Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Saskia45 »

Ik doelde op de termijn waarin zij de boeking terug kunnen draaien als er een fout tarief oid is. Sorry...
Voor die tijd durfden we sowieso niet te bellen.
750 euro incl ruimbagage in juli/augustus met KLM rechtstreeks AMS-LAX leek ons te mooi om waar te zijn.
Tarieven lagen en liggen ook nu 1000-1400 euro hoger voor 4 tickets, ook bij Tix
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SuzieQ »

Gelukkig ben je vertrokken roelb.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Vanessa007 »

Er is weer een leuke promo voor de paasvakantie en zomervakantie, naar San Fransisco en LA...
https://travelunlimited.be/vluchten/zom ... 88-retour/
Gebruikersavatar
sandesign
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jan 2011, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door sandesign »

Saskia45 schreef:Wij hebben nog niets van Tix.be gehoord over de tickets;

Wat zijn jullie ervaringen, heeft het zin om te bellen om de uitgifte van de tickets te versnellen?
Saskia, heb je wel een bevestiging van je boeking ontvangen van Tix.be? Je kan dan met je reserveringsnummer inloggen. Vorige week hebben wij ook vliegtickets bij hun geboekt en dezelfde dag kregen wij nog onze etickets terwijl wij niet binnenkort op reis gaan. Dit zijn trouwens wel tickets met vlucht van United.
Zou het misschien komen dat de werelddealweken van KLM binnenkort eindigen en dat je dan misschien de etickets zal ontvangen?
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Saskia45 »

ja we hebben een boekingsbevestiging ontvangen, paspoortgegevens doorgegeven en vanmorgen telefonisch bevestiging dat alles in orde was en het dus wachten is op de 'afhandeling'. Hooguit nog een paar daagjes aldus de dame aan de telefoon.
Zou kunnen dat het met de wereldweken te maken heeft
Op KLM.com is de boeking nog hetzelfde als op 10 januari; voor bagage wordt bijv nog verwezen naar het e-ticket.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door dejong89 »

Net Seattle geboekt voor de zomer.

10 juni heen om 10:10 , rechtstreeks
5 juli terug, 17:40, rechtstreekts.

650 euro pp, via delta.com. Inclusief bagage.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
dutchdelight
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2017, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door dutchdelight »

Saskia45 schreef:ja we hebben een boekingsbevestiging ontvangen, paspoortgegevens doorgegeven en vanmorgen telefonisch bevestiging dat alles in orde was en het dus wachten is op de 'afhandeling'. Hooguit nog een paar daagjes aldus de dame aan de telefoon.
Zou kunnen dat het met de wereldweken te maken heeft
Op KLM.com is de boeking nog hetzelfde als op 10 januari; voor bagage wordt bijv nog verwezen naar het e-ticket.
Hoi Saskia, ik heb ook via tix geboekt alleen dan via tix.nl ( geen idee hoe had de prijzen via momondo.be) 731 eu pp rechtstreeks met KLM naar LAX begin augustus weg 3 weken later terug, ik heb eerst gevraagd via de chat of de bagage erbij zat en dat was zo. ik heb nu na 15 dagen de tickets en de bagage zit er gewoon bij. ( ik moest nog wel even vragen op dag 15 waar ze bleven maar dat was zo geregeld) .


Lijkt mij een prima prijs zo rechtstreeks uit amsterdam in het hoogseizoen.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door marh »

Kan iemand mij op weg helpen?
Zoek voor gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen (9/12) vlucht in zomer naar Florida. Vanaf Amsterdam naar luchthaven Florida is flexibel.
Periode ongeveer 3 weken en vertrek is mogelijk vanaf 15 juli, maar ook daarin flexibel, kan ook later. We moeten uiterlijk 24 augustus weer terug zijn. Route met wat we willen zien en doen is redelijk uitgedacht.
Voorkeur is Lufthansa, in ieder geval willen we met bagage vliegen, 1 overstap en niet overstappen tussen verschillende luchthavens (teveel stress).
Kijk wel regelmatig op skyscanner en momodo, maar kan ondertussen door bomen het bos niet meer zien... :wink:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door sanook »

Wat heb je zelf al voor prijzen gezien ?
Op google kun je wel makkelijk een beetje spelen met de data en de luchthavens, bv:
https://www.google.nl/flights/#search;f ... -08-08;s=1
klik op het kalendertje bij de vertrekdatum en je ziet de matrix met de dagen eromheen. Je kunt ook luchthavens toevoegen (of verwijderen)
Als je voorkeur hebt voor Lufthansa kun je dat ook aangeven (en weer spelen met de vertrekdatum matrix):
https://www.google.nl/flights/#search;f ... 8;a=LH;s=1
Mocht je een mooie vlucht gevonden hebben dan kun je altijd weer proberen of je die vlucht via skyscanner of momondo (probeer ook de .be of .de versies !) ergens goedkoper kunt vinden én ook bij de luchtvaartmaatschappij zelf checken (het heeft altijd de voorkeur om rechtstreeks bij de maatschappij te boeken als de prijs niet te veel duurder is, vanwege het gemak bij evt wijzigingen)
Laatst gewijzigd door sanook op 20 jan 2018, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door marh »

Bedankt Sanook!
Probeer onder de 600euro pp te blijven. Bij lufthansa kan dat wel, maar dan zijn de overstap tijden niet fijn..
KLM ook prima, maar dan tarieven zonder bagage? Weet ook niet welke broker te vertrouwen is? Tix, Schipholticktes zijn ok, maar verder :shock:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Het is niet zo dat je bij KLM altijd tarieven hebt zoder baggage. Dat is de uitzondering, en daardoor krijg je 80 euro korting per persoon op een retour usa. Er zijn ook nog wat andere restricties bij die speciale "light" tarieven. Als je een normale fare boekt dan heb je die restricties niet en mag je gewoon een koffer pp inchecken, zonder kosten. Maar dan betaal je dus 80 euro pp meer. Search engines zoals google zullen altijd de goedkoopste tarieven weergeven. Tel daar dus 80 euro bij op als het Delta, KLM of Air France is. Bij het boeken kun je het normale tarief selecteren. Mijn advies: boek bij Delta, dan komen er geen creditcard opslagen oid bij.
hannah6500
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2018, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door hannah6500 »

hi,

Ik heb een reisgeboekt bij WOW air van Amsterdam naar Dallas met een korte overstap in Reykjavik.
2 personen,incl hand en ruimbagage,stoel en allebijkomende kosten voor net 1100 euro retourprijs.

we gaan half augustus weg voor 17 dagen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Inges »

Ik word er gek van..... Ik probeer een retour naar Portland te boeken (sept) met KLM (terug vanaf SEA, dus een multicity). Ik wil graag met KLM vliegen (rechtstreeks). Ik kan boeken natuurlijk maar ik krijg niet meer de keuze om meteen mijn koffers erbij te boeken. Wel om ze er los bij te boeken maar dat wil ik niet. Ik wil de klasse (standard) die ik eerder wel zag (dus meteen met koffer). Ik wil niet het goedkoopste tarief (light) maar ik krijg die (het waren er altijd 3) opties niet meer te zien. Hebben jullie dat ook? Doe ik iets fout (ik ben ingelogd als flying blue member)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door dejong89 »

Dat is ook gek.
En wat als je het via Delta.com boekt? Volgens mij kan het daar wel en het ziet er een stuk overzichtelijker uit .
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Almere vak V »

Website van KLM is inderdaad belachelijk slecht. Gewoon via Delta boeken, daar vlieg je uiteindelijk toch mee.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Inges »

Ja dat ga ik denk ik maar doen. Of via Airfrance. Ik dacht dat de werelddeal weken alleen geldig waren als je bij KLM zelf boekt. De website is echt bedroevend. Het is toch niet zo moeilijk om mij die keuze te geven? Ik heb ze eerder wel gehad (toen was ik nog alleen aan het kijken)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Roell23 »

Ik had dezelfde frustratie en heb daarom KLM een mail gestuurd.
Bij multi-city is het blijkbaar niet mogelijk om een andere tariefklasse te boeken.
Delta geeft die optie inderdaad wel.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Inges »

Ja dat heb ik ook gedaan maar (nog) geen antwoord gekregen. Het is toch raar? Ik wil gewoon de standaard klasse boeken. Hier snijdt KLM zichzelf toch mee in de vingers? Want als ik boek bij AF dan betaal ik ook aan AF en niet aan KLM.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door ina »

Ik denk dat KLM hier snel op terug gaat komen, ik hoor zoveel klachten, met name bij de lange vluchten, daar neemt vrijwel iedereen ruimbagage mee. Zakenreizigers daar gelaten, hoewel zij ook wel shoppen :wink:
Laatst gewijzigd door ina op 23 jan 2018, 17:28, 2 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Jep, ze snijden zich er zelf mee in de vingers. Ik zou het andersom aanbieden: 80 euro korting op een retour als je geen bagage incheckt en akkoord gaat met de andere resricties.

Maar gewoon bij Delta boeken, scheelt je ook onzinnige opslagen als credit card kosten en als je als billing address van je kaart niet nederland invult dan scheelt het je ook nog 10 euro "boekingskosten".
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer