Navigatie, enkele vragen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door sanook »

Terpies schreef:TomTom blijft lastig te monteren als het in een aantal/steeds meer staten verboden is om iets aan je raam te bevestigen.

Hoe doen jullie TomTom gebruikers dat? Op een speciaal kussen op het dashboard?
Tomtom heeft een beanbag die je op de meeste dashboards wel kwijt kan.

https://www.gpsshop.nl/product/68436/to ... ntage.html
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door markro »

Vorige keer zo'n TomTom Beanbag aangeschaft en dat is ons prima bevallen.
Het "ding" is van zichzelf zwaar genoeg, wij hebben hem niet aan het dashboard hoeven vast te plakken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

En zo'n Beanbag zeul je dan ook nog mee naar de US? En elke keer als je je auto ergens neerzet moet dat hele handeltje opgeruimd worden want anders loop je het risico van inbraak...
Nou dan navigeer ik wel met mijn telefoon, die heb ik zo los van de magnetische houder (die aan het ventilatierooster hangt) en stop ik in mijn zak of tas.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door sanook »

Ik zie het verschil dan niet met een TomTom want die haal je ook zo van de magnetische houder af....
Ok, de beanbag en houder staan dan op je dashboard wat misschien het idee geeft dat er ergens in de auto een navigatieapparaat ligt. Maar goed, een huurauto is op zich misschien toch al meer een target dan een gewone auto... En evt stop je ook de beanbag en houder in het handschoenenkastje.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door knaapje »

Ik heb zelf ook zo'n beanbag.
Nadelen:
Veel dashboards zijn rond gevormd, beanbag glijdt van zijn plaats en bij remmen of optrekken valt hij eraf.
Ding weegt 1 pond extra in je bagage en die 23 kg is toch altijd al krap.
Doe mij maar een plakker op de ruit.
Ook de plasticschijfjes die je op het dashboard kunt plakken houden vaak niet omdat het oppervlak van het dashboard niet glad is maar structuur heeft.
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

knaapje schreef:Doe mij maar een plakker op de ruit.
Die 'plakker' op de ruit is dus niet toegestaan in een aantal staten....dat is dus het probleem....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Nee, het is vaak niet toegestaan (zoals bijna nergens in de wereld) om iets op je ruit te plakken _dat het zicht belemmert_. En terecht, zouden we hier ook eens wat vaker mensen voor moeten beboeten, je ziet soms situaties...

Maar zolang je netjes je navigatiessysteem in het linkeronderhoekje van de ruit plakt is er echt niets aan de hand. En zorg dat dat ding _gedimd_ is als het buiten donker is zodat je ook nog iets buiten je auto ziet.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door ohjajoh? »

Lijkt me ook. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit maar 1 boete is uitgedeeld aan iemand die zijn tomtom ergens onder of in de hoek van zijn voorruit had bevestigd.
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

Linksonder in het hoekje van de voorruit is niet de meest gebruikelijke plaats voor een TomTom, dat is namelijk onder de binnenspiegel (voor sommige bestuurders zelfs recht voor hun neus!!), en dat levert wel degelijk problemen op met het zicht.... Zelfs als de TomTom op zo'n beanbag staat belemmert ie nogal het uitzicht...maar dat is dan weer niet strafbaar...
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door ohjajoh? »

Heb jij je binnenspiegel linksonder op je voorruit zitten dan? :blink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Vind je dat de "meest gebruikelijke plek"? Mensen die dat doen moeten ze terecht direct van de weg afhalen, levensgevaarlijk. Die spiegel zelf is al een onding, laat staan dat je er nog iets onder gaat hangen in je directe gezichtsveld dat ook nog eens een bak licht geeft.

Wat dat betreft zijn de regels in sommige staten die je verplichten om alles wat je op je ruit plakt in de hoek links- of rechtsonder te doen dus helemaal prima.
gastxyz

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door gastxyz »

Terpies schreef:
knaapje schreef:Doe mij maar een plakker op de ruit.
Die 'plakker' op de ruit is dus niet toegestaan in een aantal staten....dat is dus het probleem....
Welke staten?
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Hard Rock Cafe. »

knaapje schreef: Ook de plasticschijfjes die je op het dashboard kunt plakken houden vaak niet omdat het oppervlak van het dashboard niet glad is maar structuur heeft.
Probeer de orginele van tomtom eens. We hebben de onze met de auto mee verkocht. Was er niet af te krijgen. :lol: . Ze zitten wel met twee in een doosje :thumbup: .
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

ohjajoh? schreef:Heb jij je binnenspiegel linksonder op je voorruit zitten dan? :blink:
Ik weet het .... lezen is lastig....
Laatst gewijzigd door Gast op 20 nov 2017, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

Arno schreef:Welke staten?
Hierbij de link naar een artikel uit 2014, dus kan inmiddels wel weer aangepast zijn:

https://gpstracklog.com/2014/07/gps-win ... f-u-s.html

Hier een andere link (zij het van een commerciële website) http://blog.imagnetmount.com/windshield ... in-the-us/

en deze is wat recenter: https://blog.proclipusa.com/are-suction ... our-state/
Laatst gewijzigd door Gast op 20 nov 2017, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

roelb schreef:Vind je dat de "meest gebruikelijke plek"?
Ik niet, maar ik gebruik geen TomTom, maar als ik de gemiddelde automobilist zie die wel zo'n ding hebben, dan zit ie meestal onder de binnenspiegel geplakt...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Terpies schreef:
Arno schreef:Welke staten?
Hierbij de link naar een artikel uit 2014, dus kan inmiddels wel weer aangepast zijn:
allemaal heel leuk, maar iedereen praat elkaar na met dit soort zaken, en _nergens_ wordt een bronvermelding gegeven. Daarmee is de waarde van dit soort "artikelen" dus 0. Er is maar een bron die telt en dat is de feitelijke wettekst. En lees die maar eens een paar, daar staat overal duidelijk in dat het zicht belemmerd moet worden.

En nogmaals, als je apparatuur, stickers etc midden op je voorruit plakt dan verdien je het mijns inziens om van de weg gehaald te worden. Maar niemand krijgt een boete voor een telefoonhouder linksonderin je ruit, die hooguit het zicht op je motorkap belemmert.
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

Bronvermelding staat in de links per staat:

https://www.brigele.com/publications/wi ... nts-status

Ook in sommige staten is het gewoon verboden om überhaupt iets wat niet doorzichtig is te bevestigen aan je ruit. Voor dashcams schijnt er overigens in een aantal staten wel een uitzondering te zijn.
Of je er een boete voor krijgt is een tweede, maar goed....doe met de info wat je wilt....ik monteer sowieso mijn telefoon aan het ventilatie rooster, dan heb ik geen discussie met de politie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Dat zijn er volgens dit lijstje dus 7 (plus DC), een heel stuk minder dan waar alle andere artikelen over praten. En nu is de vraag: is er ook maar ooit een iemand in een van die staten een boete heeft gehad voor een telefoonhouder linksonder op de ruit?
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

De Tomtom praat toch ook? Dan hoeft die niet in zicht, of mis ik nu iets?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer