het Advantage was, maar die verhuurder ken ik niet en heb het hier nog niet eerder vermeld gezien. Ik was benieuwd of er forumleden al eens gehuurd hadden daar.

We hebben nu een reservering staan voor een standard SUV bij Budget, omdat Alamo dubbel zo duur is in juli. Over Budget zijn ook negatieve reviews in LA. Afgelopen jaar was onze eerste keer Budget in Miami en die was positief, ondanks dat ze de extra verzekering Roadside assistence op het contract hadden gezet ZONDER te vragen, maar dat zag ik en zei dat dat eraf moest......wat de baliemedewerker toen ook deed. Dat was wel de eerste keer dat we dit meemaakten. Maar verder alles oke met Budget. Voorlopig laat ik mijn Budget reservering maar staan en wacht af of Alamo nog gaat zakken in het voorjaar.
1998-2010-2011 florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - west en noordwest usa
2015 - rondje NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - Florida + west usa
2020 - corona
2021 - noordwest usa

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 02 jan 2018, 21:35

Vito schreef:Zeker, bij Hertz.Daar huren wij nooit meer.
En anderen zijn juist alleen maar positief over Hertz, ook gebaseerd op persoonlijke ervaringen.

Wat me opvalt is dat je zelf geen ervaring hebt met Advantage maar wel een mening gebaseerd op internet reviews, dat vind ik vreemd.

We proberen elkaar toch op dit forum te helpen met persoonlijke ervaringen? Voor generieke meningen kun je prima googelen, dat kan @Pumi1000 zelf ook.

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 02 jan 2018, 21:47

Mooie deal te pakken.
12 april - 23 april een Midsize SUV bij Alamo vanaf LAX voor 305 euro via Auto Europe! Nog weer 50 euro goedkoper dan mijn vorige boeking via US Car Hire. Dit keer was Alamo zelfs de (op Europcar na) de goedkoopste, dat was eind vorig jaar nog wel anders.

Wij komen 11 april laat in de avond aan op LAX, na een flinke reis met 2x overstappen. We kiezen ervoor om de auto pas de volgende ochtend op te halen. Ons hotel heeft namelijk een gratis shuttle naar het hotel, maar rekent wel kosten voor parkeren. In totaal besparen we dus zo'n 50 euro door hem een dagje later op te halen én kunnen we dat gewoon fris doen. En hopelijk is er 's ochtends zo rond 10 uur flinke keuze, als alle returns van die ochtend binnen zijn gekomen :)
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

Zidmar
Amerika-ontdekker

Bericht door Zidmar » 03 jan 2018, 18:55

Ik zie via de alamo british site een prijs van €671 voor 18 dagen autohuur in juni een midsize suv.

Is dit een goede prijs of kan het stukken goedkoper?
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 04 jan 2018, 10:15

Ik betaal in juni voor 22 dagen €680 (Dollar via AutoEurope) voor een standard SUV, dus het kan wel goedkoper, maar ik zie die prijzen nu ook niet meer...

Linda85
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Linda85 » 04 jan 2018, 11:45

Dag allen,

ik heb net een reservering gemaakt bij Vehicle Rent Las Vegas Airport (via skyscanner) van 11 tot 27 juli 2018 voor een Toyota Yaris of vergelijkbaar, voor 318 euro. Ik ga in mijn eentje op vakantie en ga kamperen/motels/hotels, (rondje naar Yellowstone denk ik) dus heb niet zo veel ruimte nodig, en de prijs is natuurlijk fantastisch! :thumbup: Ik heb momenteel nog geen extra verzekeringen geboekt (nog tips?), en de reservering is kosteloos te annuleren tot 48 uur voor aanvang.

Iemand ervaringen met Vehicle Rent?

Groetjes, Linda
Afbeelding

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 04 jan 2018, 12:12

Ik heb even gekeken, en het lijkt er op dat alle benodigde verzekeringen inbegrepen zijn. Wel heb ik eigenlijk nog nooit wat gehoord over vehicle-rent.com, en is de uiteindelijke verhuurder (Advantage) er een waar je wisselende verhalen over leest. Maar ik heb geen persoonlijke ervaring.

Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 » 04 jan 2018, 12:41

Ja dat las ik inderdaad eerder in het topic, maar ik weet niet goed wat de specifieke problemen dan waren. Ik kan nog annuleren mochten forum leden dit aanraden, maar ervaringen zijn natuurlijk altijd subjectief. Ik heb het in ieder geval even voor deze prijs vastgelegd. Wat kan er nou misgaan met een Toyota Yaris? :lol:
Afbeelding

Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 » 04 jan 2018, 13:13

VRAAGJE;

ik kan precies diezelfde auto huren voor de zelfde prijs via Europcar bij Arguscarhire, maakt dat het beter dan bij Vehicle Rent? Ik snap die constructies niet hoor, is het dan nog steeds van Advantage?
Afbeelding

Frasi
Amerikakenner
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Frasi » 04 jan 2018, 14:01

Zelf reis ik ook altijd alleen maar minimaal in een midsize-SUV. En liever nog in een standard-SUV. Ik moet er dan ook niet aan denken van Las Vegas naar Yellowstone (en terug!) te moeten in een Yaris.
Een Yaris, of andere economy car is wel erg klein voor het ruige binnenland. Niet dat je er de bergen niet mee over komt, maar op zo'n reis leef je nagenoeg de hele dag in de auto (zeker met het door jouw geplande retour LV-Yellowstone). Dan is een beetje ruimte en comfort wel erg fijn.

In veel gevallen is een midsize-SUV niet erg veel duurder dan een kleine personenauto. Net even gekeken bij autoeurope: €342 voor een economy car en €425 voor een SUV. Zelf zou ik die 83 euro er ruim voor over hebben en evt. elders tijdens de reis besparen (ik shop nogal uitbundig dus daarop €83 minderen is peanuts).
Je kan annuleren en hebt nog ruim de tijd om naar aanbiedingen te kijken. Maak er gebruik van :thumbup: .
Afbeelding

Zuid-Westen (2007, 2010); California (2012); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); GC/LV (2012); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills/LV (2014); LA/LV (2015); NY/Wash.(2016); LA (2016); LV/LA/SD (2018), Orlando/Deep South (2017). New York (2018, 2019)

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 04 jan 2018, 14:05

Linda85 schreef:VRAAGJE;

ik kan precies diezelfde auto huren voor de zelfde prijs via Europcar bij Arguscarhire, maakt dat het beter dan bij Vehicle Rent? Ik snap die constructies niet hoor, is het dan nog steeds van Advantage?
Europcar wordt in de VS altijd uitgevoerd door Advantage. Daarbij maakt het niet uit waar je boekt, of dat nu bij Advantage, Europcar, of een reseller zoals Vehicle Rent of Arguscarhire is.

Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 » 04 jan 2018, 14:18

Ik zal inderdaad nog wel even blijven opletten, en een SUV overwegen (hoewel we 5 jaar geleden in een Yaris 6 weken hebben gedaan incl. Yosemite, Seattle etc, maar toen reed vriendlief). Ik vind het alleen een beetje lastig in te schatten hoe groot een SUV is, ik heb sinds begin 2017 mijn rijbewijs. Zelf rijd ik thuis een Skoda Station, kan ik uit de weg met een SUV denken jullie? Is een Standard nou groter dan Midsize, begrijp ik dat goed? Overigens zou het prijsverschil met de boeking die ik nu heb staan 107 euro zijn.

Ik heb voor de bagage ECHT de ruimte niet nodig, het zou dan puur voor de misschien (?) fijnere stoel zijn.
Laatst gewijzigd door Linda85 op 04 jan 2018, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 04 jan 2018, 14:22

Of je nou wel of niet een SUV zou moeten nemen kun je het beste zelf bepalen. Maar erin rijden is in Amerika echt geen probleem. Ik heb enkele weken na het halen van mijn rijbewijs (gelest in een Volkswagen Up nota bene, nog nét geen Smart) in Amerika een standard SUV meegekregen. Dat was dus echt nul komma nul probleem. De auto is groter, maar de wegen idem dito. :lol:

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 04 jan 2018, 14:37

Suburban.jpg
Hierin rijden was voor mijn echtgenote geen probleem. Thuis reed ze in een Suzuki Alto (nu Toyota Aygo). :lol:
Groet,

Old Faithful

SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran » 04 jan 2018, 15:53

Zoals eerder aangegeven hoef je je daar echt geen zorgen over te maken! Went echt zo snel. De wegen zijn idd ook groter, parkeerplekken ook. Vaak zit er ook nog een achteruitrij camera en alles in. Ideaal. Ik heb alleen een keer zitten zweten in een parkeergarage waar nog 1 plekje vrij was. Maar toen is mijn vriend even uitgestapt en instructies gegeven :lol:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York

Lisa70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Lisa70 » 04 jan 2018, 16:02

Hallo,

Kan ik zonder problemen een auto huren via www.autoeurope.de ipv .nl? Op de Duitse site zijn de prijzen voor exact dezelfde autoverhuur goedkoper. Op zich best vreemd m.i. Of moet dit verplicht via de nederlandse website?

Bvd, groetjes Lisa

Zidmar
Amerika-ontdekker

Bericht door Zidmar » 04 jan 2018, 16:06

Volgens mij maakt het niets uit of je nu via .de of .nl bij autoeurope boekt Lisa.
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer