Camper of campervan

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Julide
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2017, 17:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Camper of campervan

Bericht door Julide »

Hoi,

Wij zouden in de zomer van 2018 een rondreis willen doen door West-Amerika met een camper of campervan. (2 volwassenen en 3 kinderen)
Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met het huren van een Mavericks campervan van Escape?
Hier thuis hebben we zelf een camper en zijn we dus gewoon om hier mee op reis te gaan maar we weten uit ervaring dat steden bezoeken soms problemen oplevert doordat je buiten de stad staat en dan nog moet kijken voor openbaar vervoer of dergelijke om de stad te bezoeken.
Misschien is het bezoek van een stad met een campervan wel makkelijker, kunnen we hiermee in de stad gewoon parkeren? En daarna kunnen we uiteraard gaan slapen op een RV-parking.
En zou het uiteraard te doen zijn voor 5 personen in een campervan met zo een tent boven op het dak? Of toch beter een gewone camper?
Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper of campervan

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Een campervan lijkt mij erg klein, maar ik heb er geen ervaring mee. Ik moet zeggen dat ik - behalve de Jucy's - ook nog nooit eentje heb zien rondrijden.
Is een auto met tent geen idee? Dan ben je flexibel in de steden en je zit voor heel weinig geld midden in de parken. Het is zeker de goedkoopste oplossing. Kijk eens n de verslagen van Elly op http://www.michelly.nl voor hun ervaringen met 3 kinderen en een tent.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Camper of campervan

Bericht door PSVwally »

Een campervan voor 2 volwassenen en 3 kinderen lijkt me ook wat krap. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe jullie zelf gewend zijn om te reizen. Met een tentje erbij lijkt het daarentegen wel prima te doen. En je kan inderdaad veel makkelijker parkeren in de steden, want je past in bijna alle parkeergarages bij mijn weten. Ik weet alleen niet of je bv op een RV camping ook zomaar een tentje erbij mag opzetten
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1331
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Camper of campervan

Bericht door ONYX666 »

Ipv tentje bij de campervan zou ik gewoon allemaal in de tent gaan. Is stukken goedkoper . Dan kun je afwisselen met hotels en houd je nog geld over
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper of campervan

Bericht door Volucris »

Wij hebben er dit jaar in Canada een aantal zien rijden van een dergelijk type. Zien er leuk uit en heel erg aantrekkelijk voor jonge mensen. Wij hebben er nooit meer dan 3 personen in gezien. Meer lijkt me ook erg krap.
InekeNV
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2018, 19:55
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Camper of campervan

Bericht door InekeNV »

Hallo forumleden,
Ik ben nieuw op dit forum, al heb ik er zeer goede verhalen over gehoord.
In de zomer van 2019 willen wij (mijn man en ik) graag ongeveer 4 weken vanaf 14 juli naar het Zuid Westen van Amerika.
Veel wandelen en natuur en zo min mogelijk steden. Dus waarschijnlijk het standaard rondje maar dan zeker zonder LA.
Dus ben ik druk aan het zoeken naar een geschikte camper. Maar mij lijkt deze campervan het meest ideale vervoermiddel. Onze ervaring is toch dat je de gehele dag buiten bent en alleen de auto in moet om te slapen. En je kunt buiten koken: de wens van mijn man. Deze auto lijkt ook erg op de auto die we in Australië hadden, wat overigens toen een 4wheeldrive was, en die is ons ook erg goed bevallen.
Heel lang geleden hadden we ook een dergelijke constructie toen we nog in Afrika woonden.
Ik begrijp daarom niet goed wat de nadelen zijn van deze auto. Ik zie alleen maar voordelen:
- eenvoudiger te parkeren
- wendbaarder
- fatsoenlijke hoogte boven je bed, zodat je rechtop kunt zitten in bed.
- goedkoper in brandstof gebruik
Misschien kunnen jullie aangeven wat de nadelen zijn van deze campervan voor gebruik in Amerika boven een kleine camper?
Inmiddels slechts 1 reisverslag gevonden van een jong koppel die erg tevreden waren over deze campervan.
Is er niemand die deze campervan heeft gehuurd?

Zie onze andere reisverslagen: http://www.neuteboomvisser.nl
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper of campervan

Bericht door Galapogos »

Ik zie genoeg van deze campervans rondrijden in Amerika. Escape Campervans doet net als Jucy goede zaken, afgaande op de hoeveelheid campervans die ik heb gezien op de campings.

Ik denk dat de voordelen die je noemt ook in Amerika op gaan, maar dat ze misschien niet zo zwaar wegen als in sommige andere landen. Ja, een campervan is eenvoudiger te parkeren, maar ook een grote camer kun je in Amerika vaak prima kwijt. Ja, brandstof is goedkoper. Maar brandstof is in Amerika om te beginnen al niet zo duur. Er zijn natuurlijk ook nadelen aan een campervan: je bed is overdag je zitplek. Je moet dus iedere avond de inrichting aanpassen en je bed opmaken. Er zit geen toilet of douche in. De keuken is wel erg eenvoudig. Andere luxe ontbreekt vaak ook. Denk aan een oven, magnetron, etc.

Al met al is een campervan eigenlijk een soort compromis tussen een tent en een camper. Voor een groot deel van de mensen zal de tent het winnen, omdat het een stuk goedkoper is. Voor een groot deel van de mensen zal de camper het winnen, omdat het een stuk luxer is.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper of campervan

Bericht door Trails »

Kijk eens op de site van Tiogatours. Daar staan alle modellen vermeld: https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... onversion/

De Jucy wagens zijn omgebouwde minivans. Leuk voor 2 personen, zonder faciliteiten.
De buscampers zijn wat royaler en hebben allen een toilet. Ook wat royaler als het weer wat zou tegen vallen. Ook leuk voor 2 personen.

Voor 5 personen lijken me die toch wat krap. Tenzij je continu goed weer hebt, buiten kunt leven en er een tent bij kunt/mag zetten.

Vorig jaar hebben wijzelf (4 personen) 6 weken met een 26 ft camper rondgereisd. Je bent toch beperkt wat ruimte betreft. We hebben er ook vaak een tentje bijgezet, waar de snurker van ons in heeft geslapen. Een tentje mag echter niet altijd bijgezet worden.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper of campervan

Bericht door Erik88 »

Voor onze rondreis hebben we gebruik gemaakt van de Jucy Campervan. Louter en alleen voordelen voor als je met z'n tweeen bent. Wij sliepen 'op' het dak en konden derhalve dus onze koffers, tassen en boodschappen mooi uitstallen op de achterbank. Wij hoefden alleen maar onze daktent elke avond in 2 minuten open te draaien, meer niet. Dat is mijns inziens vele malen sneller dan een camper.

Andere voordelen zijn inderdaad het makkelijke parkeren, keren, manouvreren en steil de berg op, de lagere benzinekosten (en lagere verhuurkosten, zelfs in hoogseizoen), de snelheid op de wegen en het rijden op wegen waar je met een camper niet mag komen (denk bijv. aan zuidzijde Sequoia NP of Valley of Fire road Yellowstone).

3 Tot 4 personen: Dan wordt het al een ander verhaal. Mijn mening is dat een extra tentje dan fijner zou kunnen zijn, dan elke dag de slaapplekken optuigen. Doenbaar.

Meer dan 4 personen: neem de aloude camper ;).
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper of campervan

Bericht door Martin & Marianne »

InekeNV schreef: Ik begrijp daarom niet goed wat de nadelen zijn van deze auto. Ik zie alleen maar voordelen:
Niemand heeft het over nadelen; het ging er meer om of het voor 5 personen wel geschikt was. Met 2 personen is het natuurlijk heel anders.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer