Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door elninjoo »

Volgende maand is 't zover en vlieg ik naar Atlanta. Mijn auto heb ik gehuurd via rentalcars.com bij Alamo.
Nu heb ik hier al vaker iets over skip the counter voorbij zien komen, maar tis mij toch niet helemaal duidelijk.
Wie kan kort en bondig (en in het Nederlands) stap voor stap uitleggen hoe ik dit kan doen?
Zit momenteel nog aan medicatie waardoor ik niet zo scherp ben, dus die langdradige Duitse uitleg die ik hier wel 'ns gezien heb, trek ik niet.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Division »

Afbeelding
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door elninjoo »

Ja, die link ken ik al, maar ik zou graag de uitleg beknopt hier in dit topic willen zien. En dus niet via die duitse link.
Hebben anderen wellicht ook nog wat aan die niet 'n topic van 35 pagina's willen doorspitten.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Vito »

Dan haal je het door google translate. Sylvia Schulze heeft het uitstekend uitgelegd.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door winterpark »

Het is heel eenvoudig, wij hebben het in mei gedaan in Atlanta.
Je checkt online in op de website van Alamo. Dan ga je met die papieren naar Alamo en dan kun je eigenlijk gelijk doorlopen. Bij het wegrijden checken ze nog wel je papieren. Hopelijk sla ik nu geen stap over, maar anders gezegd: het wijst zich echt allemaal vanzelf.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door elninjoo »

Ik heb 't nu gedaan als volgt:

Op alamo.com op 'check in online' geklikt

Ingelogd met mijn voorletters, achternaam en het nummer wat op de bevestiging staat voor 'count'

Toen moest ik mijn rijbewijsgegevens invullen en mijn adres en daarna kwam er te staan dat ik succesvol ben ingecheckt.

Onder dat formulier staat echter wel nog dit 'Please proceed to the Alamo counter to obtain your rental agreement and vehicle keys.'
Mag ik dan toch niet de counter skippen?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Division »

Staat er een streepjescode op je document?
Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Vito »

Nee, alleen inchecken is niet voldoende. Je moet echt skip the counter doen.
Heb je de online incheckbevestiging nog open in een tabblad? Anders ben je nl al te laat.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Vito »

Opmerking 8 even gekopieerd:

der wichtigste Punkt:
In die Adresszeile fügt man jetzt, ohne alamo.com vorher zu verlassen,
folgende Url ein:
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... ypass.html

Vertaling: het belangrijkste: in de adresregel voeg je het onderstaande in zonder Alamo.com te verlaten.

Dan krijg je het bypass formulier.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Frasi »

Ik heb het een paar keer gedaan en zal het proberen uit te leggen. Ik had gereserveerd bij Alamo.co.uk. Niet gegarandeerd dat het bij boekingen via andere travel agents ook werkt.

1) alleen inchecken en & skip-the-counter als je zeker bent dat je niets meer gaat veranderen. Dus een paar dagen/weken vooraf.
2) zoek op je reserveringsbevestiging naar het Alamo reservering of bevestigingssnummer. Zal rechtsboven staan en 9 of 10 cijfers hebben.
3) Hou je rijbewijs bij de hand en ga naar Alamo.com en klink (bovenbalk) op "Online check-in)
4) vul je voornaam, achternaam en reserveringnummer in. (voornaam zoals opgegeven in je reservering)
5) rijbewijsnummer en gevraagde data ingeven (geboortedatum en afloop geldigheid rijbewijs). Je zal ook een adres en telefoonnummer moeten invoeren. Dit zal wellicht wat creativiteit vereisen om je NL nummer in het format te gieten. Ze gaan je toch niet bellen dus verzin anders wat. Zorg wel dat je emailadres klopt.
6) vul evt. je vlucht nummer in (volgens mij doen ze er niets mee maar als er vertraging is, kunnen ze het weten).
7) goed nadenken welke extra's je zou toevoegen. In principe is je Autoeurope reservering inclusief alle benodigde verzekeringen en selecteer je niets. In dat geval blijft het "Estimated total" mooi op $0 staan (controleren voor je verder gaat; alles is included).
8 ) Dan klik op "Check-in" en wacht op de volgende pagina. Niet afsluiten: je bent er nog niet. Wel de pagina uitprinten (en evt als PDF opslaan)
9) :!: :!: Blijf op deze pagina (alamo.com niet afsluiten!). In het adresbalk het volgende adres typen:
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... ypass.html
10) Nu bij alle "protection options" "decline" aanvinken. Alle benodigde verzekeringen zitten al in je reservering en je wil ze niet dubbel betalen.
11) "I agree to the rental agreement....." aanvinken. Klik "add Payment"
12) Wellicht heb je al betaald tijdens de boeking. Toch moet je je credit card gegevens opgeven als borg.
13) Voer je CC gegevens in en controleer of de Charge summary nog steeds $0 aangeeft
14) Klik op "Submit & check-in" en wacht op de volgende pagina.
15) Print now en maak voor de zekerheid ook een PDF print van je "Alamo bypass ticket".

Nu kan je bij aankomst bij Alamo rechtstreeks naar de parkeergarage. Ga naar de rij/sectie met de goede categorie (opm. Alamo maakt geen onderscheid tussen mid-size en standard SUVs. Ook Minivans staan in deze rij en mag je met een SUV reservering meenemen). Zoek een mooie auto uit en rij naar de uitgang. Geef de medewerker je Alamo bypass ticket, rijbewijs (van alle aangemelde bestuurders) en je credit card.

De screenshots kunnen wellicht nog behulpzaam zijn:
http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html

Succes!!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Vito »

Frasi, elninjoo gaf aan dat ze een beknopte beschrijving wilde en niet de ellenlange. Ingecheckt heeft ze al dus dan draait het alleen nog om opmerking 8 en verder.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door elninjoo »

Thanx Frasi, daar heb ik tenminste wat aan!
Had m'n pagina nog open dus ik kon het verder nog aanvullen en nu heb ik 'n goeie skip the counter ticket gekregen!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Vito »

Sorry hoor, maar dan moet je gewoon zeggen dat je wel de volledige beschrijving wilt maar dan vertaald naar het Nederlands :wink:
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door elninjoo »

Nu kan je bij aankomst bij Alamo rechtstreeks naar de parkeergarage. Ga naar de rij/sectie met de goede categorie (opm. Alamo maakt geen onderscheid tussen mid-size en standard SUVs.
Dit vind ik wel heel gaaf! Geldt dat voor alle afhaallocaties? Nu is voor één persoon midsize ruim voldoende natuurlijk, maar ik hou wel van 'n stoer model. Dus meer écht SUV ipv crossover.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt Frasi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door elninjoo »

Vito schreef:Sorry hoor, maar dan moet je gewoon zeggen dat je wel de volledige beschrijving wilt maar dan vertaald naar het Nederlands :wink:
Dit vond ik 'n stuk beknopter dan die duitse site met al die plaatjes en non-info zoals 'n rijbewijsgeldigheid invullen van een jaar wanneer ze 100 zou worden. Dat werkt gewoon verstorend, want je kunt gewoon normale data invullen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Ing »

elninjoo schreef:
Nu kan je bij aankomst bij Alamo rechtstreeks naar de parkeergarage. Ga naar de rij/sectie met de goede categorie (opm. Alamo maakt geen onderscheid tussen mid-size en standard SUVs.
Dit vind ik wel heel gaaf! Geldt dat voor alle afhaallocaties? Nu is voor één persoon midsize ruim voldoende natuurlijk, maar ik hou wel van 'n stoer model. Dus meer écht SUV ipv crossover.
In Atlanta wordt wel onderscheid gemaakt tussen Midsize en Standard, zijn 2 verschillende rijtjes met borden erboven.

Wij hadden echter geluk, er stond een gloednieuwe Hyundai Sante Fe tussen de midsize die we mee mochten nemen van de greeter. Hij kwam net uit de wasstraat en stond nog maar 70 miles op de teller, de auto had ook nog een tijdelijke nummerplaat. Wij mochten hem lekker inrijden :)

Dus even praatje maken met de greeter kan helpen!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door Matan »

Zoals aangegeven in vorige thread: ik doe het waarschijnlijk niet meer op die manier. Enkel indien ik boekte via Alamo rechtstreeks, maar niet meer indien met third party ( met vouchers).

Op drive USA 4 boekingen gemaakt voor Hawaii: 2 vestigingen werken met STC, de andere 2 niet. 2 van de 4 keer goed gelukt: deze waar ik ENKEL online checkin had gedaan.
Bij de andere waar ik STC ook had gedaan liep het telkens fout bij terugbrengen auto: men wou mij namelijk nog eens geld aanrekenen bij het INleveren van de wagen. Bij de 1e rental kreeg ik na enkele minuten een document met 'no charges', maar er werd meer dan 200$ nog van mijn rekening afgehouden. Bij de 2e rental nam men iets meer tijd en bleef er nog een charge van 24 cent, omdat ze niet alles op 0 kreeg. Telkens was het iets met de Extended Protection die men nog wou aanrekenen.

Na terugkeer enkele dagen mogen mailen met Alamo om dit rechtgezet te krijgen. Wat uiteindelijk wel gelukt is. Maar de tijd die ik verloren heb bij het inleveren + achteraf thuis weegt niet echt op tegenover even aan te schuiven bij de balie denk ik..

In de grote thread werd dit afgeschreven als een 'individueel' probleem, maar als je het meteen met 2 rentals hebt lijkt mij dit toch niet meer echt een individueel probleem, dus hou rekening dat je dit ook tegenkomt..

*edit: voor de volledigheid: het skip the counter ticket gaf ook telkens 0$ aan.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door PSVwally »

Ik had vorig jaar via usareisen.de geboekt en dat ging ook prima met de skip the counter hoor.
Geldt dat voor alle afhaallocaties? Nu is voor één persoon midsize ruim voldoende natuurlijk, maar ik hou wel van 'n stoer model. Dus meer écht SUV ipv crossover.
Geen idee qua welke auto waar staat, maar in LA even op zo'n greeter afgestapt met $20, praatje gemaakt en even tijdens het handen schudden gevraagd of hij nog wat leuks had staan. Dikke Jeep Cherokee lmt meegekregen ipv een midsize suv..
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (alamo) voor dummies

Bericht door elninjoo »

Ik zou al content zijn met 'n Jeep Compass, hopen dat die er staat op Atlanta!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer