Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Vito »

Maar waar had je de auto nou vandaan? Uit het Alamo of uit het National gedeelte? Dat is me niet duidelijk.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door bedeve »

UitHolland schreef:
09 sep 2019, 17:40

Ik begrijp maar niet hoe National er nu ineens tussen is gekomen met zijn afrekening ik heb de auto opgehaald en ingeleverd bij Alamo in LA wat een gemeenschappelijke faciliteit is.
Van zo 'n situatie nog nooit gehoord.
Ben wel eens door National omdat ze wisten dat ik een auto meehad ,maar ze wisten niet welke. of ik dat nog even wilde laten weten.
National en Alamo zijn op LAX buren.
Hun autoonderkomens zijn duidelijk gescheiden.
Net zoals de exit booths.
De Alamo huurders rijden uit op Aviation Blvd .
Vanaf straat niveau
De National huurders komen van een etage hoger en rijden uit op Isle Ave.
Anders dan bijv op SFO is het volstrekt onlogisch om hier verkeerd terecht te komen.

De Printout
Bij Emerald Club afhandelingen bij de meeste locaties alleen op verzoek.

Vervelende situatie .
Mooi dat Amex meewerkt.
Zelf gebruik ik communictie via Linkedin nog wel eens als er ergens iets misgaat.
De stationmanager van National / Alamo LAX is David D.Moun
Wil je het op nivo van customerservice houden ?
Mail je facts and figures dan naar care@nationalcar.com

Succes met de oplossing .
Laat je die even weten ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door UitHolland »

Ik ben (in seattle) aan de balie geweest (in de garage bij alamo) en die wees mij naar rechts waar een rij met Dodge Grand Caravans stonden.

Ik heb geen contract gekregen bij uitrijden.
Ik kan mijn niet voorstellen dat ik op een andere etage ben geweest dat had die medewerker toch ook op moeten vallen zo van euh hallo dit is National dan?
Ik had ondertussen eigenlijk het vermoeden gekregen dat de garage en exits gedeeld waren anders zou dit toch niet kunnen.

EDIT, nog effe op Google maps street view gekeken National en Alamo zitten wel op dezelfde verdieping. 4th
edit2 nee toch niet dat is enterprise, voor Alamo ga je met de roltrap naar beneden.. dat hebben wij gedaan kan ik mij herinneren
Laatst gewijzigd door UitHolland op 09 sep 2019, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

UitHolland schreef:
09 sep 2019, 19:50
voor Alamo ga je met de roltrap naar beneden.. dat hebben wij gedaan kan ik mij herinneren
Eehh...bij LAX word je met de bus gedropt bij Alamo. Is allemaal gelijkvloers. Als je uit de bus stapt ga je links het gebouw in (voor als je geen Skip the Counter hebt). Rechts staan de auto's uit de diverse categorieën waar je direct met Skip the Counter naartoe kunt lopen. Staat duidelijk aangegeven met Alamo-bordjes, kan niet missen.

Dit zie je ook duidelijk als je het op Google Maps bekijkt. Ze zitten wel bij elkaar maar handelen alles apart af (ook de auto's, apart gedeelte voor Alamo en apart gedeelte voor National).

In 2017 en 2018 nog bij Alamo LAX geweest dus weet het nog precies. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door UitHolland »

Bedankt bedeve
Ik had in eerste instantie via de website contact gemaakt, dat duurde even voor er bericht terug kwam. Een dag later had ik hier gelezen dat facebook lekker snel ging. Dat geprobeert en inderdaad vrijwel direct 'chatten' echt chatten is het niet want je krijgt steeds iemand anders.

Het is sinds vorige week woensdag geëscaleerd naar een area manager, ik dacht van Seattle. Maar daar is de wachtrij lang.
Ik heb al steeds om de status gevraagd maar ik krijg steeds meer een prefab antwoord met het verhaal beschreven vanaf hun kant...

Heel irritant want wat ze schrijven klopt niet en kleine details veranderen steeds.

Het eerste verhaal was dat ik te laat was voor ophalen en mijn reservering. Deze wordt na 12 uur canceled. Trouwens ook geen bericht van ontvangen. Anders had dat nog opgevallen.
Daardoor kon mijn voucher niet verzilvered worden aan de poort. (terwijl ze zelf bewijs hebben dat ik binnen die 12 uur de auto heb meegenomen)
Maar de dame aan de poort heeft niets daarover medegedeeld.

@Coyote Opgehaald in Seattle en ingeleverd in LAX. (zet het even erbij zodat dat duidelijker is) LAX car return is gedeeld terein daar kon ik niet fout gedaan hebben 1 en dezelfde rij om je auto te droppen. Ook een bonnetje ontvangen daar, daar stond op National maar ik vond dat niet meteen heel gek. Als ze samen zo'n terein hebben...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

Oké, opgehaald in Seattle. Dat verandert de zaak. In Seattle zitten ze inderdaad in één groot gebouw. Heb daar vorig jaar auto ingeleverd, geen ervaring met het ophalen.

Je hebt dus niets meegekregen bij het uitrijden en nergens voor getekend? Als dit als een 'walk up contract' wordt gezien, hoe kan er dan een overeenkomst zijn als jij niet tekent?

Bij het zien van National op de bon bij terugkeer hadden alarmbellen moeten afgaan. Maar goed, dat is achteraf praat.

Je mag dan naar de verkeerde sectie gestuurd zijn, terplekke wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen Alamo en National met hun eigen aanduiding van de verschillende categorieën. Kan er niet bij dat je dat niet gezien hebt.

Bij wie (broker) had je deze huurauto vastgelegd? Of rechtstreeks op de site van Alamo.com?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door UitHolland »

Ik heb geboekt via een link die hier op het forum was gedeeld. https://partners.rentalcar.com/american-vacation/

Voor het inchecken en skip-the-counter ben ik naar de site van Alamo gegaan.
Customer care heeft bevestigd dat ze mijn voucher-boekingsnummer konden vinden:"I was able to look up that voucher booking. According to the reservation, you were a no-show and the booking cancelled itself 12 hours after the rental was due to be picked up on August 2nd."

Dus het is wel legitiem en een echte boeking geen fishing.

Ik heb ook ingecheckt (rijbewijs gegevens) echt via de site van Alamo met boekingsnummer en na inchecken kon ik doorklikken naar Skip-the-counter.
Op het Skip the counter formulier stond ook echt Fri, Aug 02, 2019 08:00 PM
Dit heb ik wel hondert keer gecheckt en dan alsnog ik heb geen contract getekend. En ik heb niets ontvangen bij uitrijden.

Maar mijn vermoeden is wel dat het bij het uitrijden verkeerd is gegaan terwijl mij weinig is gevraagd of medegedeeld.

Over het uitkiezen van auto's er waren geen borden in de parkeer garage die aangaven, National Emerald Aisle, Minivan, MidSize oid
Nu denk ik ben ik dan naar een verkeerd poortje gereden. Maar het lijkt mij niet mogelijk dat je door het juiste uitrij poortje te kiezen een verhuurder kiest....

Ik merk ook aan de customer care dat Alamo en National wel 1 lijken, de ene keer staat er
"Alamo Email Customer Service" in de handtekening en op de volgende reply wordt geantwoord met "National Customer Service"
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

Dat is inderdaad een bekende link. Heb ik zelf ook al bij gehuurd én Skip the Counter gedaan.
UitHolland schreef:
09 sep 2019, 21:32
you were a no-show and the booking cancelled itself 12 hours after the rental was due to be picked up on August 2nd
Hieruit blijkt niet wanneer je een 'no-show' was. Was dit op 3 augustus om 8 AM? Op dat tijdstip had jij de auto al meegekregen (11 uur eerder). Lijkt er toch echt op dat je bij National (als dat een aparte uitgang is op Seattle) het pand verlaten hebt. Vervolgens ziet de National medewerker niet de boeking en maakt dan zelf maar een nieuwe?? Of was je vanaf 2 augustus 8 PM een no-show omdat in hun systeem 8 AM vermeld stond?

Hoe kun jij nou een geldig contract hebben als jij nergens voor getekend hebt? Temeer ook omdat dat het terplekke een walk-up contract werd, een heel nieuw contract dus. Lijkt mij ook dat je dan wel iets onder de neus gedrukt moet krijgen normaal gesproken. Hebben ze ook opnieuw naar je creditcard gevraagd? Zo niet dan zou dat betekenen dat ze die gegevens uit het Alamo-systeem gehaald hebben.

Blijft heel wazig dit en wist ook niet dat dit zo mis kon gaan. Feit blijft dat bij het niet herkennen van je Skip the Counter formulier op z'n minst meer vragen gesteld hadden moeten worden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door UitHolland »

Je vraag over het tijdstip, zeker weten 100%.
Het skip the counter formulier laat de tijd zien dat ik er moest zijn en dat was Aug 2, 2019 08:00 PM
Het bonnetje dat ik ontving bij inleveren van de auto gaf aan dat ik de auto opgehaald hem Aug 2, 2019 08:47 PM.

Er staat alleen wel National op dat bonnetje.
Maar ik vond dat niet vreemd het terrein was Alamo/National.
En het bonnetje kwam uit zo'n draagbaar apparaatje. Ja ik vond het wel aannemelijk.
Onderaan het bonnetje stond Due: $0,00
Lijkt mij ook OK dan, hup de bus in!

Contract, ik ben National Emerald Aisle member nooit gebruikt eigenlijk nog omdat de prijs steeds niet interessant is als ik zoek.
Geen idee hoe ingewikkeld dt in zijn werk gaat en wat je daarvoor allemaal moet tekenen.
Ik vermoed wel dat het daar in zit.

Als er 1 poortje is voor zowel Alamo als National. En de dame kon mijn Skip-the-counter niet vinden maar kon wel op een andere manier mij aan een auto koppelen en hoppa. "Have a nice time mister!"

Vooralsnog wordt het wachten hoe het opgelost gaat worden.
:offtopic: BTW de vakantie was :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

Omdat de vragen in dit topic horen:
Robbie&Irene schreef:
10 sep 2019, 12:47
Net gekeken, behoorlijk aantrekkelijk geprijst! Lukt het ook om "skip the counter" te doen met je reserveringsnummer?
sleutelbos schreef:
10 sep 2019, 15:56
Geboekt via Happy Tours, direct bericht van Alamo, met reservering online ingecheckt en bij het allerlaatste stapje van skip the counter bleef de site hangen en kregen we een foutmelding. Wel alles bevestigd gekregen via mail, maar niet de skip the counter streepjescode...
Wat raad je ons aan? Nog eens proberen of 3 weekjes geduld hebben en dan gewoon melden?
@Robbie&Irene Zojuist Skip the Counter gedaan voor mijn reservering bij Happy Tours. Dat ging zonder problemen, alle stappen kunnen doorlopen. :D

De 2 mails van Alamo, de 1e van de 'Check In' en de 2e met een bevestiging van 'Skip the Counter' werden gelijk gestuurd. In de mail staat keurig vermeld hoeveel ik terplekke nog moet afrekenen.

@sleutelbos Heb jij het nog geprobeerd? Is het nog gelukt? Je had wel deze stappen van @Frasi gevolgd? (Vooral stap 8 en 9 zijn belangrijk). Wellicht kun je de check-in oproepen via Alamo en dan verder gaan met stap 9?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
sleutelbos
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door sleutelbos »

Ik denk dat het skip the counter niet gelukt is om dat ik halverwege de 3e pagina van de bevestiging het zinnetje:

"YOUR ALAMO RENTAL WILL BE SERVICED BY NATIONAL CAR RENTAL, OUR DRIVE ALLIANCE PARTNER LOCATION. PLEASE FOLLOW SIGNS TO THE AIR TRAIN AND DEPART AT FEDERAL CIRCLE. PROCEED TO THE FIRST FLOOR MAKE A RIGHT AND GO TO THE NATIONAL RENTAL COUNTER."

over het hoofd heb gezien. Je kan moeilijk the counter van Alamo skippen als je da auto bij National moet ophalen.... :oops:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

Maar dan heb je de autohuur ook bij National geregeld ipv Alamo?

Tja, dan lukt het ook niet.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door BigJesper »

Coyote schreef:
19 sep 2019, 18:56
@Robbie&Irene Zojuist Skip the Counter gedaan voor mijn reservering bij Happy Tours. Dat ging zonder problemen, alle stappen kunnen doorlopen. :D
Ik heb het wellicht even gemist, maar vanaf welk vliegveld heb je de autohuur geboekt? Goed dat Skip-the-Counter i.c.m. HappyToursUSA 'gewoon' werkt!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

Voor IAH (Houston).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door PSVwally »

Gisteren op LAX ook weer de rechtse afslag direct de parkeerplaats op gepakt. Stond niet echt heel veel. Ja een voor mij alleen veel te dikke pathfinder. Deze keer maar een dodge journey meegenomen. Maar zo laat loopt er ook amper nog een behulpzame greeter rond merkte ik
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Robbie&Irene »

Coyote schreef:
19 sep 2019, 18:56
Omdat de vragen in dit topic horen:
Robbie&Irene schreef:
10 sep 2019, 12:47
Net gekeken, behoorlijk aantrekkelijk geprijst! Lukt het ook om "skip the counter" te doen met je reserveringsnummer?
@Robbie&Irene Zojuist Skip the Counter gedaan voor mijn reservering bij Happy Tours. Dat ging zonder problemen, alle stappen kunnen doorlopen. :D
De 2 mails van Alamo, de 1e van de 'Check In' en de 2e met een bevestiging van 'Skip the Counter' werden gelijk gestuurd. In de mail staat keurig vermeld hoeveel ik terplekke nog moet afrekenen.
Roland
Fantastisch om te lezen, heb toevallig van de week weer gecanceld en opnieuw geboekt bij hun omdat het nog goedkoper kon. Heb nu een SFAR auto voor bijna 4 weken voor Harryh tarieven :mrgreen:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door harryh »

:clap: dat waren nog eens prijzen!
Gast

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Gast »

Robbie&Irene schreef:
29 sep 2019, 21:27
Heb nu een SFAR auto voor bijna 4 weken voor Harryh tarieven :mrgreen:
Ben benieuwd wat voor tarief dat dan is :thumbup:
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Markstaal »

Net online ingechecked incl skip the counter, tijdens het invullen ging er iets mis waardoor het nogmaals moest. Heb ter bevestiging om een mail gevraagd. Is het op dit moment nog zo dat Alamo geen onderscheid maakt tussen mid-size en standaard SUV? Hopelijk staat er wat leuks tussen, komen om 5 uur aan dus heb goede hoop.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

Markstaal schreef:
01 okt 2019, 17:53
Heb ter bevestiging om een mail gevraagd.
Als Skip the Counter goed gegaan is, krijg je automatisch een email met de barcode.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer