Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Iemand ervaring met boeken binnenlandse vlucht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Is daar de ervaring mee dat hoe vroeger je boekt hoe goedkoper? Of juist niet?

Ik heb nu de keuze uit AA of Delta met een, vind ik, vrij forse prijs. Ik weet dat de budget maatschappijen nog met hun prijzen moeten komen. Maar ik heb dus geen sjoegge van boeken van een dergelijke vlucht in hoogseizoen juli.

Gaat overigens over het traject DCA (Reagan airport, Washington DC) naar bij voorkeur JAX (Jacksonville, Florida) of als dat prijstechnisch veel gunstiger is MCO (Orlando), vertrek 26 juli.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Iemand ervaring met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door SanFran »

Ik heb dit jaar een vlucht van Toronto naar New York geboekt. De tickets voor amsterdam-toronto en new york-amsterdam had ik in november 2016 geboekt en sindsdien ook de prijzen voor de vlucht toronto-new york in de gaten gehouden. Uiteindelijk eind januari geboekt. De prijzen bleven in die periode hetzelfde/begonnen een beetje te stijgen. Daarom toen maar geboekt. Ging trouwens om een vlucht voor september dit jaar.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Wij hebben dit jaar 3 vluchten met Hawaiian gereisd, lokaal op Hawaii, vorig jaar 2 vluchten met Southwest, van Florida naar Texas en weer terug. Prima bevallen. Voor jou is Southwest een optie, het fijne is dat 2 koffers zijn inbegrepen. Laat boeken bij Southwest kan wat voordeliger zijn, maar wij wilden dat risico niet nemen. Denk wel aan je aansluitingen, als het niet op 1 ticket is geboekt is het jouw risico als een vlucht vertraging heeft.
Als je de lokale vluchten kunt meeboeken met je intercontinentale vluchten is het vaak voordeliger.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Dank voor de info.

@Harryh; Ik heb even bij SouthWest gekeken, moet nog even geduld hebben voor de prijzen van juli.
2koffers is fijn maar niet strikt nodig voor ons. We reizen met handbagage + wellicht 1 koffer.
Nadeel aan SW voor deze route is dat het niet rechtstreeks is, zie ik. We gaan alles eens op een rijtje zetten over een maand of wat.
De intercontinentale vluchten zijn al geboekt dus daar kan ik helaas geen voordeel meer mee behalen.
En dank voor de heads up voor de aansluiting. Is echter geen probleem voor ons, na de binnenlandse vlucht hebben we nog een rondje Florida van 2 weken voor de boeg voordat de vlucht naar huis begint :thumbup: .
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

American en JetBlue vliegen DCA-JAX. American, Delta, JetBlue en Southwest vliegen DCA-MCO. Voor JetBlue en Southwest is het inderdaad nog even wachten voor de vluchten te boeken zijn.

Goedkoopste optie op dit moment op 26 juli met American zijn volgens Google Flights € 129 voor JAX en € 117 voor MCO. Daarbij is een koffer nog niet inbegrepen (€ 25). Op 25 juli is DCA-JAX € 80.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het is mijn ervaring dat het loont om bij Southwest te boeken de dag dat de prijzen/tickets beschikbaar worden. Dan kun je echt goedkope tickets boeken (zolang je niet rond feestdagen ofzo vliegt). 24 uur later zijn de prijzen meestal al hoger.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer