Iemand ervaring met WOW Air?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door marrich77 »

We zijn onze USA reis aan het voorbereiden.
Dit weekend al meerdere malen gekeken wat de tickets ongeveer kosten (nou ja, veel dus :cry: )
Maar goed, dat wisten we ook van van tevoren.

Nu zie ik op Skyscanner de vliegmaatschappij WOW AIR langskomen (als ik google zeg maar de Easyjet van IJsland.)

Weinig luxe. Komen nog extra kosten bij voor de afmetingen van je kokker en dergelijke.
Geen film aan boord. Ook eten en drinken worden als ik het goed lees niet standaard verzorgd.

Maar goed, voor het geld wat ze vragen kan je niet vee verwachten.
Toch ben ik benieuwd.

Zijn er hier mensen met ervaring met deze maatschappij??
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door Hinko »

marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door marrich77 »

Bedankt.

Even de zoekfunctie vergeten :oops:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door Hockey »

Kijk goed na wat die bagage je kost. Ik zou in augustus €42 per stuk cabinebagage en €58 per stuk ruim bagage kwijt zijn, per vlucht. Dus in totaal €100 per vlucht extra, wat in totaal neerkwam op €200 bovenop de geadverteerde ticketprijs. Toen was het ineens niet zo voordelig meer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door sanook »

marrich77 schreef:Bedankt.

Even de zoekfunctie vergeten :oops:
Die werkt niet met 'wow air', zoekstring moet minstens 4 tekens zijn :D
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door mtl »

Ik heb nooit gevlogen met ze. Maar mijn ervaring is dat ze echt niet goedkoper zijn dan de bekende airlines. Eerder duurder door al die toeslagen.
Jw67
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2016, 18:04

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door Jw67 »

Wij hebben in oktober 2015 met WOW air gevlogen. Dit was naar IJsland, dus een relatief korte vlucht.
Hier was niets op aan te merken, toestel was nieuw.
Voor wat betreft de bijkomende kosten weet ik niet hoe dit bij WOW zit, wij hadden een pakketreis waarbij bagage inbegrepen was.
Verder is het misschien handig om te weten ivm een overstap, dat Keflavik een kleine en overzichtelijke luchthaven is.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door marrich77 »

Ik lees inderdaad dat ze veel extra erbij rekenen. En dus is het 'alleen' het melding van het ticket waardoor het goedkoop lijkt.
Als je hun volle pakket wil (incl eten onderweg) ben je inderdaad de prijs kwijt die meer maatschappijen rekenen. En dan moet de kofferprijs er nog bij,.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door Almere vak V »

Zoals met alles. Goed kijken wat er nu eigenlijk echt wordt aangeboden. Het kan niet zo zijn dat de ander een zelfde product kan bieden voor de helft van de prijs en daar nog steeds een sluitend business model bij kan hanteren.

Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Alle vliegtuigen zitten krap, of je moet bereid zijn een godsvermogen neer te leggen voor een BC-stoel. En ja dat ligt lekkerder. Maar nog steeds niet zo lekker als je eigen bed. Dus je komt nog steeds enigszins gekreukeld het vliegtuig uit. Wat mensen met eten in een vliegtuig hebben weet ik niet. Maar het is per definitie niet te vreten. Of je moet ook daarvoor weer een godsvermogen willen neerleggen. Maar ook dan kan ik je vertellen dat het niet veel beter is. Of minder slecht net zoals je hebben wilt.

Je wilt van punt a naar punt b. Het liefst zo snel mogelijk, zo comfortabel mogelijk tegen een zo laag mogelijke prijs. De prijs van WOW is uiteindelijk net zo marktconform als die van alle anderen. Je zit net zo krap als bij alle anderen. En het eten is er net zo beroerd. Tenminste dat is mijn inschatting. Nooit met ze gevlogen. Maar bovenstaande zou me zeker niet tegenhouden.
elinebeluga
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 nov 2013, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door elinebeluga »

Wij zijn afgelopen zomer gevlogen naar Toronto met Wow-air.
Ik zou zo weer boeken.

Prijzen wisselen. Toen wij boekten (dat zal rond november 2016 zijn geweest) betaalden we inclusief bagage en 1 x beenruimte (XXL-seat voor mijn man (die is boven de 2 meter)) ca 2100 euro (totaal 4 personen).
De vliegtuigen waren nieuw, stoelen en beenruimte zijn prima. XXL was echt XXL en het personeel was vriendelijk.
De stop op IJsland was niet vervelend, benen strekken en lekker een hapje gegeten.

Toen onze oudste van 19 besloot om ook mee te gaan was het inmiddels januari 2017. Toen waren we via Wow-air duurder uit dan een ticket bij Delta/KLM...
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door Ruud2004 »

Volgens mij is WOW niet aangesloten bij een Alliantie, maakt het bij uitval van één van hun toestellen een stuk lastiger.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door PSVwally »

Wat mensen met eten in een vliegtuig hebben weet ik niet. Maar het is per definitie niet te vreten.
Bij de combinatie van droge lucht en lage druk daalt ons smaakvermogen met 30% en ook de reuk wordt een stuk minder. En dit in combinatie met dat het massa catering voedsel is maakt vaak dat het niet smaakt
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door Almere vak V »

PSVwally schreef:
Wat mensen met eten in een vliegtuig hebben weet ik niet. Maar het is per definitie niet te vreten.
Bij de combinatie van droge lucht en lage druk daalt ons smaakvermogen met 30% en ook de reuk wordt een stuk minder. En dit in combinatie met dat het massa catering voedsel is maakt vaak dat het niet smaakt
Waarom het komt weet ik niet. Maar zoals jij het uitlegt klinkt het logisch.

Wat ik niet snap is dat mensen zo ongeveer denken dat ze bij de Librije gaan eten als ze het vliegtuig in stappen. Zoals jij al aangeeft, het is massa productie. Er staat niemand in potjes en pannetjes te roeren ergens achter in het vliegtuig. Het is gewoon eten wat ze uren geleden al gemaakt hebben. Warm houden of weer warm maken. Zeg maar de pasta van gisteren. Daar is op zich niks mis mee. Maar ik denk niet de Librije zo aan de sterren op de voordeur komt.

Als je honger hebt is er niks mis mee. Als je smakelijk wilt eten zit je op de verkeerde plek. Mij hoeven ze er in ieder geval niet voor wakker te maken in het vliegtuig.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door SuzieQ »

Tot nog toe smaakte het vliegyuigeten altijd redelijk met als hoogtepunt voor mij de warme broodpuddding met vruchtensaus bij United op de heenweg dit jaar. En geloof mij, qua eten ben ik echt verwend. Wat Wowair betreft ik zou alleen tickets boeken als het prijsverschil groot is of we maar 1 koffer mee zouden hemen. Binnen Europa gaan we zelfs voor een week naar de zon met alleen hadbagage dus voor ons geen probleem. Als je veel wil shoppen of langer gaat werkt dat natuurlijk niet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door mtl »

Ik denk dat maatschappijen heel veel kunnen besparen door die gratis maaltijden af te schaffen. Als je ziet hoeveel weg gegooid wordt. Gewoon eten tegen betaling aanbieden. Dan zal er niet veel verkocht worden want het is inderdaad niet te eten.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door Almere vak V »

mtl schreef:Ik denk dat maatschappijen heel veel kunnen besparen door die gratis maaltijden af te schaffen. Als je ziet hoeveel weg gegooid wordt. Gewoon eten tegen betaling aanbieden. Dan zal er niet veel verkocht worden want het is inderdaad niet te eten.
Als dat dan ook betekent dat de ticketprijzen naar beneden gaan ben ik voor!!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door sanook »

En dan vlak voor boarden even langs de Mac rennen voor wat eten in het vliegtuig. Misschien warmen ze het ook nog wel op voor je tijdens de vlucht want die oventjes hebben toch niks meer te doen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door Almere vak V »

:offtopic: Nee joh, worstenbroodjes...
Gebruikersavatar
ovide
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 mar 2011, 23:17
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Ried

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door ovide »

ja, slechte ervaring, maar wel 2x600€ teruggekregen via greenclaim.

en nu zijn ze falliet.....
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Iemand ervaring met WOW Air?

Bericht door harryh »

Je reageert op een (heel) oud topic - het actuele Wow Air topic is hier viewtopic.php?f=30&t=73937
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer