Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
guido09
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Voerendaal
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door guido09 »

Ook wij hebben het plan om naar Florida te gaan in april/mei.
Exacte datums liggen een beetje vast (21 april t/m 12 mei) , maar kan wel een dag eerder of later.
Het liefste willen we een one-way van washington (via Blue ridge & GSMNP) naar Florida afzakken en vertrek uit Miami.

Vorig jaar voor 480 pp van Dus naar LAX dus daar moet naar de oostkust toch een goedkoper ticket uit te halen zijn.
Tot nu toe nog niet echt iets prijs of tijd -technisch gevonden.
Voorkeur is vanuit Dusseldorf vertrekken, dit is nl. voor ons maar een uur rijden.
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door RCRD »

Zo, na jarenlang de allergoedkoopste optie te boeken die te vinden was hebben we voor 2018 eens gekozen voor comfort.
We vliegen op 4 mei 2018 rechtstreeks van Amsterdam naar Vancouver in Canada. Na 3 dagen verder met de trein naar Seattle. Dan met de auto via oa Yellowstone en Moab richting Las Vegas waar we een week zullen blijven om vervolgens af te sluiten in Los Angeles. Dan vliegen we weer rechtstreeks terug naar Amsterdam op 25 mei 2018.
Met Delta, uitgevoerd door KLM.

Deze rechtstreekse vluchten kosten op de meeste sites 720/770 euro pp maar op tix.nl heb ik deze gescoord voor de prijs van 574 euro pp en daar zijn we zeer tevreden mee! :thumbup: :clap: :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SanFran »

Dat is een hele mooie prijs! Fijn vooruitzicht :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Tantelotje »

Net tickets gekocht voor september 2018 Hawaii!
2 september vanaf Amsterdam via Newark en Lax naar Honolulu. Terug 26 september 's avonds vertrek Kona via Denver en Washington en 28 september 's morgens vroeg op Amsterdam. Alle vluchten van United en het mooiste: € 643 p.p!
United is niet perse favoriet maar voor dat geld zetten we dat wel opzij :)
Geboekt via vliegtickets.nl, scheelde gigantisch met rechtstreeks boeken. En ik las het hier al vaker en nu zelf ervaren:
Ik zag deze tarieven gisteravond. Even laten liggen, vandaag exact dezelfde tickets zowel rechtstreeks bij United als alle zoeksites voor €1000 + p.p.... vanavond nog maar eens gecheckt en toen weer wel deze tarieven. Dus toen niet meer getwijfeld en geboekt!
Kunnen we nu gaan kijken naar eilandverdeling en binnenlandse vluchten :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door babarage »

Almere vak V schreef: <knip>
Helaas is dat op Schiphol anders. Daar laten ze je rustig 2 uur (of langer) wachten om je inderdaad holder de bolder last minute het vliegtuig in te kieperen. Met allerlei geïrriteerde blikken tot gevolg. Vantevoren met Schiphol bellen heeft geen zin. Ze doen er niks mee. Zo komt het regelmatig voor dat ze dus begeleiders te weinig hebben. Kortom, waardeloos geregeld. En die ervaring met andere landen heeft ons geleerd om zelf het heft in handen te nemen.
<knip>
Kortom, neem zelf het heft in handen. Maar ook hier kan Schiphol heel veel leren van andere vliegvelden.
Dank! Ik ga een volgende keer ook wat pro-actiever zijn want dit is niks. Eerder instappen regelen is nooit problematisch (wel erg fijn als je met krukken loopt want dan wordt je niet van de sokken gelopen door de haastende menigte) maar ja moet ik wel wat eerder bij de gate zijn! En inderdaad Düsseldorf is een stuk aangenamer wat dat betreft en ook met Brussel goede ervaringen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Mirav5410 »

Ligt het aan mij of worden de tickets alleen maar duurder?
In september, beging oktober gezocht op tickets naar Portland. (11 juli heen en 4 augustus terug) Toen zat de prijs voor 4 tickets rond de
3000 euro of zelfs iets er onder. Ik vond het nog wat te vroeg om het vast te leggen. Ook nog geen toestemming van het werk voor de vakantie.

Maar wanneer ik nu kijk gaan de prijzen eerder richting de 1000 euro per ticket. Ik probeer toch rond die 3000 euro uit te komen voor 4 tickets. Niemand heeft een glazen bol maar ik hoop dat de prijzen nog wat gaan zakken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door mtl »

Tijd zat om nog mooie deals te vinden. Niet in paniek raken. Geduldig zijn is the key!
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door marh »

Begin mij ook enigszins zorgen te maken over de prijzen voor juli/aug 2018...
Vorig jaar mooie prijzen rond 500 euro pp (2 volw, 2 kinderen) vanaf Dusseldorf, nu zie ik die helemaal niet.
Vorig jaar kon onze reis helaas niet doorgaan, nu hopelijk wel, maar prijs tickets is wel bepalende factor.

Qua periode en luchthaven zijn we redelijk flexibel, kunnen Schiphol of Dusseldorf goed berijden.
Aankomst ergens Florida mag, route is aan te passen hieraan :D
We willen graag minimaal 3 weken en kunnen vanaf 14 juli vertrekken.
Voorkeur voor maatschappij is KLM/Delta of Lufthansa

Ik kijk ook nog eventueel naar combi met New York, maar met terugvliegen vanuit Florida. Dan iets langer dan 3 weken....

Iemand tips?
Begrijp dat s avonds boeken beste is?
Helpt het nog om anoniem te zoeken?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door harryh »

Flashsale Canada!
April incl. NL meivakantie:
Brussel – Vancouver – €282
Brussel – Calgary – €288
Brussel – Edmonton – €302
Brussel – Toronto – €292
Ook mooie prijzen voor de zomervakantie bv Vancouver 385,- ook later in juli!
Meer info zie de bron hier.
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door D-e-n »

babarage schreef:@almere vak v hoe doen jullie het op Schiphol met rolstoel assistentie? Beetje jammer dat je daar in vertrekhal in een hoekje zit te wachten tot ze je last minute naar de gate brengen waar je net twee minuten voor het boarden aan komt.
Almere vak V schreef: Het is vervelend om te zeggen. Maar ook dat is beroerd geregeld op Schiphol.
Onze ervaring met Schiphol is anders. Het verschilt ten eerste per maatschappij. Ik weet niet hoe het zit met het grondpersoneel maar we hebben wel eens een maatschappij gehad waar ze het bij de incheckbalie niet helemaal goed wisten. Maar het hangt er wellicht ook vanaf hoeveel hulp je nodig hebt en wat voor rolstoel het is. Jullie hebben ook hulp nodig bij het instappen?

Wij gaan naar de incheckbalie, laten de rolstoel (een simpele inklapbare duwrolstoel) inchecken en gaan vervolgens met deze rolstoel naar de gate, wanneer wij dat willen. We zorgen dat we er op tijd zijn zodat ze ons opmerken en dan wordt de rolstoel keurig ingenomen en ingeladen in het ruim. Bij aankomst krijgen we de eigen rolstoel meestal direct bij de gate weer terug. Belangrijk is wel dat mijn vriendin/partner zelf kan instappen, ook een vliegtuigtrap is eventueel geen probleem.

Als we dat vergelijken met andere Europese vliegvelden. Zo hadden we eens een vlucht naar Barcelona met Vueling waarbij de rolstoel bij aankomst gewoon ruw op de band werd gekwakt. En ik denk aan het gedoe op Sicilië dit jaar. Na veel onduidelijkheid mochten we uiteindelijk niet zelfstandig door de security. En aangekomen bij de gate droeg de medewerker mijn vriendin op gedurende een aantal uur te wachten in het rolstoelvak. Na wat doorzeuren van onze kant kon ze er uiteindelijk mee leven dat ze tijdens het wachten (op de ook nog vertraagde vlucht) uit het vak mocht. Zo konden we nog wat eten en naar het toilet :)

En dan heb ik het nog niet eens over Luton: wat een catastrofe was dat. Medewerkers die elkaar tegenspreken over waar je de rolstoel moet inchecken en of je wel of geen begeleiding moet hebben en mijn vriendin die in haar uppie moest wachten bij de security terwijl ik er al doorheen moest. Mijn belangrijkste ervaring is dat ze in andere Europese landen niet altijd weten hoe om te gaan met mensen die niet alle begeleiding nodig hebben, die nog redelijk zelfstandig zijn en willen zijn.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door M23M »

Even een klein vraagje, sorry als deze eerder werd gesteld maar ik kan niet meteen een antwoord vinden. ;-)

Heb juist, voor ons, zeer interessante tickets gevonden naar Miami via budgetair.be.
Van Brussel naar Londen Heatrow vliegen we met British Airways & van Londen Heatrow naar Miami vliegen we met Virgin Atlantic.

Bij de ticketprijs staat dat er "1 x 23kg ruimbagage is inbegrepen", maar bedoelen ze dit dan per persoon en voor zowel de vlucht met British Airways als die met Virgin Atlantic?

Heeft er iemand trouwens ervaring met het bestellen via budgetair.be?
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door RCRD »

Ja is per persoon en beide vluchten. Budgetair is ons prima bevallen.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door M23M »

Dankjewel voor het snelle antwoord!
Nog een vraagje: moeten wij de bagage ophalen in Londen Heatrow of wordt deze meteen doorgelabeld naar Miami?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door mtl »

Bagage wordt doorgezonden. Op Heathrow heb je er geen omkijken naar.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Almere vak V »

RCRD schreef:Deze rechtstreekse vluchten kosten op de meeste sites 720/770 euro pp maar op tix.nl heb ik deze gescoord voor de prijs van 574 euro pp en daar zijn we zeer tevreden mee! :thumbup: :clap: :mrgreen:
Dan zou ik vandaag even niet kijken op Lufthansa.com. Gaat je aardig buikpijn opleveren...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Almere vak V »

Mirav5410 schreef:Ligt het aan mij of worden de tickets alleen maar duurder?
In september, beging oktober gezocht op tickets naar Portland. (11 juli heen en 4 augustus terug) Toen zat de prijs voor 4 tickets rond de
3000 euro of zelfs iets er onder. Ik vond het nog wat te vroeg om het vast te leggen. Ook nog geen toestemming van het werk voor de vakantie.

Maar wanneer ik nu kijk gaan de prijzen eerder richting de 1000 euro per ticket. Ik probeer toch rond die 3000 euro uit te komen voor 4 tickets. Niemand heeft een glazen bol maar ik hoop dat de prijzen nog wat gaan zakken.
Voor 400 EUR pp vlieg je die data naar Vancouver. Van daaruit is het 6 uurtjes rijden naar Portland. Geweldige rit. Ik wist het wel...
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door RCRD »

Almere vak V schreef:
RCRD schreef:Deze rechtstreekse vluchten kosten op de meeste sites 720/770 euro pp maar op tix.nl heb ik deze gescoord voor de prijs van 574 euro pp en daar zijn we zeer tevreden mee! :thumbup: :clap: :mrgreen:
Dan zou ik vandaag even niet kijken op Lufthansa.com. Gaat je aardig buikpijn opleveren...
Ja had ik gezien. Maar dat is niet rechtstreeks en niet terug van LA. Die vluchten met overstap kosten 380. Was wel het overwegen waard geweest ja. Maar die waren gisteren ook al maar 440. Is goed zo. :thumbup:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Carolena »

M23M schreef:Even een klein vraagje, sorry als deze eerder werd gesteld maar ik kan niet meteen een antwoord vinden. ;-)

Heb juist, voor ons, zeer interessante tickets gevonden naar Miami via budgetair.be.
Van Brussel naar Londen Heatrow vliegen we met British Airways & van Londen Heatrow naar Miami vliegen we met Virgin Atlantic.
Hebben deze zomer zelfde route gedaan met zelfde airlines. Virgin Atlantic is top! Het enige wat ik een minpuntje vond was de hardheid van de zetels.
Maar verder gewoonweg de max!
Boeken dus zou ik zeggen.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door M23M »

Carolena schreef: Hebben deze zomer zelfde route gedaan met zelfde airlines. Virgin Atlantic is top! Het enige wat ik een minpuntje vond was de hardheid van de zetels.
Maar verder gewoonweg de max!
Boeken dus zou ik zeggen.
Dankjewel voor je informatie! Via welke aanbieder heb jij geboekt? Ik lees namelijk allemaal verhalen over verschillende e-ticket nummers en dat dat wel eens problemen kan opleveren? En hoe zit dat met stoelreservatie? :-)
Laatst gewijzigd door M23M op 08 nov 2017, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Mirav5410 »

Voor 400 EUR pp vlieg je die data naar Vancouver. Van daaruit is het 6 uurtjes rijden naar Portland. Geweldige rit. Ik wist het wel...
Geboekt, 1576 euro naar Vancouver. 4 personen. We verschuiven onze plannen gewoon. Route blijft hetzelfde maar scheelt wel heel veel met naar Portland aanvliegen (rond de 3000 euro of meer). We beginnen ons rondje gewoon in Vancouver. Bedankt voor de tip Almere vak V

Nu nog de auto annuleren, die was al geboekt. Ik zie wel dat de prijzen van het huren van een auto in Canada wat hoger liggen. Even goed zoeken.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer