Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Markstaal »

Wij hebben inmiddels een midsize SUV gehuurd bij Alamo die we in oktober ophalen op SFO ook via skip the counter. Is de keuze hier groot? en hoe moeilijk doen ze als ik bijvoorbeeld een normale SUV meeneem?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door KW1984 »

Toen wij aan kwamen (maandagmiddag ca. 18.00u) op SFO was er weinig keus. In de Standard SUV rij stond niets, in de Midsize SUV rij alleen een paar pick-ups. Naar de greeter gelopen, die had een paar auto's op zijn lijstje staan met een parkeervak nummer. Wij konden uit ca. 5 auto's kiezen (SFAR), maakten een keuze, greeter zei welk parkeervak we moesten hebben, auto daar gepakt en weggereden.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Markstaal »

Ben benieuwd! Ook naar hoeveel tijd het gaat schelen, we hebben en rechtstreekse vlucht naar SFO dus dan lijkt me dit wel zo prettig.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Almere vak V »

Markstaal schreef:
27 jul 2019, 13:11
Ook naar hoeveel tijd het gaat schelen
Dat bepaal je zelf! Ik weet niet hoe snel je een auto kiest en je koffer in die bewuste auto mikt. Maar veel ingewikkelder gaat het niet worden. Dan zou je nog een tijdje rondjes kunnen rijden op het parkeerterrein. Maar ik zou meteen naar de uitgang rijden. Dan is het wel klaar.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Markstaal »

Almere vak V schreef:
27 jul 2019, 18:16
Ik weet niet hoe snel je een auto kiest en je koffer in die bewuste auto mikt.
Als auto liefhebber weet ik het gelukkig vaak wel snel :wink:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Mrvanilla »

Dit jaar voor het eerst gedaan en het scheelde super veel tijd. Als je al mazzel hebt dat je niet in de rij moet aansluiten bij de balie, zijn de meeste medewerkers bij zon car rental echt super traag en gaan ze eerst nog proberen zaken te 'upsellen'. Als je de mazzel hebt dat je veel keuze uit auto's hebt dan kun je daar soms even mee bezig zijn, maar da's anders ook. En dat is ook best leuk.

Op LAX had ik dit jaar de keuze uit een auto of 20 en ik heb bij een stuk of 5 even naar binnen gekeken wat de specs waren en de km stand. Uitendelijk gekozen voor een Jeep Grand Cherokee. Bij het poortje 1 min even rijbewijs afgegeven en klaar. Denk al met al 15 mins daar geweest.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1178
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door chippie777 »

Dit jaar ook voor het eerst skip the counter gedaan. Was erg prettig en snel, helaas nauwelijks keus op Boston AirPort.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Interessant draadje dit! Geldt de skip to counter-optie alleen voor Alamo? Kan me haast niet voorstellen maar lees niks over andere bedrijven. Al regelmatig veel te lang in een rij gestaan om een gereserveerde auto op te halen. Nog nooit van deze optie gehoord maar zou het voor m’n aankomende reis wel willen proberen (8 dagen Vegas > Vegas).
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door sanook »

National, Hertz, AVIS hebben ook van dit soort varianten. Dollar en Thrifty in ieder geval niet.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door noname4 »

Ik wilde ook skip the counter gaan doen in Orlando Int. airport. Ik heb via Sunnycars een Alamo Full size gehuurd. Kan ik ervan uit gaan dat er standaard een tolkastje in de auto zit en kan ik dan zo naar buiten rijden of moet die nog worden geactiveerd of zoiets?

Hoe worden de auto's in de garage aangegeven. Staat er Full Size of FCAR boven of dergelijks?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door harryh »

@noname4 Tol: Zie het Florida topic viewtopic.php?f=11&t=71051#p1202081.
Ja er staan borden.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door habbekuk »

Ik heb 2 dagen geleden een Full size opgehaald bij Alamo.
Maar als je het zebrapad oversteekt richting Alamo
loop je direct tegen de Full size aan. Daar staat ook de greeter
want die gaat de sleutel pakken die liggen niet in de auto,
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Hamilton »

Ik lees vaak dat bij SFO het aanbod slecht is. Balen, vind het juist super als je veel keuze hebt. Maar het zal misschien ook wel van het moment afhangen en een stukkie geluk.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door noname4 »

habbekuk schreef:
29 jul 2019, 13:08
Ik heb 2 dagen geleden een Full size opgehaald bij Alamo.
Maar als je het zebrapad oversteekt richting Alamo
loop je direct tegen de Full size aan. Daar staat ook de greeter
want die gaat de sleutel pakken die liggen niet in de auto,
Oh interessant! Waar kon je zoal uit kiezen?
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door habbekuk »

Ford Expedition en de greeter gaf een Nissan Armada mee.
Voor ons toch wel iets krap :D
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door DennisS »

Nou voor onze aankomende reis ook voor het eerst "skip the counter" bij Alamo. Ben benieuwd!

Iemand een idee van het aanbod van auto's op Jacksonville International Airport?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door kalaman »

Nog eerst huwen, nu vrijdag as, en dan volop in één rechte lijn naar Hawaii.
Vandaag wilde ik alvast alle formulieren in orde brengen voor Alamo Skip the Counter, maar na het inchecken (wat vlekkeloos verliep) krijg ik voor geen enkel eiland een vervolgpagina te zien om effectief mijn documenten voor Skip the Counter aan te maken. Is er soms recentelijk iets veranderd bij Alamo voor die Skip the Counter?
Als ik op hun website kijk, dan blijkt dat wel degelijk mogelijk voor bv Lihue Airport, maar toch krijg ik dit scherm niet te zien :? .

Ik lees wel dat een van de voorwaarden voor skip the counter is: "Reservation cannot be prepaid or direct billed to a 3rd party (i.e. Voucher, Business Account, etc.).", wat nu ook het geval is (Tioga Tours en Drive USA), maar ook vroeger heb ik nog via brookers geboekt en toen kon ik wél de skip the counter gebruiken.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door UitHolland »

Afgelopen augustus ook skip-the-counter gedaan bij Alamo.
Blijkt nu achteraf dat dit helemaal mis is gegaan.
Er is na het inleveren van de huurauto een volledige rekening vanuit National op mijn credit kaart gezet. En het tarief dat gehanteerd wordt is gewoon maximaal (walk up rate). Een behoorlijk bedrag. Mijn bedrag voor prepaid heb ik niet terug. Een hele hele dure huurauto tot gevolg.

Ik heb contact met Alamo opgenomen en die geven aan dat mijn reservering (prepaid voucher) geannulleerd was nadat ik binnen 12 uur niet was komen opdagen.... ik had opgegeven 2 augustus 8.00 PM en ik reed weg om 8.47 PM.

Waar ging dit mis?
Bij het binnenlopen van de parkeer garage (Seattle) heb ik mijn skip-the-counter formulier laten zien met het nummer en ik werd naar een rijtje auto's verwezen. Weinig woorden werden er gemaakt, meer een gebaar van daarzo moet je wezen.

Bij uitrijden weer het formulier laten zien en er werd gezicht en gedaan. In eerste instantie kon de medewerker niets vinden.
Vroeg nog even wanneer ik de auto terug kwam brengen en wat ik betaald had.
Na controle van onze rijbewijzen mocht ik doorrijden....

Ik heb dus het vermoeden dat die medewerker bij het uitrijpoortje gewoon maar alles op National gezet heeft omdat ik Emerald Aisle member ben. En dat zonder het te zeggen.
Ik ben al een week in contact met Customer Service van Alamo tot nu toe houden zijn het volgende verhaal aan:
My name is ****** and after taking a closer look at Rental Agreement# ********, no booking was attached, so I checked Confirmation# ******* (mijn alamo pepaid voucher) and immediately I see this was booked with Alamo under your Alamo Insider program.

When you arrived and picked up from National, the voucher couldn’t be transferred as its only valid for the Alamo counter.

I’m also showing you picked up directly from the Emerald Aisle, so without a National booking under your profile, you were charged the walk up rates for the vehicle class driven, causing the higher fees you’ve noted.

Since the rental was not for National or via the National Emerald Aisle, we can request that the voucher from Alamo be refunded, but this is why you were charged the different rate and why your Alamo booking is coming up as a no show.

I’ll keep the request open, just in case our National Manager is able to help, but please note each request is addressed in the order received and since it’s still showing as open, it hasn’t been reached so when they do see it, my notes will also be provided so everyone is on the same page! Reference# ********
Het gaat om huur van 4 weken dus echt een behoorlijjk bedrag, omdat ik dit niet zomaar even kan en wil voorschieten totdat dit is opgelost heb ik mijn creditkaart maatschappij gebeld, AmEx. Deze hebben mij geholpen om in iedergeval de afrekening bijna een maand uit te stellen.
Daarnaast hebben ze aangegeven een geschil procedure te starten wanneer dit niet binnen 2 weken is opgelost.

Heeft iemand eerder een dergelijke ervaring gehad?
Ik begrijp maar niet hoe National er nu ineens tussen is gekomen met zijn afrekening ik heb de auto opgehaald (in Seattle) en ingeleverd bij Alamo in LA wat een gemeenschappelijke faciliteit is.
Laatst gewijzigd door UitHolland op 09 sep 2019, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

Dat is wel een heel apart (en vervelend) verhaal. :shock:
UitHolland schreef:
09 sep 2019, 17:40
Bij uitrijden weer het formulier laten zien en er werd gezicht en gedaan. In eerste instantie kon de medewerker niets vinden.
Vroeg nog even wanneer ik de auto terug kwam brengen en wat ik betaald had.
Na controle van onze rijbewijzen mocht ik doorrijden....
Hier moet het mis zijn gegaan. Als je Skip the Counter doet, hoeven ze enkel de barcode te scannen bij het uitrijden en vragen ze jouw rijbewijs. Als jouw reservering dan niet gevonden wordt, is er kennelijk iets mis geweest. Toen hadden alarmbellen moeten afgaan en hadden zowel de medewerker als jij eea moeten controleren (bijv. door naar binnen te gaan).

Heb jij bij het uitrijden ook een contract gekregen? Zo ja, wat staat daarin? Heb je ook getekend bij het uitrijden? Zo niet, dan zou ik dat zeker gebruiken. Zo ja, dan heb je volgens mij geen poot om op te staan. Voor Skip the Counter teken je niet meer bij het uitrijden.

Zou zo ook niet weten wat je hier nu aan kunt doen. Succes wensen met een goede afloop...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door harryh »

Heb je zoals er in die mail staat inderdaad een auto uit National's Emerald rij meegenomen? Dan moet je daar een contract printout van hebben meegekregen bij het uitrijden want zo werkt National. Zo niet, denk dat je dan moet vragen waarom je geen contract hebt meegekregen en dat dat vanuit jou gezien dan betekende dat ze Alamo skip the counter hadden toegepast.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer