Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door winterpark »

15 juni - 1 juli
= 447 euro, boeken bij Lufthansa (of 426 via Budgetair.nl), uitgevoerd door United. Heenweg korte overstap op Frankfurt naar JFK, terug rechtstreeks via Newark.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Gast »

KLM rechtstreeks: € 411 15 juni heen 4 juli terug

http://www.tripair.nl/nl/AirticketsResu ... B2C8B23DEE

Via KLM site €431
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door winterpark »

Terpies, bij KLM komt er dan nog best een smak geld bij voor de koffers. Bij United/Lufthansa is dat inbegrepen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Voor 15/6-1/7 EUR 526 voor de directe route bij Skyteam inclusief bagage, heen DL47 (9.55am), terug DL48 (7.43pm) voor alle dagen in die week.

Met 1 stop terug via Boston kan het iets goedkoper: EUR 501, vertrek terug dan om 11.25am met DL 4058 JFK-BOS & DL 256 BOS-AMS

Heb je status of reis je alleen met carry-on en maakt het je niet uit dat je geen stoelen mag uitkiezen dan kan dit dus 80 euro goedkoper.
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Bibu »

Het is uiteindelijk KLM geworden. Heen op 15 juni en terug op 5 juli. Per persoon 530 euro (incl. 1 koffer per persoon). Ik las over Norwegian dat ze vaak vertraging hebben, dus durfde dat niet aan.
Gebruikersavatar
VinceBJ
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door VinceBJ »

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een vlucht naar New York (vanaf Brussel of Amsterdam) in de periode van 9 juli (of later) en voor 7 dagen. Kwam zelf KLM/Delta Airlines tegen voor 606. Maar gisteren zag ik goedkoper helaas haha was volgens mij 570 euro. Misschien dat jullie wat tips hebben, liefst direct, overstappen kan ook maar moet wel een beetje haalbare tijd zijn.
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Bibu »

Blijven kijken bij KLM. De vlucht die ik nu heb gekozen, was zondag dezelfde prijs als nu, maar gisteren opeens duurder. En dus vandaag weer gezakt. Kan dus zo zijn dat je die goedkopere prijs opeens weer ziet.

Ik heb nog een vraag over mijn ticket. Ik heb rechtstreeks bij KLM geboekt en daar mevr. aangegeven. Toen ik na het boeken op de website van Delta (die de vluchten uitvoert) de stoelen wilde vastleggen, zag ik daar staan dat op mijn ticket mrs. staat. Ik zag dat dit gebruikt wordt voor getrouwde vrouwen, maar dat ben ik niet. En bij mijn moeder (die wel getrouwd is) staat ms. Terwijl ik voor haar ook gewoon mevr. heb ingevuld op de website van klm. Maakt dit uit?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door winterpark »

Neehoor, is volgens mij gewoon uit beleefdheid voor de juiste aanspreekvorm etc. Oftewel archaïsch gedoe :D
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Bibu schreef:Blijven kijken bij KLM. De vlucht die ik nu heb gekozen, was zondag dezelfde prijs als nu, maar gisteren opeens duurder. En dus vandaag weer gezakt. Kan dus zo zijn dat je die goedkopere prijs opeens weer ziet.
Dat heeft te maken met inventory management. De airline zal druppelsgewijs stoelen aan de goedkopere boekingsklassen bljven toevoegen als die verkocht zijn. Dus men stelt zeg maar dat er tot een bepaald moment altijd drie stoelen in V moeten zijn. Als er daar twee of drie van verkocht zijn voegt het systeem ze een dag later weer toe. Wil iemand vier stoelen in een reservering dan zullen alle stoelen dus altijd uit een hogere boekingsklasse komen (en duurder zijn)

Stel dat de beschikbaarheid op een vlucht in economy zoiets is als Y194 B100 M80 U40 K28 H20 L14 Q10 T8 E6 N4 R4 V3 X1

Elke klasse hoger betekent een hoger tarief (en soms ook meer flexibiliteit en meer of goedkopere upgrade mogelijkheden).

In totaal zijn hier nog 194 stoelen in economy vrij. Wil je die allemaal hebben dan betaal je de hoofdprijs: het tarief in Y. Iemand die 1 los ticket koopt krijgt de beste deal, die koopt het tixket in X. Koop je twee tickets in dezelfde reservering dan zullen ze beide in V zitten. Boek je als groep 16 tickets dan zitten ze allemaal in H, etc. Als de vlucht vol raakt dan zal de airline stoppen met het steeds opnieuw bevoorraden van de goedkopere fare classes en wordt het dus steeds duurder.

Voorbeeld van een vlucht die bijna vol zit, toevallig mijn KL vlucht van overmorgen naar CPT:

J2 C1 D0 I0 Z0 Y7 B7 M6 U5 K4 H3 L1 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 X0

J/C/D/I en Z zijn business class. Totaal dus 2 stoelen, waarvan er 1 te koop is in C.

In economy, alles vanaf Y, zie je dat er totaal nog 7 stoelen beschikbaar zijn. Die mag je alle zeven tegelijk kopen in Y of B. Wil je er maar drie tegelijk dan betaal je het tarief dat hoort bij H. Koop je er eentje dan betaal je het tarief in L.

Heel concreet, als ik nu een ticket economy in deze vlucht boek met een retour een paar weken later op een vlucht waar nog genoeg vrij is in V, dan betaal ik EUR 831 retour per ticket (L). Boek ik er echter twee tegelijk, dan betaal ik EUR 934 per ticket (H). Boek ik er 4 tegelijk dan is de prijs opeens EUR 1034 (K). Bij 5 EUR 1184 (U) en bij 6 tickets EUR 1384. Boek ik ze alle 7 in een reservering dan kom ik in B terecht, en is de prijs EUR 1684 pp.
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Bibu »

Interessant. Ik wist niet dat het zo werkt.

Ik ben in ieder geval blij met de tickets, nu kan ik verder gaan met plannen :D
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Hmmm... Ik dacht gisteren nog: als KLM nu een travel waiver doet dan ga ik wel een dag eerder. Maar komen ze er pas nu mee.

Maar als je dus morgen of overmorgen met Skyteam vliegt vanaf Schiphol en wilt wijzigen of van je ticket af wilt, het kan nu gratis:
Amsterdam Airport Schiphol - Stormy weather Expected
Due to possible stormy weather at Amsterdam Airport Schiphol, flight schedules may be disrupted. If you have booked a flight to, from or via Amsterdam Airport Schiphol on Wednesday 17 January 2018 or Thursday 18 January 2018, please see below rebook and refund options we can offer you. These options are only valid, if you have a ticket originally issued on or before Tuesday 16 January 2018.
You can check your flight status or view your flight details in My Trip. We are doing our very best to help you on your way again.


Rebook your flight
Is the departure date of your flight to, from or via any of the above mentioned destinations on Wednesday 17 January 2018 or Thursday 18 January 2018? Then your new departure date should be no later than Thursday 25 January 2018. You can rebook your flight at the latest on Saturday 20 January 2018. Please see below options and rules:

1. Change your travel dates
You may change your travel dates of KLM, AIR FRANCE and/or Delta Air Lines flights once.
You can change your travel dates only if the same travel class is available as mentioned in your original ticket. Upgrading your ticket to Business Class is only possible by contacting us directly via Twitter, Messenger or Facebook or by telephone.
You will not have to pay the change fee.
2. Change your destination
You may use the full value of your original tickets for new tickets on KLM, AIR FRANCE and/or Delta Air Lines.
You will not have to pay the change fee.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SuzieQ »

Interessante uitleg!
En alvast goede reis.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Thnx. Laten we hopen dat de wind niet al te veel chaos veroorzaakt op Schiphol.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:Thnx. Laten we hopen dat de wind niet al te veel chaos veroorzaakt op Schiphol.
Helaas. Blij dat ik zaterdag pas vlieg...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Het viel allemaal wel mee. We hadden een uurtje eerder de trein gepakt en waren al voor 8 uur op Schiphol. Dat ging soepel. In de Klm lounge wel heel druk trouwens.

Toen ons toestel bijna vol was kwam er een afhandelingsverbod en stopte de ground crew. We hebben uiteindelijk tot ca 12.15 aan de gate gestaan (scheduled om 10.15). Kon nog wel prima werken zo, met internet verbinding, maar het waaide wel goed, turbelkentie in de lucht was er niets bij, toestel stond aardig te dansen op zijn wielen.

Maar twee uur extra zitten dus op een vlucht van 11 uur.. Blij dat ik voorin zar, had medelijden met de passagiers in economy.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Saskia45 »

Wij hebben nog niets van Tix.be gehoord over de tickets; hoewel inmiddels ook de 5 werkdagen waarin zij ze zouden kunnen terugdraaien ruimschoots voorbij zijn (vorige week woensdag geboekt).

We willen graag verder met boeken van auto en hotels, maar het voelt vreemd om dat te doen als we de tickets nog niet hebben.
Ook het 'bagage-issue' is nog open (zou erbij in zitten, maar las hier al dat dat nog wel even een discussie zou kunnen worden. We hebben screenshots van het gehele boekingsproces gemaakt voor de zekerheid).

Wat zijn jullie ervaringen, heeft het zin om te bellen om de uitgifte van de tickets te versnellen?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door mtl »

Ik zou heel snel contact met ze zoeken, ja. Wijs ze erop dat je duidelijkheid wil.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Hinko »

https://help.tix.nl/hc/nl/articles/1150 ... jn-ticket-
2. Overige luchtvaartmaatschappijen
Na het boeken ontvang je eerst een e-mail met de boekingsbevestiging. Je ticket ontvang je vervolgens binnen 15 werkdagen per e-mail (maar altijd uiterlijk 24 uur voor vertrek). Boek je binnen 24 uur voor vertrek? Dan ontvang je je ticket direct per e-mail.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Saskia45 »

wist ik ook wel Hinko, vandaar mijn vraag of bellen zin heeft om het te versnellen.

Net toch maar gebeld...: heeft geen zin/maakt voor proces niet uit, ze staan op te behandelen en dat verandert pas als ze 'behandeld worden'. Geen andere stappen in het proces dus ook niks te voorspellen hoe lang het nog duurt.
Weet nu wel dat de ruimbagage er gewoon bij in zit, alles stond goed, dus idd nog een paar dagen afwachten.
En ook aardig om te weten: 15 werkdagen zijn 15 dagen en niet 3 weken (ma-vr werkdagen).
Al met al toch iets wijzer geworden :thumbup:
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Hinko »

in je eerste bericht had je het over 5 werkdagen, daarom mijn bericht. Want op de site staat heel duidelijk 15 werkdagen :wink:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer