Laser of snelheidscamera?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bzawity
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:46

Laser of snelheidscamera?

Bericht door bzawity »

Hi allen,

Ik ben benieuwd of ze in het westen van usa op de snelwegen de snelheid meten met een laser of met een snelheidscamera zoals in nl?

Weet je dus direct door een politie die je gelaserd heeft of je een boete krijgt of hoor je dit pas later als je de auto inlevert bij het verhuurbedrijf?

Ik weet dat ze in steden soms roodlicht cameras hebben (die krijg je dus pas als je de auto inlevert)

Bedankt!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door Bushmaster »

In Portland (OR) met laser weet ik uit ervaring. :oops:
weet je direct dat je een bekeuring hebt, want die zwaailichten komen gelijk achter je aan. :lol:
Snelheidscamera's zie je niet heel veel, maar bestaan wel, met name Phoenix (AZ) is berucht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door PSVwally »

Weet je dus direct door een politie die je gelaserd heeft of je een boete krijgt of hoor je dit pas later als je de auto inlevert bij het verhuurbedrijf?
Het hangt af van wat voor verkeersovertreding je begaan hebt, maar je krijgt dit nooit te horen/zien als je de auto inlevert. Hier krijg je een boete vaak ook pas 4/6 weken later te zien als je geflitst bent en dergelijke? Als je bepaalde overtredingen pleegt heb je gewoon net zoals hier een bon onder je ruitenwisser. Daar staat ook op hoe deze te betalen. Vaak als je bv geen tol hebt betaald of dat soort zaken krijg je het pas veel later binnen.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door markro »

Ook wordt de snelheid op de weg wel vanuit de lucht in de gaten gehouden, vanuit vliegtuigen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door Bluebonnet »

Of je houdt je gewoon aan de posted speed en dan heb je geen problemen.

Hier in Texas doen ze heel vaak speedtraps en dan gaat de politie met zwaailicht achter de overtreder aan. Helemaal in school zones, daar zijn ze heel fel op overtredingen.
Als er met vliegtuig gecontroleerd wordt moet er ergens een bord staan met een waarschuwing daarover. Of er die dag en op dat moment ook echt gecontroleerd wordt weet je natuurlijk nooit.

Als je aangehouden wordt, hou je dan aan de basis regels:
- handen netjes op het stuur
- niet alvast proberen om je info/portemonnee/verzekering/rijbewijs/etc te pakken. Dat doe je als de agent naast je staat en nadat je toestemming hebt gevraagd.
- beleefd blijven en geen domme grapjes maken over vuurwapens/politie geweld/bommen/etc
bzawity
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:46

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door bzawity »

Bedankt voor de reacties allen!
PSVwally schreef:
Weet je dus direct door een politie die je gelaserd heeft of je een boete krijgt of hoor je dit pas later als je de auto inlevert bij het verhuurbedrijf?
Het hangt af van wat voor verkeersovertreding je begaan hebt, maar je krijgt dit nooit te horen/zien als je de auto inlevert. Hier krijg je een boete vaak ook pas 4/6 weken later te zien als je geflitst bent en dergelijke? Als je bepaalde overtredingen pleegt heb je gewoon net zoals hier een bon onder je ruitenwisser. Daar staat ook op hoe deze te betalen. Vaak als je bv geen tol hebt betaald of dat soort zaken krijg je het pas veel later binnen.
Ik ben nog geen tolwegen tegengekomen op mijn roadtrip california, nevada, utah & arizona, kan dat kloppen?
markro schreef:Ook wordt de snelheid op de weg wel vanuit de lucht in de gaten gehouden, vanuit vliegtuigen.
Ik zie dit vaak op borden staan maar kan het maar niet serieus nemen. Is er serieus een vliegtuig die de snelheiden controleert en vervolgens een boete op de kenteken zet?
Bluebonnet schreef:Of je houdt je gewoon aan de posted speed en dan heb je geen problemen.

Hier in Texas doen ze heel vaak speedtraps en dan gaat de politie met zwaailicht achter de overtreder aan. Helemaal in school zones, daar zijn ze heel fel op overtredingen.
Als er met vliegtuig gecontroleerd wordt moet er ergens een bord staan met een waarschuwing daarover. Of er die dag en op dat moment ook echt gecontroleerd wordt weet je natuurlijk nooit.

Als je aangehouden wordt, hou je dan aan de basis regels:
- handen netjes op het stuur
- niet alvast proberen om je info/portemonnee/verzekering/rijbewijs/etc te pakken. Dat doe je als de agent naast je staat en nadat je toestemming hebt gevraagd.
- beleefd blijven en geen domme grapjes maken over vuurwapens/politie geweld/bommen/etc
Thanks voor de tips!
Gast

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door Gast »

markro schreef:Ook wordt de snelheid op de weg wel vanuit de lucht in de gaten gehouden, vanuit vliegtuigen.

There’s a bear in the air. :D
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door heidem »

bzawity schreef:Ik zie dit vaak op borden staan maar kan het maar niet serieus nemen. Is er serieus een vliegtuig die de snelheiden controleert en vervolgens een boete op de kenteken zet?
Nee, ze meten de snelheid en geven hun bevindingen door aan politieagenten op de grond. Zie bijvoorbeeld:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door PSVwally »

Ik ben nog geen tolwegen tegengekomen op mijn roadtrip california, nevada, utah & arizona, kan dat kloppen?
Dat kan idd kloppen. De tolwegen liggen voornamelijk aan de zuidkant van los angeles. Wat je vaak wel tegenkomt is een of meer tolbruggen als je van de oost of noordkant San Francisco binnenkomt.

Ik heb overigens wel een keer zo'n vliegtuig gezien. Denk ik... Dit was tussen Las Vegas en Mesquite. Dat vliegtuigje vloog vrij laag recht over de snelweg. Een kilometer of 10 verderop stond de highway patrol die er enkele auto's uitplukte. Kan ook toeval zijn maar ik vond dat vliegtuigje wel erg verdacht overvliegen
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door Lennartc »

zo bijzonder is een vliegtuig toch niet ? In Nl gebruikt de politie ook helikopters om overtredingen op te sporen. Heb dat weleens bij wegmisbruikers o.i.d. gezien.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door PSVwally »

In Nederland gebruiken ze dit meestal alleen bij overvallers die vluchten of mensen die zware verkeersovertredingen begaan en nog aan het rijden zijn. Niet om snelheden van auto’s te controleren
Labbers
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2013, 14:37

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door Labbers »

Ik ben in 2014 midden in de woestijn aangehouden. Politieauto reed mij tegemoet dus die kon nooit de snelheid hebben gemeten. Hij wist precies hoeveel ik te hard reed, gelukkig alleen een waarschuwing gekregen. Toen ik weg reed kwam er een radarvliegtuig voorbij vliegen. Ik heb daarvoor zo vaak om die bordjes ''speed enforced by aircraft'' gelachen. Daarna niet meer.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door lsl »

Politieauto reed mij tegemoet dus die kon nooit de snelheid hebben gemeten.
Toch wel hoor. In 1989 op die manier tegengehouden omdat ik in Hawai in een nationaal park te snel reed.
De snelheid is die van de tegenligger min de eigen snelheid van de agent, gebeurde 28 jaar geleden dus al automatisch.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gast

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door Gast »

Bushmaster schreef:In Portland (OR) met laser weet ik uit ervaring. :oops:
weet je direct dat je een bekeuring hebt, want die zwaailichten komen gelijk achter je aan. :lol:
Snelheidscamera's zie je niet heel veel, maar bestaan wel, met name Phoenix (AZ) is berucht.
Ook op kruispunten in met name Arizona (Tucson en Phoenix) staan dit soort camera’s ook vaak voor controle van roodlicht/snelheid. Hierbij is het dus ook extra oppassen!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Laser of snelheidscamera?

Bericht door Almere vak V »

In Oregon en met name Washington State gebruiken ze de laser. Gewoon in de middenberm. Zwaailichten aan. Tsja, als je dan nog voorbij geblazen komt dan zie je die zwaailichten in je achteruit kijk spiegel heel rap dichterbij komen.

Speeding in een schoolzone zijn ze echt heel fel op. En terecht.

Wat in Washington redelijk nieuw is, is dat ze van keep your lane zijn afgestapt en het keep right is geworden. Ook hier controleren ze streng op. Maar zoals ze daar zeggen. Je kan zien hoe het financieel gaat met een staat aan het aantal agenten op de highways. En het verschil tussen Oregon en Washington is inderdaad daadwerkelijk merkbaar.

Alles krijg je keurig achteraf thuisgestuurd door de verhuurmaatschappij. Heel gemakkelijk!!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer