Ervaring met Amtrak: Capitol Limited & Empire Builder?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
tri_ap
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2015, 18:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Ervaring met Amtrak: Capitol Limited & Empire Builder?

Bericht door tri_ap »

Iemand ervaring met de lange afstandroutes van Amtrak? Meer in het bijzonder de Capitol Limited van Washington DC naar Chicago en de Empire Builder van Chicago naar Seattle.
Ik overweeg een tripje in december.....
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

Re: Ervaring met Amtrak: Capitol Limited & Empire Builder?

Bericht door Elianne »

Wel ervaring met Amtrak niet met de lijnen die je noemt.
Wij hebben gereisd met de Sunset Limited van Tucson AZ naar Houston TX.
Vertrek rond een uur of 9 's ochtends, rijdt deze trein met een slakkengangetje door het zuiden van New Mexico via het zuiden van Texas, San Antonio naar Houston. Daar komt hij rond een uur of 11 's ochtends aan. Inbegrepen is een lunch, diner en ontbijt.
Wij sliepen in een roomette, een soort mini coupé wat door de treinbegeleider omgebouwd wordt tot 2 redelijke bedden boven elkaar. Heerlijk geslapen. Prima douche (op de gang) aanwezig.

Wij hebben het als een echt leuke ervaring beschouwd. Tijdens de lunch, het diner en het ontbijt zit je met je medepassagiers aan een tafeltje, (wordt aangewezen), en Amerikanen zijn nieuwsgierig dus we hadden echt leuke gesprekken. Where are you from ? Oh, the Netherlands ?? I've been to Germany.... dat soort werk maar zeker gemeend en gezellig.

Wij zijn dan ook zeker van plan om nogmaals met de Amtrak een reis te gaan maken.
Succes !
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Ervaring met Amtrak: Capitol Limited & Empire Builder?

Bericht door peeweetm »

Hou rekening met wat vertraging, soms bijna niets, maar ik ben ook al eens met 4,5 uur in San Francisco aangekomen.
In de winter wil sneeuw en vorst ook in de VS wel eens tot vertraging en uitval van treinen leiden. Maar ook in het voorjaar hebben wij al eens een nacht in een bus mogen slapen, omdat een ontspoorde goederentrein de doorgang versperde.
Ik meen, dat CL afgelopen maand meestal minder dan twee uur vertraging had bij aankomst in Chicago.
Op het treinkaartje zelf krijg ik met mijn ANWB-pasje 10% korting. Voor eventuele slaapplaatsen geldt die korting niet. Als je reisdagen nog niet vastliggen kun je geld sparen; net als met vliegtickets kunnen prijzen per dag verschillen.
In januari heb ik een reisje met o.a. Amtrak van New York via Chicago, South Bend, Chicago en Portland naar Seattle gepland. Eens kijken hoe dat gaat...

Succes en plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer