roelb schreef:Let op: per 1 april wijzigt het Flying blue programma en volgens mij gaat dat ook impact hebben op de voordelen van de Flying blue Amex kaarten.
Klopt, vanaf 1 april krijg je geen level miles en qualifying segments meer. Bij een Silver, Gold of Platinum Flying Blue AMEX krijg je dan één keer per jaar respectievelijk 15, 30 of 60 XP. De award miles blijven wel in stand.
Voor Flying Blue Silver heb je vanaf 1 april 100 XP nodig. Een retourtrip in economy naar de VS levert afhankelijk van de afstand 20 of 24 XP op (24 of 28 XP bij een overstap in de VS, 30 of 34 XP bij een overstap in Europa).
Wanneer ik tickets boek via Airticket retour Brussel - NYC met een Airbus A330 300 kom ik tijdens het boekingsproces op de pagina stoel reserveren. Wanneer ik dit wil doen geeft hij aan dat er 3 rijen van 2 stoelen zijn. Ik dacht dat een Airbus altijd 2-4-2 stoelen had. Is er iemand die mij verder kan helpen. Wil namelijk mijn beide zoons naast me hebben in het vliegtuig.
Bedankt voor je antwoord roelb! Inderdaad met Brussels Airlines. Wat zou de reden zijn dat ik bij het boeken alleen de optie krijg 2-2-2?
Zou dat aan de broker (Airtickets) liggen en moet ik geen stoelen reserveren via de broker maar na ontvangst tickets inloggen bij maatschappij en dan stoelen reserveren?
Ik doe nooit zaken met brokers . Nooit geweten dat die inmiddels ook al seat selection aanbieden. Maar ook deze airline doet net als vele anderen mee aan de extra fee-rage, en stoelen selecteren als je geen status hebt kost EUR 25 pp per segment.
Wellicht is deze vraag is hier al vaker langsgekomen, ik vind geen duidelijk antwoord.
Er staat ook wat over in de startpost. "Hou minimaal 1 uur, op zowel heen - en terugvlucht, aan voor het overstappen op een Europeese luchthaven. Voor sommige luchthavens - zoals Londen Heathrow - is wellicht meer tijd vereist, vooral als je moet wisselen van terminal."
Maar hoe weet ik zover vooraf of ik naar een andere terminal moet dan?
Ik heb nu een ticket op het oog vliegen met British Airways
AMS-LHR en dan 1u 15m wachtijd om verder te vliegen LHR-DFW en daar weer 1u25m te wachten voor DFW-SFO
Totale reisduur is dan 17u 49m
1u 15m in London, zal dat betekenen dat we de scherpe US security check in London krijgen?
Nee, die check heb je in Amerika. Ik zou het er zelf niet op wagen met 1 uur en 25 minuten. Wat is de prijs van het ticket? 2x een overstap lijkt me ook niet ideaal.
2011: Zuidwesten 2012: Zuidwesten 2016: Zuidwesten 2017: Oost Canada en Amerika + New York 2018: Zuidwesten/Midwesten 2019: New York
682 euro retour via denver op schipholtickets
Ik heb beter gezien vorige week maar kon toen niet boeken.
Ben er nu helemaal klaar voor maar dan komt die gouden aanbieding niet langs he.
Ik vind het zo dom dat zulke rommel wordt aangeboden.
Ik heb nog nooit problemen gehad met een overstap op LHR. Maar wij zaten altijd op de juiste terminal.
Wie voert de vlucht AMS-LHR uit?
2 overstappen vind ik ook niet zo'n goede deal. Wij vliegen volgend jaar naar SFO met BA met 1 overstap (LHR) uit Brussel.
AMS-LHR is BA en LHR-DFW is ook BA
Ik vind 2 keer ook veel, op dit moment scheelt het 200 euro pp
Met 1 keer overstappen op heen en terug
AMS-DUB DUB-SFO (overstaptijd 3u 30m)
DEN-LHR LHR-AMS (overstaptijd 4u 24m)
voor 887 euro pp
We hebben gisteren via cheaptickets een wijziging doorgekregen.
Ipv BRU-Chicago-LV met een overstap van 4 uur is het nu BRU-Newark-LV geworden met een overstap van 1.49 uur.
Uitgevoerd door united. We hadden bewust voor de overstap van 4 uur gekozen om op het gemak te kunnen doen en te kunnen eten en drinken in de tussentijd, aangezien op de vlucht naar LV geen maaltijd wordt aangeboden. (niet gratis in ieder geval). Dat gaat met 1.49 uur waarschijnlijk niet lukken. We kunnen alles nog gratis annuleren trouwens. Deze wijziging moeten we nog bevestigen. De 2e vlucht is ook in tijdsduur gewijzigd : ipv een vlucht van 4 uur is het 5,5 uur geworden. Op deze vlucht is niks van entertainment vlg mij, dus ook niet handig met 2 kinderen dat deze nu ook nog eens langer gaat duren. Op de site van united zie ik bij details alleen staan dat er wifi is. Meer info over inflight entertainment kun je via de site pas opzoeken 4 dagen van te voren ofzo. Waar kan ik dit nog meer opzoeken ? Het betreft vluchtnummer UA1596. Zouden jullie deze wijziging accepteren of annuleren en helemaal opnieuw gaan zoeken ? Het gaat over 5-7-2018, dus nog tijd zat.....
Tja.. Of je nu van EWR naar Las Vegas vliegt of vanaf ORD, dat maakt ook niet veel uit. Je totale reistijd is omlaag gegaan, en dat lijkt me ook wat waard. Honger zul je ook niet hebben nadat je net 2 keer volgestopt bent op een intercontinentale vlucht.
Originele vertrektijd was 10am op de UA973, aankomst 11.55am, dan de UA451 met aankomst 17.43 in Las Vegas. Totale reistijd 16.43u waarvan 12.48u vliegtijd.
Nu is het 11am vertrek op de UA998 en dan de UA1596 met aankomst om 5.25pm In Las Vegas. Totale reistijd 15.25u waarvan 13.36u vliegtijd.
Ik zou zeggen dat dit een verbetering is. Doordat je via een broker hebt geboekt en niet bij de airline zal het ook lastig(er) zijn om naar wens te rerouten. Ik vraag me ook af of United wel toe staat om willekeurig te rerouten. Meestal is daarbij de voorwaarde dat je ten minste 1 uur later aankomt en in dit geval ben je eerder op je bestemming.
Aan de andere kant: welke route zou je dan willen? De reden van je wijziging is dat de UA451 uit het schedule is. De volgende vlucht ORD-LAS gaat pas om 7.30pm, dus dat betekent dat je ruim 7 en een half uur vast zit op ORD. Als ik kijk naar routes met max 1 stop en een totale reisduur onder de 20 uur dan zijn er drie opties. Dit is by far de beste. De andere opties zijn:
1. via EWR maar dan de volgende outbound vlucht naar LAS (connectie 4:10u, aankomst 20.10, dit is dus je fallback als de connectie mis gaat).
2. via YUL (Montreal), connectie 6:10u, aankomst in LAS om 20.49u. Je vliegt dan met Air Canada op een UA codeshare. De vraag is sowieso of UA dat wel wil doen.
3. via IAD (Washington DC), connectie 5:35u, aankomst LAS om 22.12u.
Al met al: ik zou het gewoon zo laten, de andere opties zijn niet echt aantrekkelijk.
"United has installed DirectTV on select 738 Next Generation aircrafts to provide you with over 100 of your favorite TV channels, new release Hollywood movies, and to ensure you will be relaxed and entertained for your entire flight."
Oftewel: dan weet je nog niets. Gewoon zorgen dat je wat films oid hebt staan op tablet, telefoon op laptop.
Als je gewoon via http://unitedprivatescreening.com/november-2017 op het vluchtnummer zoekt, dan kun je precies zien wat er deze maand aan inflight entertainment wordt aangeboden op je vlucht. Zo te zien is dat een uitgebreid aanbod, en ik denk niet dat dat in jouw periode anders zal zijn (wel andere films natuurlijk , maar je zal ongeveer evenveel aanbod hebben).
Je zou ook nog kunnen proberen of een dag eerder kunt vliegen als je per se die langere overstap wilt. Heb in oktober ook gevlogen met United, wel ander verhaal want daar werkt een overstap van 1,5 uur opeens 5,5 uur, maar als je bij Cheaptickers de juiste persoon treft word je erg goed geholpen is mijn ervaring.
Direct tv wat je op de binnenlandse vlucht hebt, net als de WiFi, is niet gratis overigens. En weet leeftijd van de kinderen niet maar het is natuurlijk niet ondertiteld .
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Babarage : ik heb inderdaad gezien dat je hier met je cc in het vliegtuig moet betalen, maar ik las ook ergens dat je dit vantevoren kan aanvrage en betalen. Weet jij dat ?
Oh die verschrikkelijke schermpjes.
Die zijn heel lastig (lees niet) uit te zetten en vragen de hele tijd om je cc.
Bij drie of meer met dezelfde cc krijg je korting (United).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.