Camper of auto baby 1,5j

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
SiegfriedEls
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2017, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 3

Camper of auto baby 1,5j

Bericht door SiegfriedEls »

Hallo,

Volgend jaar zouden wij een nieuwe rondreis willen maken door Noord-West Amerika (Washington en Oregon).
We hebben reeds 2x een rondreis gemaakt in West USA, dus weten hoe leuk en vrij het daar is!

Enig verschil met de vorige 2 rondreizen is dat nu onze kleine spruit meegaat! We zouden gaan in september 2018, dan is onze zoon 1,5 jaar oud.

We twijfelen om opnieuw voor een auto te gaan of met een camper te reizen.
Het voordeel van de camper lijkt ons dat ons zoontje bijgevolg elke nacht op dezelfde plaats kan slapen (we zouden misschien kiezen voor een Deryan slaaptentje) en we hem te slapen kunnen leggen wanneer we willen tijdens de dag.
Nadeel lijkt ons dat een camper minder mobiel is om op de smallere/stijlere baantje te rijden in de NP's...

Ons 3 weken trip zou er als volgt uitzien:
Seattle-Mt Rainier-Portland-CoastHWY tot Redwood NP, doorsteken via Mt Shasta naar Crater Lake, Bend-Painted Hills-Mt Hood-Columbia River Gorge-Portland- Olympic NP en terug naar Seattle.

Benieuwd wat jullie meningen hierover zijn!
Graag advies over keuze Camper-auto ifv onze route en reizen met een baby van die leeftijd.

Groetjes en bedankt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper of auto baby 1,5j

Bericht door hemmie »

Het is grotendeels een persoonlijke keuze, maar bij jonge kinderen moet je je er van bewust zijn dat een camper relatief onveilig is. Daarnaast moeten in een aantal staten nu kinderen onder de 2 jaar achterwaarts vervoerd worden, dus je moet in de VS een stoeltje huren of kopen, en heel goed uitzoeken of je die stoeltjes ook daadwerkelijk achterwaarts in de camper vast kunt maken. Als je zoekt zul je op het forum meerdere draadjes van dit jaar hierover vinden. Als ik het goed heb dan hebben 2 verhuurders (road bear en best time?) aangegeven dat je zo'n stoeltje velig kunt plaatsen, maar volgens mij zijn er op dit forum nog geen ervaringsverhalen te vinden.

Wij hebben vroeger overigens ook wel met jonge kinderen in rv's gereisd, ik weet niet of ik dat met mijn huidige kennis en de gewijzigde wetgeving nu nog zou doen, maar het beviel ons verder prima.

Deryan bedjes zijn ideaal, ons bedje is door 3 kinderen gebruikt en totaal is er maandenlang in geslapen (ook tijdens internationale verhuizingen), hele goede kwaliteit. Eén van mijn beste aankopen ooit. Ook als je voor auto's en hotels kiest echt een aanrader.
Terug in Texas!
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper of auto baby 1,5j

Bericht door bennov »

Hoi,

Wij hebben beide gedaan. In mei 2013 was onze dochter 20 maanden en zijn wij met de auto vanuit Seattle omhoog Canada in geweest (Jasper, Banff etc) en daarna terug via de Columbia River Gorge, Portland richting de kust en daarna via de 101 afgezakt totaan LA. Vaak gereden op de momenten dat zij toe was aan een slaapje. Geweldige vakantie gehad. Idd een Deryan tentje/bedje mee, waardoor zij altijd het gevoel had in haar "eigen huisje" te slapen, ondanks dat het verschillende hotels, motels en cabins waren. Wij hebben heel vaak gestopt, maar vaak ff kort (half uurtje ofzo) zodat zij lekker buiten kon spelen. Speeltuinjes heb je overal (en anders vragen bij de infocenters). En na zo'n speelmomentje sliep ze gauw weer een uurtje of 2, waarbij wij een stukje van de route konden afleggen. In de hotels vaak met haar gezwommen, dat zie ik als een voordeel van motels/hotels t.o.v. campground (of je moet ze vinden met zwembaden erbij).

In sept/okt 2015 was ons zoontje toen 17 maanden en hebben we met een camper rondgetrokken. Ook dat was geweldig. Ze kunnen binnen spelen (wij hadden een camper met slideout), filmpje kijken, je hebt alles bij de hand, op de campings vaak genoeg speeltoestellen etc etc.

Als ik zou moeten kiezen.........kan ik geen keuze maken. Beide vakanties waren geweldig. Tis echt een persoonlijke keuze in wat je wilt, maar beide kan met een spruit van 1,5!

Ohja, als ik dan toch een nadeel moet noemen van hotels/motels, wat wij vonden -> als de dag voor de kleine er op zit (dus die gaat naar bed), dan zit jou dag er bijna altijd ook op. Op zo'n kamer dan nog uitgebreid tv kijken bv, of een boekje lezen (met lamp aan), wijntje erbij is lastig. Wij wilden het toch donker hebben, zodat zij kon slapen. Bij een camper kun je dan nog lekker naar buiten (vest aan als het fris is, wijntje/biertje erbij. Genieten van de uitzichten, boekje lezen,leuke dingen uitzoeken voor de volgende dag etc.)

Tip: West Coast Game Park in Bandon -> vond onze dochter toen geweldig.
En ik zou in Amerika een goede autostoel aanschaffen. Hij zit er toch vele uren in, dus een beetje comfort is dan wel prettig. En die prijsverschillen zijn ook niet al te groot (zeg ik dan, als ik altijd kijk naar het totale budget van zo'n vakantie). Huren hebben wij 1x gedaan, maar dat was maar voor een paar dagen (voordat we de camper op gingen halen), maar dat doe ik nooit weer. Duur en (in dit geval dan) geen goeie comfortabele stoeltjes voor de kids. Dan maar ff eerst de walmart of iets dergelijks in.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Camper of auto baby 1,5j

Bericht door markro »

Welkom op het forum.
Hierbij de link naar een recent topic over een baby/peuter in een camper: viewtopic.php?f=30&t=68692
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Camper of auto baby 1,5j

Bericht door Janbren »

Wij gaan in mei 2018 met de kleine richting Amerika. Voorheen altijd auto en overnachten in cabins en tent, nu gaan we met de camper. We hebben bewust voor de truck camper (T17) gekozen, hier heb je gewoon een achterbank met een driepuntsgordel. Je campergedeelte zit achterop je auto.

Je hebt iets minder ruimte, maar dat was met een tentje en cabin niet anders toen we met zijn tweeën gingen. :thumbup:
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Camper of auto baby 1,5j

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben ook in Amerika rondgereden met onze spruit van 17 maand. Wij zijn met de auto gegaan wegens de flexibiliteit. Alleen de luchthaven was een ramp. Wij hadden ook alles zelf bij. Autostoeltje, 3 koffers, buggy, ... en dan nog een kind dat overal naartoe loopt :). Gelukkig als je eenmaal een auto hebt, was dat probleem opgelost. We hadden een midsize SUV gehuurd, en daar paste alles netjes in.

We hadden ook zo'n Deryan mee, dat was ideaal. Ons kind slaapt gemakkelijk in de auto. Dus daardoor hoefden we eigenlijk niets te laten. Hij bleef ook altijd tot ongeveer 20u wakker, en meestal gaan wij tijdens een Amerikareis niet veel later slapen. We hadden ook zoveel mogelijk hotels met een zwembad genomen. Dat was geen succes. Hij is er geen enkele keer in willen gaan. (Nu is hij echt een waterrat...) We hadden ook een paar dagen voorzien op wat mooiere hotels om daar wat te rusten. Dat was ook geen succes, dan was het te kalm blijkbaar en werd hij erg onrustig. Speeltuintjes waren ook geen succes, de meeste die we gevonden hadden stonden in de vlakke zon. (Heeft hem trouwens ook nooit heel erg lang kunnen boeien, na 10 minuten had hij het al wel gezien.) Eten was ook geen succes. In Amerika lustte hij ineens niets meer. Zelfs macaroni of spaghetti was met lange tanden. Zijn melk was heel lastig te vinden in kleine verpakkingen. Op een gegeven moment waren we overgeschakeld op een variant met een vanille smaakje. Dat was wel zijn favoriet. (Thuis was het wel lastig om hem weer naar gewone melk te krijgen ...)

Nu ik dit teruglees, lijkt het alsof het voornamelijk geen succes was, maar dat was niet zo. We hebben een hele leuke reis gehad. Zolang we maar dingen bleven doen. Dus onderweg waren of wandelingen aan het maken waren (met draagrugzak).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer