Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Tipsy_1 »

ziezo net Skip the Counter ingevuld (wij vliegen aanstaande vrijdag naar Las Vegas)
Lukte perfect!
Het was zelfs nog simpeler: stap 9 niet echt nodig want ik kreeg meteen een "button" of ik skip the counter wilde doen. Bevestiging ook al netjes in de mailbox :clap: Reado to go en nu nog hopen op een vette bak (en liefst een stevige want er staan ook wel weer wat dirt roads op het programma :shh: )
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door DennisS »

Wel jammer dat ze op San Diego Airport deze service niet bieden :(
Kan al wel online inchecken en krijg een e-ticket (met barcode) maar als ik vervolgens "Savetime" wil doen, dan krijg ik de melding na alles ingevuld te hebben: The provided level of service is not available for this pickup location.

Ik weet niet of iemand het al hier had gecommuniceerd, maar middels onderstaande link kun je zien waar je "Skip the Counter" kan doen bij Alamo:
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... modal.html
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Stiek »

we hebben ons al online ingecheckt bij Alamo (14/8 oppikken)
kan ik nu nog ergens de skip the counter selecteren?
Was bij het inchecken niet opgevallen.
Orlando staat in de lijst
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Almere vak V »

Dat kan prima. Kijk even op de vorige pagina naar de uitleg van Frasi. Een kind kan de was doen!!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door roelb »

Het zou een prepaid boeking via een tussenpersoon kunnen zijn. Dan is skip-the-counter niet altijd mogelijk. Soms wel, soms niet.
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Stiek »

is via sunny cars geboekt.

heb via site alamo reservatie opgezocht.
op de pagina van onze reeds gedane checkin het adres van in de uitleg van Frasi geplakt en kon zo afhandelen en skip the counter ticket printen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Almere vak V »

Helemaal top! Garage inwandelen, autootje uitzoeken. Even langs de balie om te scannen. En rijden maar!!
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Stiek »

idd. na een lange vlucht is het inderdaad leuk om snel te kunnen vertrekken naar het hotel
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door dejong89 »

Het is een geweldig systeem en bespaart je een hoop tijd. Hou wel in je achterhoofd dat het ook zomaar zo kan zijn dat er weinig keuze is.

Bijvoorbeeld. Ik ben zelf 2x in Vegas geweest en vond het aanbod 2x redelijk maar niet spectaculair. De eerste keer hadden we een Ford explorer en de tweede keer viel het tegen. Toen hebben we aan de greeter gevraagd of ze nog ergens een Jeep Grand cherokee hadden staan en dat was geen probleem. Soms loont het ook om een paar minuten te wachten tot er weer wat leuks aan komt rijden

succes :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Kombat
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:35

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Kombat »

Bij mijn eerste bezoek aan Alamo werkte skip de counter niet ondanks dat ik alles naar behoren had ingevuld. Mevrouw bij de balie zei dat het vaak niet werkt bij boekingen via derden of als het je eerste boeking bij Alamo is.

Aanbod bij Las Vegas vond ik ook tegenvallen. De greeter zei beleefd dat we alles mochten pakken maar er was weinig tofs. (Ik weiger mijn vakantie door te brengen in een Toyota of een Hyundai als ik in de VS ben.) Uiteindelijk een Grand Cherokee gepakt na een goed uur wachten op alle vers gewassen modelletjes.
Autogek!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Bushmaster »

Bij mijn eerste bezoek aan Alamo werkte skip de counter niet ondanks dat ik alles naar behoren had ingevuld. Mevrouw bij de balie zei dat het vaak niet werkt bij boekingen via derden of als het je eerste boeking bij Alamo is.
En wat moet je dan doen? auto terug zetten en alsnog naar de counter?
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door DennisS »

Aanbod in Las Vegas is inderdaad beperkt. Afgelopen jaar (kwamen rond 18.00 uur lokale tijd aan) bij Alamo Las Vegas stonden er nog twee Nissan Armada's. Volgens mij zelfs een fullsize SUV. Nog gevraagd of ze ergens een Explorer hadden staan maar helaas. Maar zeker geen verkeerde auto hoor die Armada. Hij is alleen niet zo mooi ;-). Maar wachten tot er een auto naar wens uit de wasstraat komt vidn ik nu ook niet echt een optie... Althans, mijn vriendin wil altijd z.s.m. naar het hotel voor een verfrissende douche :-)

Iemand ervaring met het aanbod in San Diego? 4 jaar geleden daar ook de huurauto opgehaald maar toen bij National. Nu bij Alamo. We hebben een standard SUV gehuurd. Heb in al die jaren nog nooit het geluk van een Explorer of Grand Cherokee gehad....
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Trails »

Aanbod in Las Vegas wordt nog kleiner als je de auto in een andere staat wilt inleveren.
Afgelopen oktober hadden wij voor onze laatste dagen nog een auto van LAS-LAX en de greeter zei dat we geen auto's met Nevada kenteken mochten nemen omdat ze die in eigen staat willen houden.

Overigens hebben wij ook wel eens Alamo gehuurd via een broker en nooit problemen gehad met Skip-the-counter.
Mattie112
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2018, 16:28

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Mattie112 »

Tipsy_1 schreef:ziezo net Skip the Counter ingevuld (wij vliegen aanstaande vrijdag naar Las Vegas)
Lukte perfect!
Het was zelfs nog simpeler: stap 9 niet echt nodig want ik kreeg meteen een "button" of ik skip the counter wilde doen. Bevestiging ook al netjes in de mailbox :clap: Reado to go en nu nog hopen op een vette bak (en liefst een stevige want er staan ook wel weer wat dirt roads op het programma :shh: )
Hier gister de incheck geregeld en inderdaad keurig een popup of ik skip the counter/kiosk wilde, geen gedoe met de bypass link oid :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door roelb »

Trails schreef:Aanbod in Las Vegas wordt nog kleiner als je de auto in een andere staat wilt inleveren.
Afgelopen oktober hadden wij voor onze laatste dagen nog een auto van LAS-LAX en de greeter zei dat we geen auto's met Nevada kenteken mochten nemen omdat ze die in eigen staat willen houden.
Ik spreek echt nooit iemand bij Alamo of National (ook niet bij Hertz). Gewoon doorlopen naar de goede aisle, auto uitzoeken en gaan. En er is echt nog nooit tegen mij gezegd bij de exit booth dat de auto waar ik in zat niet mee zou mogen omdat het om een one-way gaat.

Dus ik denk dat je zo'n beperking veilig kunt negeren.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Trails »

Wij spreken ze ook niet aan maar als ze je al op staan te wachten...
En, we hebben onze voorkeur meegekregen, dus niks aan de hand.
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Arends1989 »

elninjoo schreef:Ik zou al content zijn met 'n Jeep Compass, hopen dat die er staat op Atlanta!
Ik zou hem laten staan. Paar jaar geleden halverwege de vakantie ingeleverd omdat hij motorisch erg matig was.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door vinceG »

DennisS schreef:
Iemand ervaring met het aanbod in San Diego? 4 jaar geleden daar ook de huurauto opgehaald maar toen bij National. Nu bij Alamo. We hebben een standard SUV gehuurd. Heb in al die jaren nog nooit het geluk van een Explorer of Grand Cherokee gehad....
Vroeger kreeg je in SD een auto toegewezen en was het een kleine locatie. Nu is het een prachtig mooie grote garage waar alle verhuurders bij elkaar zitten. Daarom ook altijd ruime keuze! Dus geen zorgen.
Vin.cent

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Vin.cent »

Las Vegas was vorig jaar bij ons ook lastig, máár wij vroegen wel wat er nog in de wasstraat stond.
We hadden geluk dat er een splinternieuwe Mustang(met 1000KM) op de teller stond, en deze hebben we ook meegenomen.

Hoop dat in Denver de keuze wat ruimer is voor een standaard SUV, dit keer...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Coyote »

DennisS schreef:Iemand ervaring met het aanbod in San Diego? 4 jaar geleden daar ook de huurauto opgehaald maar toen bij National. Nu bij Alamo. We hebben een standard SUV gehuurd. Heb in al die jaren nog nooit het geluk van een Explorer of Grand Cherokee gehad....
Geen ervaring in San Diego. Echter over het aanbod valt van te voren niet zoveel te zeggen. Hangt er echt vanaf of ze weer een 'verse voorraad' binnen hebben gekregen vlak voordat jij je meldt.

Afgelopen mei in Chicago (geen mogelijkheid tot Skip the Counter overigens) had ik een Cabrio gehuurd. Het aanbod was echter karig, slechts 2 cabrio's en dan ook nog een VW Beetle Cabrio en Mini Cooper Cabrio. Geen van beide auto's genomen, mij te klein... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer