Navigatie, enkele vragen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door ohjajoh? »

Die mevrouw is vaak zo onduidelijk dat ik toch graag de pijl zie die ik moet volgen :wink:
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door RNA »

roelb schreef:Omdat je dan netjes je routeaanwijzingen krijgt te horen (en de muziek even netjes zachter wordt)?

Maar als je je telefoon niet goed kunt opladen in de auto dan is er denk ik iets mis met de lader die je hebt. Heel veel van die goedkope 12v auto-usb stekkers zijn zodanige rommel dat je al blij moet zijn als ze 200ma leveren. Ook het gebruikte kabeltje kan veel invloed hebben. Veel goedkope kabels hebben zodanig dunne aders dat een paar 100 ma bij 5V al te veel vermogen is. De vaste USB aansluiting is in veel auto's ook geen laadpunt, maar is er alleen maar om muziek af te spelen.
Ik geloof dat wij niet met elkaar op een road trip moeten gaan :D maar het geluid van mijn tomtom gaat altijd direct uit, bluetooth gebruik ik dus niet voor de tomtom.
En dit ligt niet aan de auto of lader, maar aan mijn telefoon. :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door knaapje »

Ik heb hm ook wel in de middelconsole liggen.
In de houder voor de voorruit in zo'n gat voor een blikje.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door knaapje »

Probeer de orginele van tomtom eens. We hebben de onze met de auto mee verkocht. Was er niet af te krijgen. :lol: . Ze zitten wel met twee in een doosje :thumbup: .[/quote]

Ook deze vallen eraf. (Ford Focus, diverse Nissans)
Het zit in de structuur van de kunststof van het dashboard als dat een beetje hobbelig is blijft er niets op zitten et dubbelzijdig plakband.
Ik heb het zelfs geprobeerd met van dat zwarte voor buiten van top kwaliteit.
In bijv. Florida helpt ook de zon wel mee om de lijm lekker zacht te maken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:TomTom blijft lastig te monteren als het in een aantal/steeds meer staten verboden is om iets aan je raam te bevestigen.
De TomTom bevestig ik precies zoals in Nederland. In het midden onderaan het raam. Heeft nog nooit een haan naar gekraaid in Amerika. Voor het zicht is in het midden onder de beste plek en je hoeft slechts met je ogen te draaien om de TomTom af te lezen terwijl je in de linker onderhoek je hoofd helemaal moet verdraaien. Vergeet men nog wel eens...
roelb schreef:Omdat je dan netjes je routeaanwijzingen krijgt te horen (en de muziek even netjes zachter wordt)?
Het geluid van de TomTom gaat gewoon via de TomTom zelf. Waarom zou dat via de speakers moeten? De TomTom is luid genoeg (en mijn muziek niet overdreven hard) dat dat echt niet via de speakers moet. Bovendien, bij elke aanwijzing de muziek zachter is knap irritant... :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door sanook »

Links onderin of in het midden onderin maakt voor het draaien van je hoofd niks uit volgens mij. Mits je stuur aan de linker kant zit natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Coyote »

Nou, voor mij toch echt wel hoor.

Heb het wel geprobeerd maar vond dat echt niet prettig rijden. Misschien een kwestie van gewenning maar zoals ik het nu altijd bevestig is voor mij het meest prettig. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Meisje22 »

Heeft iemand ervaring met de app Sygic? Deze schijnt ook zonder internet te kunnen worden gebruikt..?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door sanook »

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je al een heel eind waaschijnlijk:

search.php?keywords=sygic
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Rudolfje »

Gebruik zelf de razend goedkope oplossing van Ailun, een magneethouder die je in ventilatierooster bevestigd en metalen plaatje die aan binnenkant van Iphone hoesje zit. Nog nimmer eraf gevallen en eenvouding mee te nemen. Kosten 6 dollar.

https://www.amazon.com/Magnetic-Univers ... hone+mount
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Almere vak V »

Hier hetzelfde kwak mn telefoon altijd ergens in het midden neer. Er is altijd wel een positie te vinden waarop je enigszins een beetje zicht hebt op de weg die je moet nemen. Ook vind ik het niet altijd even motiverend om te weten dat je over 586 miles de volgende afslag moet hebben...

Mijn vrouw is van de bevestiging aan de roostertjes. Heeft één of ander makkelijk knijperdingetje waarmee je de houder vast kunt zetten. En aan de andere kant je telefoon. Ze is er helemaal happy mee. Is volgens mij een ding van de Action van een paar euro.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Galapogos »

knaapje schreef:Veel dashboards zijn rond gevormd, beanbag glijdt van zijn plaats en bij remmen of optrekken valt hij eraf.
Ik heb een beanbag van Garmin, en die is echt nog nooit ook maar een halve centimeter van zijn plek gekomen, ongeacht de auto.
https://buy.garmin.com/en-AU/AU/p/8100

Ik vind dat ding werkelijk ideaal.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Almere vak V »

Mochten mensen op zoek zijn naar een navigatiesysteem. Volgens Marktplaats de dag na Sinterklaas het meest gedumpte artikel...

Sla je slag!!
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door StrAAtje »

Een vraag met betrekking tot de here we go app, mogelijk dat iemand het antwoord zo weet.

Ik heb deze app geinstalleerd, tevens de kaarten voor Amerika gedownload. Daarna heb ik hem op offline gezet en ik denk even een route uit te testen van Las Vegas naar Valley of Fire. De app vindt wel de route, maar ik kan niet op starten drukken. Heeft dat er mee te maken dat ik nog in Nederland ben of? Zo ja, hoe werkt dit dan als ik in Amerika en ik de kaarten al heb voor geprogrammeerd?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door harryh »

Ik ben in Florida op dit moment en kan gewoon offline een route plannen met HereWego Android. Wel even het vinkje "offline" aanzetten.

Overigens is de offline zoekfunctie wel wat beperkt, vooral poi's zoeken werkt niet geweldig. Oplossing is om als je online bent alvast even te zoeken en de app open te laten staan.
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door StrAAtje »

Maar kan jij hem ook starten?

Ik kan hem hier in Nederland wel starten, maar voor een route in Amerika lukt mij het niet om hem op dit moment te starten.
Gaat die uit van je huidige locatie of heb jij ook gewoon standaard routes van Las Vegas bijv. naar Valley of Fire?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door harryh »

Yep. Ik ben nu bij westkust van Florida, als ik een route aan de oostkust plan bv Miami-Orlando krijg ik de startknop en kan ik navigeren. Maar omdat ik niet in Miami ben krijg ik direct een nieuwe route vanaf mijn huidige locatie.
En ik kan nu ook bv een route Rome-Florence invoeren, krijg ik ook de startknop en gaat ie nieuwe route proberen te vinden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Martin & Marianne »

StrAAtje schreef:
25 aug 2019, 21:03
Ik kan hem hier in Nederland wel starten, maar voor een route in Amerika lukt mij het niet om hem op dit moment te starten.
Gaat die uit van je huidige locatie of heb jij ook gewoon standaard routes van Las Vegas bijv. naar Valley of Fire?
Hij (de GPS) gaat uit van je huidige locatie, dus je kunt niet nu een route naar VoF vanuit hier gaan starten.
Wat dit specifieke voorbeeld betreft: het is wel mooi om niet de I15 te nemen maar om langs Lake Mead te rijden, dus via de 147.

Marianne
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door StrAAtje »

Dank voor de tip Marianne, gaan wij zeker pakken die route!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Almere vak V »

Zelfde hier! Ff getest. Nu onderweg van Seattle naar Portland. Kan offline gewoon de route ingeven en starten. Zowel met google maps, herewego en volgens mij ook met maps.me.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer