Huurwagen en Dirt Roads

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door LasGas »

Is er iemand op het forum die een boete/naheffing van de verhuurmaatschappij heeft gekregen, omdat hij/zij op een dirt road heeft gereden? Ik heb het hier niet over de gevaren of dat iemand vast is komen te staan en daar sleepkosten voor heeft moeten betalen. De vraag is eigenlijk of een verhuurmaatschappij een soort gps tracker op elke auto heeft zitten en zich hier echt mee bezig houdt. Wij hebben zelf vorig jaar diverse dirt roads gereden en dan kom je vaak op mooie plekken. Dit willen we volgend jaar ook weer doen maar weten nog niet precies welke. Ik kom op deze vraag aangezien ik op dit forum een stukje had gelezen over Sixt rent a Car die een naheffing naar de klant had gestuurd aangezien diegene buiten de toegestane staten was gereden. Mijn vraag is niet specifiek voor alleen Sixt maar in het algemeen voor alle verhuurmaatschappijen. Het kan dat dit al ergens op het forum is besproken en dat ik deze info niet gevonden heb. Wellicht heeft iemand dan een link voor mij. Alvast bedankt!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door roelb »

Nog nooit, en ook nog nooit van gehoord.

Met SIXT heb ik nog nooit zaken gedaan in de US, maar als zij inderdaad trackers gebruiken hiervoor dan is het een goede reden om met een hele grote boog om ze heen te lopen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door Tipsy_1 »

oei ook nog nooit van gehoord. Van Alamo en Hertz alleszins nog geen boetes gekregen :lol:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door Marcopstal »

Sixt past dat inderdaad toe, maar zij zijn bij mijn weten ook één van de uitzonderingen die je niet toelaten doorheen gans de VS te gaan rijden met je huurwagen.

Meer en meer voertuigen hebben vandaag de dag standaard één of ander tracking device zitten, maar ik ga er vanuit dat men zich echt niet gaat bezighouden om voor een hele vloot huurwagens te gaan volgen waar ze rijden alleen om je een boete op te leggen. Bij Sixt is dat uiteraard iets anders want zij halen hier toch een flink inkomen uit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door roelb »

Het is ook niet verboden om op onverharde wegen te rijden, maar het is wel strijdig met de overeenkomst, waarbij voor de verhuurder de verplichtingen in het kader van afgesloten waivers (CDW bijvoorbeeld) vervallen. Maar een boete oid kunnen ze je er niet voor opleggen, dat staat niet in de overeenkomst.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door elninjoo »

Vind dat idd een heel goeie reden om dat SIXT te vermijden. Afgelopen reis ben ik door 7 staten gereden, waarvan 2 in eerste instantie niet op de planning stonden. Lijkt me erg naar om in je vrije roadtripgevoel beknot te worden door zo'n achterlijke verhuurtoko.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door PSVwally »

Lijkt me erg naar om in je vrije roadtripgevoel beknot te worden door zo'n achterlijke verhuurtoko.
Wat is daar achterlijk aan? Het zijn gewoon hun verhuurregels. Bevalt het niet, dan daar gewoon niet huren. Je weet dat als je hun regels leest vooraf. Ik zou er ook niet bij huren. Maar om dat nou gelijk achterlijk te noemen is ook weer niet nodig.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door elninjoo »

Heb die regelgeving nog nooit eerder gehoord, dus ja, ik vind het achterlijk en zal dus ook nooit voor die toko kiezen.
Zijn ze uitzonderlijk goedkoop dat ze uberhaupt bestaansrecht hebben?
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door LasGas »

Bedankt voor de reacties! Dat wordt dus gewoon weer dirt roads rijden :) . Diep zand en veel modder willen we wel vermijden ondanks dat we een SUV met 4x4 (geen awd) willen huren. Willen geen extra risico nemen dat we gesleept moeten worden.
Sixt is ook geen optie voor ons vanwege de staten die we gaan bezoeken. Ik las zojuist op internet een stukje over Hertz dat ze sinds 2015 een camera en microfoon in het Neverlost (navigatie) hebben ingebouwd ( zo kunnen ze jou in de auto zien en horen ) maar dit nog niet aan hebben gezet, omdat ze de software daarvoor nog niet hebben geïnstalleerd. Het gaat dus wel steeds verder. Stukje tape erop is het advies op internet :) .
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door elninjoo »

Wow, dat zou ik wél een aanslag op mijn privacy vinden! Een chip die weet waar hun eigendom (de auto) zich bevindt vind ik nog wel te begrijpen, maar camera/microfoon? Dat gaat echt veel te ver!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huurwagen en Dirt Roads

Bericht door roelb »

Hertz heeft voor die Neverlost devices gekozen voor een Android device (in feite een telefoon/tablet). Daar zit dat standaard op, maar het wordt simpelweg niet gebruikt. Ze kunnen ook niet anders, probeer maar eens devices te kopen waar geen camera op zit. Maar goed, waarom zou je zo'n ding huren? Ik gebruik mijn eigen telefoon wel voor navigatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer