inleverlocatie NY

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

inleverlocatie NY

Bericht door brasem »

Hallo, wij gaan september 2018 een rondreis maken door Noord-Oost USA. We halen de huurauto op in Boston en leveren deze aan het eind van de vakantie in in NY om daarna nog 4 dagen in NY te blijven.
Wat is de beste inleverlocatie in NY?
Wat is het makkelijkst bereikbaar (we komen vanaf de Finger lakes) en wat zijn de verschillen in tranferprijs (taxi) vanaf inleverlocatie (één van de vliegvelden?) naar NY centrum?
Zijn er nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden wat betreft inleveren?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: inleverlocatie NY

Bericht door babarage »

kijk ook eens naar de optie om bij een stadslocatie in te leveren. Waar overnacht je in NYC en zoek daar een locatie van de verhuurmaatschappij bij in de buurt. Koffers droppen bij het hotel, auto inleveren en Bob is je oom!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: inleverlocatie NY

Bericht door brasem »

dat is inderdaad ook een optie. Ik ben alleen wat huiverig voor het verkeer in NY zelf, is dat goed te doen? Het leek mij makkelijker om vanaf de snelweg naar een vliegveld te rijden en daar een taxi te pakken zodat we de stad niet in hoeven met de auto. Of moet je voor de vliegvelden ook de stad door?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: inleverlocatie NY

Bericht door babarage »

vliegvelden liggen buiten de stad inderdaad. verkeer in de stad is best te doen. niet persé voor je dagelijks woon werk verkeer maar wel om een keer doorheen te moeten om de auto in te leveren. ook weer eens wat anders :). mijn ervaring is dat ze daar net wat pittiger rijden dan veel plekken in amerika dus ze duiken in gaatjes en zo maar dat zijn europeanen wel gewend. hard rijden gaat niet lukken waarschijnlijk.

wat mij betreft is rijden daar net als altijd: rustig blijven en kijken, ff goed voorbereiden waar je moet zijn en hoe je er komt en dan is het geen centje pijn. groot voordeel is dat je met google street view het laatste stuk al eens kan ‘rijden’ weet je precies waar je de garage in moet.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: inleverlocatie NY

Bericht door babarage »

vanuit de vinger lakes ligt eigenlijk alleen newark aan de ‘goede’ kant. jfk en laguardia liggen aan de oostkant. kun je ook met snelweg komen, die dan langs downtown komt, maar is dan niet echt handig.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: inleverlocatie NY

Bericht door roelb »

Houd er wel rekening mee dat je op veel routes een toltunnel of tolbrug door/overkomt als je je auto in Manhattan wilt inleveren, en dat je die niet allemaal nog zelf kunt betalen (en dat kan heel erg ongunstig uitpakken bij sommige verhuurders).

Maar aan de andere kant, als je hem elders inlevert en dan met het OV reist dan kost dan ook geld. Ik zou bij de verhuurder(s) even de prijs vergelijken voor de diverse inleverlocaties. Als in de stad inleveren niets uitmaakt dan inderdaad zo dicht mogelijk bij je hotel en vooraf goed je (tolvrije) route plannen.

Of juist wat meer noordelijk. Er zit een Hertz op Broadway bij 183th, drie blocks van een station van de 1, handig als je een hotel aan de west side hebt. Er zit ook een Enterprise vestiging (National/Alamo) wat verder naar het noorden langs diezelfde subway lijn. Volgens mij kun je bij beide komen zonder tol, mits je niet de hudson bridge neemt.
Laatst gewijzigd door roelb op 14 nov 2017, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: inleverlocatie NY

Bericht door theborgh »

Wij leveren meestal in bij Hertz, door Lincoln tunnel en inleveren 500 W 43rd St, New York, NY 10036, Verenigde Staten
Laatst gewijzigd door theborgh op 14 nov 2017, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: inleverlocatie NY

Bericht door tomaat85 »

Wij hebben ook midtown (Alamo) onze auto ingeleverd. Eerst alles uitgeladen bij onze AirBnB in Brooklyn. Daarna over de Brooklyn Bridge naar west 44th street via de FDR Drive. Zo'n F..ing :o vette ervaring, dat ga ik echt nooit vergeten. Tuurlijk, rijden is maximaal opletten en "ze" schieten je aan alle kanten voorbij maar zolang jij je "lane" houdt is r niets aan de hand. Mijn 5ct, elke financiële overweging is irrelevant in vergelijk tot de ervaring :wink:
Grote Amerika fan
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer