Ervaring SAS Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ladybug1nl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ervaring SAS Airlines

Bericht door Ladybug1nl » 11 okt 2017, 14:29

Hallo,

Volgend jaar willen reizen naar Amerika (rondreis door zuid-west Amerika vanaf San Francisco) periode 5 september t/m 2 oktober. Nu zijn we tickets in de gaten aan het houden en kom nu een aanbod tegen van € 603,- p.p. retour Düsseldorf -SFO met 1 overstap reistijd ongeveer 15 uur. Nu lijkt me dat een goede prijs.

Echter ik heb dus pas 2 keer gevlogen met Ryan Air naar Londen en Praag, dus totaal geen ervaring. Kan iemand mij vertellen hoe de ervaring is van SAS airlines op een lange vlucht?

Dank jullie wel.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring SAS Airlines

Bericht door roelb » 11 okt 2017, 14:47

Er valt geen peil op te trekken, maar ik zou zeggen: wacht nog even af. Ik vind de prijs aan de (erg) hoge kant, buiten het hoogseizoen. Laatst nog DUS-SFO retour geboekt voor EUR 396 bij Delta, voor juni 2018. Ook ver in de toekomst, maar het tarief was wel erg gunstig.

Jij zit nog veel verder in de toekomst te kijken. Realiseer je dat bij de meeste airlines het schedule pas 330 dagen vooraf vast staat. Ik zou wachten tot op zijn minst april om voor deze periode iets vast te leggen, of er moet iets heel gunstigs voorbij komen.

Gast

Bericht door Gast » 11 okt 2017, 16:01

Ja, je hoeft nu nog niet te kijken daarvoor idd. Dat is veel te vroeg. Meestal 3 tot 6 maanden van tevoren kan je nog wel iets leuks zien.

covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door covri » 11 okt 2017, 17:28

Je zoekt buiten het hoogseizoen. Wij hebben tickets voor april voor 375 pp Dus-Sfo.
Zou zeker nog even wachten.

Ladybug1nl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ladybug1nl » 11 okt 2017, 20:38

Oke, bedankt allemaal. Moet dus nog even wachten. Ben een beetje te enthousiast geloof ik :D. Ben nog nooit ver weg op vakantie geweest. Wordt onze (2 jaar verlate) huwelijksreis. En voor het eerst zonder de kinderen (heb er 5. Leeftijden dan 20, 16, bijna 15, 6 en 8). Ga ze wel missen hoor :lol: Maar ooo wat kijken we er naar uit.

Welke vliegmaatschappijen moet ik echt vermijden? Dat ik niet straks goedkoop zit en dan 15 uur in de ellende zit.

Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster » 11 okt 2017, 21:46

SAS is echt niet verkeerd, vriendelijk personeel, nette personal entertainment.
Opletten met maatschappijen zoals WOW, lijken goedkoop, maar prijzen zijn vaak enkele reis, en voor ieder dingetje bij betalen (bagage).
Bij WO heb je zelfs geen "gratis" verzorging aan boord, elk kopje koffie betalen.
Wil je goedkoop vliegen, dan zal je bijna dagelijks (~6 maanden voor vertrek) prijzen moeten vergelijken.
Momondo, Skyscanner, Kayak etc.
Vroegboekkorting? last-minute? forget it, vliegprijzen gaan bij de waan van de dag. Dinsdag is vaak een goede (goedkope) dag om te kijken.

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division » 13 okt 2017, 00:07

Ik heb met SAS naar New York gevlogen via Kopenhagen, is wel 12 jaar geleden. Prima ervaring met prima vliegtuigen, goede entertainment en bovenal destijds: ontzettend lekker eten. Zou er zo weer mee vliegen.
Afbeelding

Anooouk
Amerika-ontdekker

Bericht door Anooouk » 21 okt 2017, 12:46

Wij zijn afgelopen zomer met SAS naar New York gevlogen via Kopenhagen. Wij vonden het wel een aanrader! We zijn niet echt de moeilijkste, maar hadden wel het idee dat we meer beenruimte hadden in Economy dan bijvoorbeeld bij de dreamliner van TUI of United Airlines. De verzorging tijdens de vlucht was ook goed; flesje water, diverse keren thee en koffie en het eten was (zeker voor vliegtuigeten) ook prima! In ieder geval lekker warm en flinke porties. Wij kregen 1 grote maaltijd en nog een tweede kleinere maaltijd.

Bij ons scheelde het veel geld, en zou het zo weer doen mocht het zo uitkomen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer