Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen in Frankfurt

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
jootje22
Amerika-ontdekker

Overstappen in Frankfurt

Bericht door jootje22 »

Ik heb een retourvlucht geboekt van Brussel naar Miami met een tussenlanding in Frankfurt.
Moeten we op de heen- en terugvlucht dan ook in Frankfurt de koffers van de band halen, door de douane en dan
weer op een andere band leggen?

Alvast bedankt voor een antwoord.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Overstappen in Frankfurt

Bericht door sanook »

De koffers hoef je niet van de band te halen en weer in te leveren in Frankfurt. Die zie je pas op je eindbestemming weer terug. Paspoort/douane is zowel heen als terug in Frankfurt. Gebruik ook de zoekfunctie voor meer info: search.php?keywords=overstap+frankfurt
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Je hoeft helemaal niks te doen. Alleen zorgen dat je op tijd in het vliegtuig zit en daarvoor genieten van het uitzicht. De Amerika terminal in Frankfurt is altijd erg genieten.
Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lennartc »

Bagage wordt geregeld.

Frankfurt is flink gerenoveerd de afgelopen jaren. Het is een mooie terminal geworden. Helaas tot nu toe er rennend doorheen gegaan ivm krappe overstaptijden (voordeel daarvan is dat je minimaal tijdverlies hebt).
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Almere vak V
Amerika-expert

Lennartc schreef:Bagage wordt geregeld.

Frankfurt is flink gerenoveerd de afgelopen jaren. Het is een mooie terminal geworden. Helaas tot nu toe er rennend doorheen gegaan ivm krappe overstaptijden (voordeel daarvan is dat je minimaal tijdverlies hebt).
Haha!! In ieder geval ruimte genoeg om daar te rennen!! :wink:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Je kunt pech hebben en random extra screening krijgen. Van ons vieren was ik nl. de enige die een "SSSS" op m'n boarding pass vanuit FRA naar LAX had. Dat bleek Secundary Screening te zijn, dus met 20 m/v naar een aparte ruimte voor extra controle, vragen etc. Dat duurde zo'n half uur.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mijn vliegtuig vanuit Amsterdam parkeerde ergens voor een terminal. 10min in de bus naar een plek waar je de terminal binnenkom. Daarna door heel het vliegveld heen lopen om bij de Z terminal te komen. Onderweg een trage security controle. Voor de Z terminal nog een snelle paspoort en ticket controle.

Het is overzichtelijk maar een goede wandeling
Almere vak V
Amerika-expert

PSVwally schreef:Mijn vliegtuig vanuit Amsterdam parkeerde ergens voor een terminal. 10min in de bus naar een plek waar je de terminal binnenkom. Daarna door heel het vliegveld heen lopen om bij de Z terminal te komen. Onderweg een trage security controle. Voor de Z terminal nog een snelle paspoort en ticket controle.

Inderdaad ook wel eens gehad. Helemaal naar één of andere uithoek worden gereden om daar in de bus te stappen. Dat heb ik alleen ooit meegemaakt met een uitwedstrijd van PSV in Kiev. Alleen waren die bussen niet van Lufthansa maar van de Russische maffia... :shock:

Inderdaad een aardig ritje over het vliegveld maar kan me niet heugen dat wij het hele vliegveld over moesten lopen om bij de terminal te komen. Trap op, linksaf af en binnen een paar 100 meter bij de terminal. Security controle stelde niks voor. Iemand die verveeld op zn stoel naar je paspoort keek voordat je de terminal inmocht. Ook niet echt afgezet of zo. Maar met van die lintjes.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Ik ga het zondag beleven op FRA. Vorige keer dat ik via FRA vloog was de paspoort controle dicht waar we geland waren en stond er zo'n rij te wachten dat op de lopende band iedereen over elkaar heen duikelde (en er gewoon op blijven stappen...).
Toen kwam er een vriendelijke dame ons ophalen met de mededeling dat we via een andere controle konden: naar de volstrekt andere kan van het vliegveld door de controle en weer terug waar we vandaan kwamen waar ze al op mij en 3 of 4 anderen stonden te wachten wawnt het boarden was al klaar lol.
En zondag heb ik maar 1h10 voor de overstap :shock:
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Deze wandeling kwam bij mij aardig overeen, al heb ik geen lift nodig gehad...
Jethz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jethz »

Doen wij dit jaar in juli, ik verwacht geen echt verschil met een overstap in andere luchthavens (zoal bvb heathrow). Connecting flights volgen, dan terug door security en klaar? Heb al gepraat met de Lufthansa mensen in Brussel en bagage wordt (zoals waarschijnlijk met de meeste luchtvaart maatschappijen) doorgechecked naar de eindbestemming, dus dat is al een zorg minder.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

als je dit topic doorleest dan vind je al je antwoorden :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Jethz schreef:
21 apr 2022, 13:54
Heb al gepraat met de Lufthansa mensen in Brussel en bagage wordt (zoals waarschijnlijk met de meeste luchtvaart maatschappijen) doorgechecked naar de eindbestemming
Nee, wordt wel doorgelabeld maar je moet nog wel wat doen als je na FRA nog een overstap in de US hebt. Dan moet je je koffer daar wel van de band halen en 'm even later weer opzetten.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Toen wij nog in Belgie woonden vloog ik erg graag vanuit Frankfurt. Aangename luchthaven, handige parking op de terminal en minder problemen (stakingen) dan in Brussel. Wij reden echter gewoon naar Frankfurt om dan een rechstreekse vlucht te nemen. Ik vond dat in veel gevallen echt de moeite waard (bvb om rechstreeks naar Alaska te vliegen)
Jethz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jethz »

harryh schreef:
21 apr 2022, 15:24
Jethz schreef:
21 apr 2022, 13:54
Heb al gepraat met de Lufthansa mensen in Brussel en bagage wordt (zoals waarschijnlijk met de meeste luchtvaart maatschappijen) doorgechecked naar de eindbestemming
Nee, wordt wel doorgelabeld maar je moet nog wel wat doen als je na FRA nog een overstap in de US hebt. Dan moet je je koffer daar wel van de band halen en 'm even later weer opzetten.
ja ter verduidelijking, wij hebben geen overstap in de US. Als je dat hebt moet je daar inderdaad in de port of entry je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Daar worden wij gelukkig van gespaard. Wij proberen altijd overstap in US te vermijden omwille van dat soort rompslomp.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Alles heeft voor en nadelen. Wij kiezen vrijwel altijd bewust voor overstap in de VS. Waarom? Mocht je je overstap missen ben je alvast maar in de VS. Je hebt daar vaak meer mogelijkheden om dezelfde dag nog op plaats van bestemming te komen. Mocht je in Europa overstappen goed kijken of er diezelfde dag nog een vlucht die kant op gaat, anders zit je vast :wink: en kan je vaak pas de volgende dag die kant op. Voordeel van een overstap in Europa is wel dat je, je immigrations op je eindbestemming in de VS hebt en dan geen stress hebt dat je je overstap niet haalt. Tenzij je daarna nog doorvliegt natuurlijk.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

PSVwally schreef:
02 nov 2017, 20:44
Mijn vliegtuig vanuit Amsterdam parkeerde ergens voor een terminal. 10min in de bus naar een plek waar je de terminal binnenkom. Daarna door heel het vliegveld heen lopen om bij de Z terminal te komen. Onderweg een trage security controle. Voor de Z terminal nog een snelle paspoort en ticket controle.

Dat hebben wij ook eens gehad in omgekeerde volgorde. En wat bleek achteraf toen we bij het kleine vliegtuig warenvoor de tweede vlucht van FRA naar DUS? Dat dat kleine vliegtuig schuin achter de Airbus stond waarmee we uit de VS waren gekomen! :lol:
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer