Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door sanook »

sanook schreef:
SuzieQ schreef:Ik blijf het raar vinden dat AirNGo een heenvlucht aanbied die niemand anders heeft en waar KLM/ Delta niet van weten.
De terugvlucht bestaat wel. Het gaat om KL6136 op 21 december Amsterdam-Orlando.
Ik denk dat je dit beter bij AirNGo neer kunt leggen dan hier..., maar ik zou de gok niet durven nemen om die vlucht te boeken.
Lijkt er bij Google Flights op dat de vlucht MCO-AMS v.v. per 30 december 2017 weer rechtstreeks is, maar dus niet direct vliegt tussen eind oktober en eind december.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Of om wat voor reden dan ook er geen (reguliere) reserveringen mogelijk zijn. Misschien dat alles verkocht is aan een consolidator oid.

Ik heb even gekeken. Op 21/12/18 zie ik de vlucht in het schedule onder vier vluchtnummers:
2018-02-12 (2).png
Als ik op seat availability zoek zie ik alleen nog de KL6136 terug:
2018-02-12 (3).png
Let op, het is dus bovenste rij. Zoals je ziet is er alleen in I en Z nog availability (4 stoelen). Dit zijn respectievelijk award en discounted business. In alle economy fares staat de teller op 0.

Dan de seatmap:
2018-02-12 (5).png
Zoals je ziet grotendeels beschikbaar. Dat betekent dus wellicht dat iemand (consolidator, travel agent,etc) een reservering heeft voor alle economy seats in dit toestel of dat DL het tegen houdt omdat ze wellicht overwegen om hem uit het schedule te halen oid. Het gekke is dat ik die 4 business class stoelen ook niet geboekt krijg. Maar goed, de vlucht bestaat wel gewoon.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SuzieQ »

Bedankt allemaal voor het meekijken/meezoeken. Ik hou het in de gaten. Het is vooral dat het alleen te boeken is met airngo wat mij niet aanstaat. Het lijkt een logge site met beperkte contactmogelijkheden. Als het een "bekende" broker was zou ik het wel aandurven. Vreemd idd ook van die 4 stoelen die wel te boeken zouden moeten zijn maar ook "vast staan" / geblokkeerd zijn. Mocht ik de vluchten ineens overal tegen komen meld ik het nog wel in dit topic.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Mully
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2015, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Mully »

Wij vliegen 1 juni voor de 5 keer naar de VS.
Dit keer maken we vanaf Denver een rondreis van 3 weken.
Uiteindelijk hebben we via expedia een reis geboekt met 1 hotelovernachting. Dit voor de extra korting.
Hiervoor betalen wij voor 2 personen € 1072,12 incl de eerste overnachting bij La Quinta Inn & Suites Denver Airport.
We vliegen die dag om 11:35 met BA vanaf schiphol met een overstap in Londen.
Op de terugweg vertrekken wij om 19:30 met BA vanuit Denver met daarna ook weer een tussenstop in Londen.
Vergeleken met LA vorig jaar (€325 pp zonder hotel) een paar honderd duurder.
Met deze vluchttijden en 1 maal overstap zijn wij in weken geen goedkopere reis tegen gekomen.

De autohuur was een ander verhaal. Na goede ervaringen met Alamo de eerste 4 keer wouden we ook dit keer graag weer met een Alamo auto op reis gaan. Maar wat vroegen zij absurde bedragen tov andere verhuurmaatschappijen.
Uiteindelijk hebben we via een link naar alamo.uk (geen brits, geen verdere voorwaarden) een Midsize SUV gehuurd.
Voor 3 weken betalen we $767,85 incl alle verzekereingen en 2e bestuurder.
Dit betalen wij ter plekke aangezien we hopen dat de dollar nog naar 1,30 gaat.

Nog ruim 3 maanden. Kunnen nu al niet wachten.
Vin.cent

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Vin.cent »

Als je via de UK site boekt, betaal je met de pond en die staat al op 1.40 als ik mij niet vergis :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Nee hoor, je betaalt bij een postpaid rate het bedrag in $ dat op je bevestiging staat. De prijs in ponden staat er alleen maar als referentie, en gebruikt de wisselkoers op het moment dat de bevestiging wordt gestuurd.
Vin.cent

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Vin.cent »

Sorry, zo bedoelde ik het ook! Ik snapte ook dat je in Dollars betaalde....Maar Mully had het erover dat hoopte dat de dollar naar 1.30 zou zakken, maar de Euro heeft niks te doen in het verhaal als je boekt via een Engelse site.
Mully
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2015, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Mully »

De uiteindelijke boeking is gedaan bij de duitse versie van alamo.
Daar kregen we ook de bevestiging van. Prijzen zijn in dollars.
Kon wel vooruit betalen, maar een gokje nemen is ook altijd leuk.
Vraag me af waar de dollarkoers straks in juni op staat. Is nu vrij stabiel.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Mrvanilla »

Aangezien dit topic weer vol is wordt het gesloten. Uiteraard is er een nieuw topic geopend, welke hier te vinden is.
Groetjes,
Daniel
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer