Is een overstaptijd van 2u en 15 min voldoende in Detroit?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Is een overstaptijd van 2u en 15 min voldoende in Detroit?

Bericht door Vanity »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag betreft de overstaptijd in Amerika op onze heenreis. Ik heb betaalbare vluchten naar las vegas gezien. Hierbij moeten we in Detroit overstappen. Is een overstaptijd van 2u en 15 min voldoende? Of is dit niet haalbaar?

Groetjes
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Overstaptijd

Bericht door SanFran »

Je kunt in vervoer in en naar amerika even het topic openen over vliegen. Op de eerste pagina staat een bult aan informatie over o.a. ook overstappen.

* Note mod: topic verplaatst.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Overstaptijd

Bericht door Old Faithful »

Als de heenreis normaal verloopt, zonder grote vertraging, vind ik 2 à 2,5 uur ideaal. Lang genoeg om niet te hoeven haasten en kort genoeg om je niet al te erg te vervelen. :thumbup:
Mocht je buiten eigen schuld je aansluitende vlucht missen, zal de luchtvaartmaatschappij je op een andere vlucht plaatsen.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overstaptijd

Bericht door Martin & Marianne »

Als alles goed gaat moet dat geen probleem zijn. Is dat een Delta vlucht? Misschien heb je iets aan onze ervaringen waarbij het niet helemaal goed ging. :wink:
Zie hier ons verslag.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Is een overstaptijd van 2u en 15 min voldoende in Detroit?

Bericht door winterpark »

In de winter heb ik al een paar keer m'n vlucht gemist op Detroit, iets met sneeuwstormen.
maarre.. moet ruim voldoende zijn. Check wel hoe laat je volgende vlucht zou gaan mocht je 'm missen, altijd goed om voorbereid te zijn. Ik heb vorige maand 1,5 uur overstaptijd in Houston gehad, gewoon lekker doorgelopen het vliegtuig uit, niet treuzelen en doorpakken en toen stonden we na 45-60 minuten al bij de gate voor de volgende vlucht. Op de terugreis laatst een record: 10 minuten. Maar goed, dan hoef je alleen maar naar de gate te lopen ;-)
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Is een overstaptijd van 2u en 15 min voldoende in Detroit?

Bericht door Vanity »

Ik heb jullie verslag gelezen Marianne, wat een gedoe!
Ik heb de keuze nog om via klm of delta te boeken, dit scheelt praktisch niks in de prijs (€30 pp). Is dit een betere optie?

Fijn om te lezen dat het bij anderen wel goed gegaan is.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Is een overstaptijd van 2u en 15 min voldoende in Detroit?

Bericht door knaapje »

Ik ben diverse keren in oktober op Detroit overgestapt, altijd binnen het uur bij de andere gate.
De grote terminal bestaat uit een lange rechte "straat" met trammetje. Heel overzichtelijk. Er is een kleine terminal naast, mocht je daar naartoe moeten : gang door en je bent er.

Vertraging door weer enz. kan je niet voor zijn hangt van het seizoen af. Was voor mij wel een reden om in februari voor een overstap op Houston te kiezen.

Keuze voor Delta of KLM zal niets uitmaken, je vliegt toch (vrijwel) altijd met Delta.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Is een overstaptijd van 2u en 15 min voldoende in Detroit?

Bericht door vinceG »

Afgelopen september voor het eerst via detroit gevlogen en ben nog nooit zo snel door immigratie, koffer ophalen, douane, koffer afgeven en security geweest! Verbazingwekkend gewoon! Binnen 20 minuten waren we weer terug!
Kan natuurlijk geen garantie zijn, maar meer dan 2 uur moet zeker voldoende zijn.

Daarnaast vond ik detroit echt een heel fijn vliegveld!
Gast

Re: Is een overstaptijd van 2u en 15 min voldoende in Detroit?

Bericht door Gast »

Ja, Detroit is super relaxed!
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Is een overstaptijd van 2u en 15 min voldoende in Detroit?

Bericht door Vanity »

Top! Allemaal weer bedankt voor de snelle reactie :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer