Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Jebus4life »

Even een reply plaatsen om het topic omhoog te bumpen: de uitleg op de eerste pagina van Frasi was erg duidelijk en werkte perfect hier!
Net gedaan (wij vertrekken zaterdag) via een boeking met rentalcars.com (booking.com's autoverhuur site) en dat ging perfect.
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Pistolpete »

Hoi,


Wat ik nog niet helemaal begrijp:
- formeel moet je met skip the counter wel een auto uit je gekochte categorie pakken?
- met bluf pak je er een uit een andere(duurdere) klasse?
- na paaien/overleg met een medewerker(greeter) kies je een duurdere?
- als je het zonder overleg doet, waar wordt dan geregistreerd welke auto je meeneemt?
- de secties met deze autos zijn duidelijk zichtbaar?
- als de greeter vraagt wat je komt doen, dan zeg je dat je skip the counter hebt?

Ik wil het wel eens proberen as zomer op Houston Int AirPort :)

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Whitestreet »

Toevallig net ook de "Skip the counter" geregeld voor Juni a.s.
Was easy peasy met de uitleg, binnen 5 minuten geregeld, en meteen de mail met barcode in de postbus.
Ik heb bij Alamo geboekt via een broker, dit is Booking.com. Op de voucher van Booking.com stond ook de reserveringscode van Alamo.
Zo fijn om nu al te weten dat ik niet in de rij hoef te staan na zo een lange vlucht :thumbup: :D
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

Pistolpete schreef:
09 mei 2019, 00:29
Wat ik nog niet helemaal begrijp:
- formeel moet je met skip the counter wel een auto uit je gekochte categorie pakken?
- met bluf pak je er een uit een andere(duurdere) klasse?
- na paaien/overleg met een medewerker(greeter) kies je een duurdere?
- als je het zonder overleg doet, waar wordt dan geregistreerd welke auto je meeneemt?
- de secties met deze autos zijn duidelijk zichtbaar?
- als de greeter vraagt wat je komt doen, dan zeg je dat je skip the counter hebt?
- Ja, je kiest een auto uit de categorie die je gekozen hebt.
- Kun je altijd proberen maar bij het uitrijden kun je dan wel eens teruggestuurd worden. Daar wordt een check gedaan.
- Kun je proberen (ooit in Denver eens gedaan, toen was Skip the Counter er nog niet).
- Je gaat je eigen gang en kiest zelf een auto. Bij het uitrijden wordt eea geregistreerd. In principe zonder tussenkomst van een greeter. Kan per locatie verschillend zijn. In Los Angeles geen greeter gezien en enkel mijn papieren laten zien bij het uitrijden. Op Newark stonden er verschillende greeters klaar toen ik aan kwam lopen. Eentje kwam gelijk op mij aflopen en na het tonen van de papieren haalde hij een auto voor mij. Daar was ik in eerste instantie niet helemaal blij mee maar er werd een mooie Nissan Roque met alles erop en eraan voorgereden. Zelf had ik voor een Amerikaan gekozen. Maar was in dit geval erg tevreden met de auto.
- Op LAX was het heel duidelijk en loop je zelf naar de auto's toe. Op Newark stond alles bijelkaar (zo op het eerste gezicht) en was het in een parkeergarage waardoor het overzicht minder was. Maar ook dat zal per locatie verschillen.
- In principe heb je een greeter niet nodig. Je pakt zelf je auto. Tenzij ze je staan op te wachten zoals ik op Newark had.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door PSVwally »

Wat ik nog niet helemaal begrijp:
- formeel moet je met skip the counter wel een auto uit je gekochte categorie pakken?
- met bluf pak je er een uit een andere(duurdere) klasse?
- na paaien/overleg met een medewerker(greeter) kies je een duurdere?
- als je het zonder overleg doet, waar wordt dan geregistreerd welke auto je meeneemt?
- de secties met deze autos zijn duidelijk zichtbaar?
- als de greeter vraagt wat je komt doen, dan zeg je dat je skip the counter hebt?
Pete
1) ja
2) gewoon je eigen klasse pakken en niet zomaar een andere meepakken.
3) als hij/zij erin meegaat ja
4) bij het poortje als je de parkeerplaats/het verhuurbedrijf verlaat, daar wordt de auto, de skip the counter barcode en je CC gescand. Hier vind dan de daadwerkelijke registratie plaats.
5) ja, zijn vaak borden en soms zelf met hekken of zelfs verdiepingen. Valt wel op en anders vraag je het.
6) nog nooit een greeter gehad die kwam vragen wat ik er kom doen...iedereen is daar of voor werk of om een auto te huren... Praatjes zijn meestal of hij je kan helpen en vooral om je aan te wijzen welke categorie je moet hebben en waar die staat. Dat je skip the counter hebt zal hem een zorg wezen. Helemaal niet relevant.
BartO81
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Halle, Belgie

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door BartO81 »

Ik heb via deze handige handleiding ook mijn ticket voor skip the counter voor volgende week dinsdag klaarliggen. (MCO)
Ik heb een Standard voertuig geboekt. We zijn met 2 met 1 grote koffer en handbagage.
Iemand een idee uit welke voertuigen we kunnen kiezen? Ik zie op hun website de vw jetta of kia soul staan, maar veronderstel dat er nog meer keuze is?
2019 - Florida
2013 - NY

https://btassignon.wordpress.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Coyote »

Welke klasse heb je geboekt?

Standard? Standard wat? Bij mij staat op de uitdraai van Skip the Counter bijv. Standard SUV.

Ze werken met zoveel verschillende merken en modellen dat je niet kunt zeggen dat ze een specifiek merk of model klaar hebben staan. Het is maar net wat er teruggebracht is vlak voor jij aankomt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door El_guti2 »

@Frasi Hartelijk dank voor de beschrijving van 'skip the counter' gelukt in 5 minuten. Was een fluitje van een cent. :thumbup:
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door stegeman »

We hebben de huurauto via reisbureau geboekt. Via Sunny Cars auto van Alomo. Nu belde ik een tijdje geleden naar het reisbureau en kreeg de opmerking. Nee via skip the counter waren ook andere tarieven. Maar als jk dit allemaal lees, zouden ze er daar dan niets van snappen en kan ik ook gewoon de omschrijving volgen ?? Of kan dat niet bij iedereen?? We hebben wel heel specifiek een ford escape SUV. Geen klasse en vorige keer kregen we ook exact die (nieuwe). In SF wel keuze ? En wel skip the counter? Of niet met sunny cars en alomo. En hoeveel tijd scheelt dit nou eigenlijk? We mogen de auto 9.30 ophalen. We wilden zorgen dat we er om 9u zijn.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Robbie&Irene »

Als het goed is heb je een reserveringsnummer gekregen en kan je daarmee aan de slag op de Alamo site. Denk ook niet dat je Ford Escape specifiek krijgt maar dat je een auto uit die klasse kan kiezen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Almere vak V »

stegeman schreef:
20 mei 2019, 09:15
En hoeveel tijd scheelt dit nou eigenlijk?
Heel simpel, elke seconde die je staat te wachten om geholpen te worden...

Je loopt rechtstreeks naar de auto's. Kiest er eentje uit de categorie die je hebt gehuurd Gooit je koffers erin. Rijdt naar de uitgang. Laat je CC zien en rijden maar.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door stegeman »

Toch vreemd dat ze daar tegen mij zeggen dat het niet kan achteraf. Zoals ik hier lees juist achteraf en kost het niks. Dus ik ga het reisbureau om het reserveringsnummer vragen. En ja een volgende reis boek ik helemaal alleen want samen met dit forum weet ik meer dan een reisbureau :D . Heb nu ook al wel eea zelf gedaan maar lang niet alles.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door roelb »

Nee hoor, dat is niet vreemd. Deze dienst is /in principe/ alleen bedoeld voor klanten die gewoon direct bij Alamo boeken, of via een tussenpersoon die de boeking en betaling laat afwikkelen door Alamo.

Boekingen die betaald worden door een travel agent (waarbij jij als klant een voucher krijgt) komen /in principe/ niet in aanmerking voor deze dienst. Maar /soms/ werkt het wel. Je kunt op die voucher zoeken naar het Alamo reserveringsnummer. Dat zal er ergens op staan. En je kunt het proberen. Maar let op: het hoeft niet altijd te werken, en zelfs als het werkt kan het mis gaan. Er is hier al een keer een post voorbij gekomen van iemand die op zijn creditcard nogmaals de huurprijs belast kreeg. Dat soort dingen. Daarom zegt Alamo vermoedelijk ook dat het niet kan.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door BigJesper »

BartO81 schreef:
10 mei 2019, 17:07
Ik heb via deze handige handleiding ook mijn ticket voor skip the counter voor volgende week dinsdag klaarliggen. (MCO)
Ik heb een Standard voertuig geboekt. We zijn met 2 met 1 grote koffer en handbagage.
Iemand een idee uit welke voertuigen we kunnen kiezen? Ik zie op hun website de vw jetta of kia soul staan, maar veronderstel dat er nog meer keuze is?
Dat kan de Chrysler 200, Fiat 500L, Buick Verano, Kia Soul, Nissan Cube of Volkswagen Jetta worden (bron Alamo Facebook, heb er zelf ook een keer naar gevraagd).

Ik had voor vorige week dezelfde klasse geboekt, alleen dan op Reagan National (DCA). Standard hadden ze daar als klasse niet, dus ik kreeg automatisch een upgrade naar Full-Size met meerdere Nissan Altima's als keuze. Voor MCO is het wellicht aannemelijker dat ze deze klasse wel hebben, gezien de grote van de locatie t.o.v. DCA.
BartO81
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Halle, Belgie

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door BartO81 »

We zijn momenteel in Florida en kon idd uit de 'Standard' rij kiezen met de modellen die jij opnoemt.
Maar in onze rij stonden ook Ford F150's en Dodge Ram's. Toch eens gaan vragen of ik deze ook kon nemen, zonder opleg, en was geen probleem. Ben voor de Ford gegaan met 1000 mijl op de teller.
Bij the counter deed de mevrouw nog ff moeilijk dat we daarvoor niet betaald hebben en ze belde nog eens naar de manager maar we mochten toch zonder extra opleg buiten rijden. Zeer tevreden dus! :thumbup:
2019 - Florida
2013 - NY

https://btassignon.wordpress.com
WimrEm
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2012, 09:13
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door WimrEm »

Net mijn Skip the counter van mijn Usa-Reisen.de boeking voor elkaar gekregen. Bij mijn eerste boeking lukte het niet en heb ik die boeking geannuleerd. Bij de nieuwe boeking stond het reserveringsnummer niet op het voucher. Via mail een zeer snelle reactie van USA-reisen. Handleiding van Sylvia gevolgd en alles liep als een zonnetje. Tot ik de verbinding kwijt raakte wegens KPN-storing. Via online check-in mijn gegevens opgehaald en kon ik het gelukkig afmaken.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door stegeman »

roelb schreef:
20 mei 2019, 11:01
Nee hoor, dat is niet vreemd. Deze dienst is /in principe/ alleen bedoeld voor klanten die gewoon direct bij Alamo boeken
Dus ik kan het toch niet waarschijnlijk? Ze begrepen er hij het reisbureau al niks van. Het is geboekt bij het reisbureau bij sunny cars en het is een auto van Alomo. Heb wel een reserveringsnummer van sunny cars gekregen. Maar die is dan dus niet van alomo denk ik....
Of heeft iemand ervaring dat het op deze manier wel kan??? Zinloos wachten heeft natuurlijk niemand zin in op vakantie. Ook wij niet :D
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Whitestreet »

Volgens mij moet je echt het reserveringsnummer hebben van Alamo, deze stond ook op mijn voucher van Booking.com waar ik de auto hebt geboekt.
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Robbie&Irene »

stegeman schreef:
30 mei 2019, 22:59
Heb wel een reserveringsnummer van sunny cars gekregen. Maar die is dan dus niet van alomo denk ik....
Tik dit nummer eens in op www.alamo.com en dan "find a reservation", dan zie je gauw genoeg of het het juiste nummer is.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door chippie777 »

Zojuist skip the counter gedaan bij Alamo voor een auto op Boston Logan Airport. Stappen gevolgd aan het begin van dit topic. Het was super simpel, want bij stap 8 werd de optie “skip the counter” aangeboden. Dit aangeklikt, CC nummer ingevoerd en direct een mail in mijn mailbox met streepjes code voor de ticket booth bij het uitrijden. (ik hoefde dus geen links te kopiëren, Alamo bood het vanzelf aan.)
Ik ben wel benieuwd hoe het zit met zo’n tolpoort kastje. Voor zo ver ik heb begrepen zit dit bijna in alle auto’s die in Boston worden aangeboden, ik weet alleen niet of deze ook automatisch wordt geactiveerd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer