Navigatie, enkele vragen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Dat klopt inderdaad. Maar voor mensen die voor een vakantietripje een makkelijke navigatieoplossing zoeken is het lood om oud ijzer, en dan weegt denk ik het "gratis" argument zwaar mee. We blijven nederlanders he.. :-) (en belgen).
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door sanook »

Terpies schreef: Ik vertrouw qua snelheid uiteraard ook op de borden, maar soms zie je een bord over het hoofd, en is het fijn dat je navigatie systeem het ook nog eens aangeeft... bovendien waarschuwt Sygic ook voor snelheids- en rood licht cameras
Misschien moet je iets minder op je navigatie letten tijdens het rijden, dan zie je de borden niet over het hoofd. Slechte zaak want wie weet wat je nog meer mist ! Het feit dat je snelheids- en rood licht camera's in je navigatie wilt zien zegt mogelijk ook wat over je rijstijl. :wink:
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

sanook schreef: Misschien moet je iets minder op je navigatie letten tijdens het rijden, dan zie je de borden niet over het hoofd. Slechte zaak want wie weet wat je nog meer mist ! Het feit dat je snelheids- en rood licht camera's in je navigatie wilt zien zegt mogelijk ook wat over je rijstijl. :wink:
Hahaha...better safe than sorry :clap:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Martin & Marianne »

Meisje22: jammer dat je niet meer hebt gereageerd hier.
Dan had je aan kunnen geven wat je wel en niet van de navigatie verwacht. Het lijkt mij dat Here voldoende is voor de meeste toepassingen. Ik weet niet waarom je kaarten van heel Amerika wilt hebben. Mijn ervaring met Here was dat ik te weinig ruimte had om meer dan twee kaarten te downloaden.
En altijd leuk: koop ook een kaart; dan heb je een duidelijk overzicht (ook leuk om na afloop je route in te kleuren :wink: ).De Hallwag nr 5 is een mooie kaart. Wij hebben daarmee een groot deel van het zuidwesten gereden toen een navigatiesysteem nog niet ingeburgerd was.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Ik heb lange tijd de hele wereld op mijn telefoon gehad. Maar kaarten worden steeds gedetailleerder en dus groter. De vraag is hoe efficient het dan nog is om kaarten bij je te hebben die je nooit nodig hebt.

Maar de gehele USA met Here kost 3.81GB aan ruimte. Dat is prima te doen en je kunt het met een druk op de knop downloaden.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Whitestreet »

Of je koopt een TomTom van Marktplaats of een andere vergelijkbare site, zo had ik er eentje voor 40 Euro
met daarop geheel Amerika en Canada. Ga je daarna niet meer die kant op verkoop je die weer voor dezelfde prijs.
Er lijkt altijd wel vraag naar te zijn. Ik gebruik hier in Europa toch geen losse navigatie omdat dat al in mijn auto zit.
Ben je van plan nog eens te gaan heb je er alvast eentje, dat de kaarten niet up to date zijn vind ik niet zo erg, het zal niet zo
zijn dat de wegennet elk jaar totaal anders zal zijn. En mocht er wel verandering zijn? .... Ik ben op vakantie hoor :) Geen haast..
Er lijkt altijd wel vraag naar te zijn. Ik gebruik hier in Europa toch geen losse navigatie omdat dat al in mijn auto zit.
2018 Florida / 2019 Westkust
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

roelb schreef:Ik heb lange tijd de hele wereld op mijn telefoon gehad. Maar kaarten worden steeds gedetailleerder en dus groter. De vraag is hoe efficient het dan nog is om kaarten bij je te hebben die je nooit nodig hebt.

Maar de gehele USA met Here kost 3.81GB aan ruimte. Dat is prima te doen en je kunt het met een druk op de knop downloaden.
Ik download met sygic alleen de staten in de US die ik nodig heb, neemt nog minder ruimte in.
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

Je kunt natuurlijk ook lekker ouderwets en avontuurlijk een papieren kaart kopen, bijvoorbeeld de Rand McNally road atlas.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door babarage »

gekkie!
praat die dan ook tegen je?

(zegt zij die heerlijk tijdens de vakantie ouderwetsch met een kaart op de knieën zit te navigeren
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Terpies schreef:Ik download met sygic alleen de staten in de US die ik nodig heb, neemt nog minder ruimte in.
Die keuze heb je met Here ook, masr de OP gaf specifiek de wens aan om de gehele USA offline ter beschikking te hebben. Dat kan dus met Here ook, je kunt naast de losse staten ook in een keer het hele land downloaden. Dat geldt ook voor een aantal andere grote landen met deelkaarten (Duitsland, UK, Frankrijk).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Coyote »

Ik houd het toch maar op mijn vertrouwde TomTom, ook in Amerika. :D

Voor weinig geld koop je hier een TomTom die je hier maar ook in Amerika kunt gebruiken.

Afgelopen mei nog wel een kaartupdate voor Amerika gekocht, bleek dat we een auto mét navigatie kregen... De TomTom bleef de hele vakantie in de tas. :lol:

Maar ach, volgend jaar ga ik weer en gaat de TomTom weer mee. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door RNA »

Ik vind TomTom persoonlijk ook fijner, ondanks dat het gratis kan op mijn smartphone. Onze vorige tomtom is overleden, heb een 2e handsje gekocht op internet en daarvoor een kaart van de VS/Canada gekocht. Was voor 50 euro klaar, ideaal!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Maar waarom? Je moet met een extra apparaat, extra laadsnoer, extra houder slepen, terwijl je altijd al gewoon een device bij je hebt die precies hetzelfde kan, of zelfs veel meer, want die is veel sneller, heeft (indien je de beschikking hebt over een verbinding) ook verkeersinformatie, etc.

Hoe doe je dat met bluetooth? De meeste auto's kunnen maar een device tegelijk actief hebben. Mijn telefoon gebruik ik in de auto ook als mediaspeler en volgens mij is dat in geen enkele auto bijvoorbeeld combineerbaar met een aparte bluetooth device voor navigatie.
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door RNA »

Ik vind een tomtom veel fijner werken dan mijn mobiele telefoon, gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Daarbij loopt mijn telefoon tijdens het navigeren sneller leeg dan hij bijgeladen kan worden, vooral met lange afstanden is dat erg vervelend.

Met bluetooth snap ik niet helemaal, waarom zou ik mijn auto en navi willen connecten met bluetooth?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Omdat je dan netjes je routeaanwijzingen krijgt te horen (en de muziek even netjes zachter wordt)?

Maar als je je telefoon niet goed kunt opladen in de auto dan is er denk ik iets mis met de lader die je hebt. Heel veel van die goedkope 12v auto-usb stekkers zijn zodanige rommel dat je al blij moet zijn als ze 200ma leveren. Ook het gebruikte kabeltje kan veel invloed hebben. Veel goedkope kabels hebben zodanig dunne aders dat een paar 100 ma bij 5V al te veel vermogen is. De vaste USB aansluiting is in veel auto's ook geen laadpunt, maar is er alleen maar om muziek af te spelen.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door ohjajoh? »

Voor mij ook een ouderwetse tomtom. Voor een prikkie gekocht op marktplaats met levenslange updates.
Telefoon gebruik ik onderweg voor foto's, whatsapp e.d. Niet tijdens het rijden natuurlijk.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door knaapje »

........... De vaste USB aansluiting is in veel auto's ook geen laadpunt, maar is er alleen maar om muziek af te spelen............

Klopt. In mijn eigen auto ook het geval.
Een USB lader die in de 12V/sigarettenaansteker past lost het op. Kan vaak ook 2 op aansluiten.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door covri »

Tomtom gaat altijd mee. En zoveel extra gesleep is dat toch niet......
En verder altijd de kaart op schoot. Wil graag weten waar ik ben :wink:
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

TomTom blijft lastig te monteren als het in een aantal/steeds meer staten verboden is om iets aan je raam te bevestigen.

Hoe doen jullie TomTom gebruikers dat? Op een speciaal kussen op het dashboard?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door covri »

Wij gaan met een rv en proberen het ding klem te zetten op het gedeelte waarin je oa je kopje kwijt kan. Auto.... geen idee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer