@PSVwally
Zeker, want Alamo en National gebruiken 1 en dezelfde customerservice. Initieel heb ik contact opgenomen met Alamo. Ik krijg vrijwel om beurten antwoord op mijn draadje van een medewerker die de ene keer ondertekend met Alamo en de andere keer als National. Daarmee wil ik aangeven dat de plek waar de issues afgehandeld worden is hetzelfde voor Alamo als National.
Er is ondertussen weer het 1 en ander gebeurt, het is nog steeds niet afgerond.
Het leek even opgelost, American Express steunde ons in eerste instantie. De verhuurmaatschappij reageerde niet binnen de periode die daarvoor was vastgesteld.
Maar... na ruim 2 maanden krijg ik een emailtje van American Express dat ik toch moest gaan betalen. En bewijs van het recht van National zou mij per post toe gestuurd worden.
De inhoud daarvan waren 2 screendumps van een softwaresysteem van National volledig ASCII karakters meer niet. Hierin stond enkel wat en wanneer ik betaald heb.
En een fax erbij met de datum van versturen half augustus, wat dus niet kan want toen hadden we de auto nog niet eens ingeleverd of bezwaar gemaakt.
Deze fax was van de AmEx vestiging in Ft Lauderdale een medewerker die expliciet aangaf bij zijn nederlandse collega's dat National in hun recht stond. blablabla
Ik heb nog geklaagd bij American Express maar de antwoorden waren vanaf dat moment kortaf en totaal niet medelevend of maar enigszins oplossing denkend of helpen. Ik moest maar elders mijn recht gaan halen.
Strafpunten voor American Express dus. Ik kan helaas niet zonder ze.
Op dat moment geen enkele reactie van een regiomanager of waar mijn case dan ook naartoe geescalleerd was bij National/Alamo.
Ik vraag steeds de status op en de reactie is algemeen hetzelfde, "first in first out principe, ze zijn er nog niet aan toe gekomen"
Maar heel toevallig bleek die week daarvoor mijn geld teruggestord te zijn van Alamo. Dat scheelt al ruim 1700 euro. Geen enkel schrijven van wie of waarom ik dat bedrag heb gekregen....
Nu zit ik nog met het daily-rate verschil, ik zou rond 1700 euro betalen en het totaal bedrag bij Alamo was 4000 euro. Nog 2300 euro te gaan!
Ik heb bij de customerservice van National/Alamo opnieuw uitgelegd wat er aan de hand is en in hoeverre het nu opgelost was. (zelfde case nummer)
Aangegeven dat het mij niet uitmaakt wie ik betaal maar dat ik wel een eerlijke prijs wil betalen en het liefst nog voor de kerst zodat we allemaal een fijne kerst hebben.
Ik kreeg weer een menselijke respons terug, excuses voor de situatie "Dit was geen National gang van zaken we proberen zo snel mogelijk naar een oplossing te werken!" er ging opnieuw escalatie naar de location manager.
Kerst ging voorbij....
In het nieuwe jaar de status nagevraagd van mijn case, weer menselijk contact eigenlijk toch een beetje hetzelfde antwoord maar ik zou binnen 4 dagen response krijgen.
Maar op dit moment heb ik 1 op 1 contact met iemand dit zich assistent manager noemt en vraagt mij documentatie van Alamo.
Hij schrijft:
"I was just reaching- out in regards to your recent National rental. I wanted to inform you that we will be matching the price of your Alamo reservation for your actual rental with National."
Ik heb weer de hoop dat dit opgelost gaat worden.
Mbt de schuld van de of een fout, ik ga half mei naar Seattle voor werk en dan ga ik met mijn eigen ogen zien hoe dit nu kon gebeuren.
Ik heb het internet afgezocht naar beelden van beide garages. Ik heb wat slechte beelden kunnen vinden op youtube maar niets doorslaggevends.
Ik raad iedereen aan om de registratie voor Emerald Club en de registratie voor Skip the Counter van Alamo op verschillende creditcards te doen.
Blijkbaar kun je met het Emerald Club lidmaatschap zonder een reservering een auto pakken en uitrijden met je creditcard. Terug beredeneren bedenk ik dit. Niemand heeft dit tot nu toe verklaard van National. Op deze manier claimen ze dat ik bij hen gehuurd heb.
Beide staan bij mij nu nog op dezelfde creditcard en zo heeft dit dan kunnen gebeuren. Ook al laat jeje voucher zien... En je moet altijd je creditcard laten zien bij uitrijden...