One way fee Calgary - San Francisco. Tips gezocht.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
FrankPronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2016, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 8

One way fee Calgary - San Francisco. Tips gezocht.

Bericht door FrankPronk »

Ben koud terug van mijn tweede roadtrip in de VS en was alweer een beetje aan het plannen voor september 2018. Nu heb ik het idee om een one way te doen van Calgary naar San Francisco. Ik heb even met Alamo contact gehad over de hoogte van de one way fee.

Nu heb ik op een andere site gelezen dat Calgary - SF sowieso geen mogelijkheid is en dat een wissel van auto in Seattle hierin kan helpen. Op dezelfde site las ik dat er dan geen one way fee hoeft te worden betaald voor Seattle - SF wat ik vreemd vond gezien het hier een andere staat betreft.

Alamo geeft aan 199 CAD voor Calgary - Seattle en 300 USD voor Seattle - SF.

Iemand ervaringen hiermee en eventuele tips of dit goedkoper kan (behalve een rondtrip) of zijn dit gewoon vaste bedragen?
'02 - Miami
'09 - NYC
'11 - Chicago
'14 - Boston - NYC - Washington DC
'16 - ZW
'17 - ZW/NW/MW
'18 - West Canada - WA - OR
'19 - Japan
'21 - Griekenland
'22 - NYC/ Roadtrip Balkan
'23 - East Canada/ East coast
WimrEm
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2012, 09:13
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: One way Calgary - San Francisco

Bericht door WimrEm »

Als je een auto boekt bij Alamo via Usa-reisen.de heb je geen drop-off kosten Seattle-San Francisco. Heb dit al een keer of 8 gedaan. Nooit problemen. Wel skip de counter doen. Scheelt veel tijd en eventueel gezeur met aansmeren van extra zaken.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: One way fee Calgary - San Francisco.

Bericht door Tantelotje »

Iets andere situatie maar toch gelijkenissen. Wij hebben afgelopen zomer een one-way van Seattle naar Las Vegas gedaan. Wegens erg hoge drop off kosten (bijna 500 USD) hebben we uiteindelijk 'twee' auto's geboekt: Seattle - Sacramento en Sacramento - Las Vegas, beide bij Alamo (wel via Sunnycars). Op deze wijze hadden we 0 drop off kosten. Ik heb vrij uitgebreid gezocht en geen beter alternatief gevonden. In de voorwaarden stond heel duidelijk vermeld dat Alamo geen drop off kosten rekent tussen Washington state en Californie v.v.
Ik denk dat je er voor het eerste traject niet aan ontkomt, maar het tweede zou je zeker zonder drop off kosten moeten kunnen boeken.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: One way fee Calgary - San Francisco.

Bericht door roelb »

Mocht je dezelfde auto houden bij je wissel in Sacramento? Ik heb dit een keer gedaan en mocht toen (in Las Vegas) gewoon dezelfde auto houden en direct na het inleveren weer doorrijden naar de exit booth, maar ben wel benieuwd hoe de ervaringen van anderen hiermee zijn.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: One way fee Calgary - San Francisco. Tips gezocht.

Bericht door Tantelotje »

@Roelb: dat hebben we niet gevraagd want we wilden een andere auto. Niet dat de vorige (Nissan Rogue) slecht was, maar vriend vond het leuk om een paar dagen wat groters te nemen, dus kozen we ter plekke voor een upgrade en hadden we een Jeep Grand Cherokee. Eerlijk is eerlijk: dat is toch net wat meer auto dan een Nissan Rogue :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: One way fee Calgary - San Francisco. Tips gezocht.

Bericht door jetusa »

Heb je inmiddels een auto gehuurd en zo ja welke combi is het geworden en bij wie?
Mogelijkheid Calgary huren en Seattle inleveren biedt perspectieven voor velen, hoef je niet perse terug naar Vancouver.
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: One way Calgary - San Francisco

Bericht door Ron&Heleen »

WimrEm schreef:
03 okt 2017, 18:55
Als je een auto boekt bij Alamo via Usa-reisen.de heb je geen drop-off kosten Seattle-San Francisco. Heb dit al een keer of 8 gedaan. Nooit problemen. Wel skip de counter doen. Scheelt veel tijd en eventueel gezeur met aansmeren van extra zaken.
Ik heb net ook even gekeken omdat ook wij waarschijnlijk staten in SF en eindigen in Seattle. Maar krijg gelijk de melding: Hinweis: Wenn Annahme- und Rückgabe-Station nicht identisch sind, erheben einige Vermieter hierfür ggf. eine vor Ort zu zahlende Gebühr, auf welche die örtlichen Steuern entfallen.

Dus ik vraag me af hoe jij dat voor elkaar krijgt?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: One way fee Calgary - San Francisco. Tips gezocht.

Bericht door Harry »

Als je iets verder kijkt zie je toch dat het bij Alamo niets kost?
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: One way fee Calgary - San Francisco. Tips gezocht.

Bericht door Ron&Heleen »

Je hebt gelijk. Ik had net daarvoor bij Alamo zelf gekeken en die gaf aan een one way fee van 300 dollar te rekenen dus nam ik aan dat met de melding daarnaar verwezen werd.
Heb je ook een verklaring? Zit het niet gewoon in de prijs verwerkt? Ik heb nu op diverse sites gekeken maar overal 300 dollar fee.
WimrEm
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2012, 09:13
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: One way fee Calgary - San Francisco. Tips gezocht.

Bericht door WimrEm »

Ik neem zelf altijd de route Seattle - San Francisco. Ook komende September weer. Andere richting is iets duurder. Maar Thrifty is zelfs iets goedkoper dan Alamo maar ik prefereer Alamo wegens skip the counter. Ik heb overigens mijn boeking met USA-reisen.de geannuleerd omdat skip de counter niet lukte. Dat kan soms gebeuren. In het weekend is het vaak ook nog wat goedkoper dus dit weekend ga ik een nieuwe boeking maken. Annulering is overigens soepel uitgevoerd door USA-reisen.de.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer