Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door RCRD »

Deze dan? Is wel één dagje eerder.

https://www.momondo.be/flightsearch/?Se ... rrency=EUR
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Saskia45 »

Even een vraag over overstappen:
hoeveel tijd houden jullie aan bij een tussenlanding/overstap in Europa, dus bijv. Wenen, Dublin, Frankfurt?
Is een uur dan voldoende overstaptijd?
Kan me voorstellen dat de overstaptijd heen (vanuit Amsterdam) wellicht korter kan zijn dan terug vanuit de USA? Wat is dan een richttijd? 2 uur?

groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Division »

Ligt aan de luchthaven, maar de grotere luchthavens hebben zo'n 45 minuten om je koffer van het ene vliegtuig naar het andere te verwerken. Soms moet je met een treintje, dat kost tijd. Het is overigens niet zo dat je heen een kortere overstap hebt dan op de terugweg, ligt gewoon aan je vluchtschema hoe je dat samenstelt.

Frankfurt heb ik tot nu toe steeds 1u15/1u20 om over te stappen, maar ik check van tevoren bij welke gate mijn aankomende vlucht aankomt en waar de volgende vertrekt. Via de Frankfurt Airport app kan je berekenen hoe lang dat lopen is.

Als je in Londen van terminal moet wisselen, kan dat via een bus of trein. Ik reken wel minimaal op anderhalf uur om iets van speling te hebben.

In Zurich heb ik op de terugweg eens een overstap van 35 minuten gehaald. Wel hard doorlopen, maar gehaald. Koffer ook trouwens.

Dublin heeft al pre-clearance dus dan zou ik wat meer tijd rekenen. Wenen heb ik geen ervaring mee, maar ziet er niet uit als een bijster grote luchthaven, alles zit zo te zien ook in 1 gebouw.
Afbeelding
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door heidem »

Houd ook rekening met de gevolgen als je onverhoopt de overstap zou missen: zijn er dan nog alternatieven of moet je dan 24 uur wachten. In het laatste geval zou ik meer overstaptijd plannen (nog daargelaten dat ik om die reden bij voorkeur een Europese overstap vermijd op vluchten richting de VS).
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door jetusa »

Ligt inderdaad aan het vliegveld en of je van de ene terminal naar ander moet. Daarbij vind ik het op de heenreis eerlijk gezegd belangrijker dat ik m'n vlucht haal dan op de terugweg, maar er zit in feite geen verschil in de overstap heen of terug.
Afgelopen augustus via Munchen gevlogen. Ams - Munchen met Lufthansa en vervolgens Munchen - Halifax met Condor. Ik had ruim 3 uur overstap en was er blij mee. Heb er ruim 1,5 uur over gedaan om van Lufthansa terminal (3 als ik me goed herinner) naar Condor (terminal 1 gang C of G) te komen, het had misschien sneller gekund met de transferbus maar bij de info balie werd aangeraden te lopen. Niet doen! Wat een roteind was dat en nog een hoop gezoek ook. Was blij dat ik daarna nog tijd had voor een biertje en wat te eten.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Division »

Afbeelding
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Saskia45 »

Dank voor alle tips! :thumbup:
Ik zal vanavond eens even puzzelen op alle mogelijke luchthavens/terminals en minimale overstaptijden.
Als er dan een aanbieding is, kunnen we snel reageren.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door ohjajoh? »

Ik houd minimaal 2 uur aan, liefst zelfs iets langer. Ik wacht liever iets langer dan dat ik mijn vlucht mis en misschien pas de volgende dag weer kan vertrekken. In Londen al 2 keer een vlucht gemist, nu wil ik er minimaal 2,5 uur tijd hebben om over te stappen. Volgende week overstap naar LA met 2,5 uur de tijd in Londen. Gelukkig hoef ik niet van terminal te wisselen, dat scheelt enorm veel tijd.
In Houston ook al eens een vlucht gemist met 2 uur tussen de vluchten.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door frouke »

Ik ben op zoek naar tickets voor juli/augustus 2018 van Brussel naar Atlanta en van Miami terug naar Brussel. Ik heb gelezen dat het zou moeten lukken om rond de 600 euro tickets te kunnen bemachtigen voor deze periode.
Zakken volgens jullie de 'betere' luchtvaartmaatschappijen ook naar deze prijs of is het voor dit bedrag grote kans een 'knudde' maatschappij (lees: minder goed aangeschreven). Ik hoop om te kunnen vliegen met DELTA/KLM en zie dat ze nu rond de 800 euro staan. Gaan deze maatschappijen nog veel verder zakken in hun prijs of ga ik voor goedkopere tickets bij Turkish airlines of British Airways moeten boeken... Deze staan tot hiertoe altijd het laagst in prijs maar met hun zou ik liever niet 'de grote plas' overvliegen... :?

Groetjes, Frouke
alex1981
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:48

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door alex1981 »

Niemand kan voorspellen wat de prijzen van Delta/ KLM gaan doen. Vliegen met BA over de grote plas is mij al een paar keer bevallen. Lekker eten, personal entertainment, koffer in de prijs inbegrepen, vriendelijk personeel en attent naar onze kleine meid. Ik zou direct bij hen boeken. Mits de prijs naar tevredenheid is.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door frouke »

BA is bij ons dan weer niet goed meegevallen. (Vooral de overstap in Heathrow...) Deze maatschappij willen we in de toekomst dus liefst vermijden... Is 833 euro te veel volgens jullie of zijn er mensen die dit een redelijke prijs vinden om naar Florida te vliegen? (is wel met 1 tussenstop bij KLM/Delta)

Groetjes,

Frouke
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door harryh »

Ik vind 833,- vrij veel, wij zijn al vaak naar Florida geweest en ook in juli/augustus niet meer dan ruim 400,- betaald. Dat soort Delta prijzen zijn vrij gangbaar en geen aanbieding.
Maar.. Er zijn vanmorgen wat deals van BRU naar de USA met AF/Delta in juli/augustus zie ik, bijv deze naar Miami https://www.momondo.be/flightsearch/?Se ... rrency=EUR. 468,- is een prima prijs voor die periode, 1 tussenstop heen in ATL, terug Parijs ;)
pacific
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door pacific »

Hallo

Na wekenlang elke dag de prijzen te volgen, zagen we vanmorgen (via alert Google flights) plots dat de ticketprijzen voor begin juli van Brussel naar Las Vegas ferm gezakt waren.

We hebben dan ook direct geboekt, rechtstreeks bij Delta. Eerst geprobeerd op de site van Air France, maar dat lukte uiteindelijk niet wegens 'technisch probleem'.
Van 1/7/18 tot 19/7/18 BRU-LAS via Atlanta voor 558 euro, mooie prijs vinden we zelf. Heenreis wel lange overstaptijd, maar dat weegt niet op tegen deze prijs.

Nu kunnen we eindelijk echt beginnen plannen!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door harryh »

Dat is dezelfde actie die ik al noemde ;) Bestemmingen vanaf BRU waar dit voor geldt volgens travelunimited.be zijn LAS, MIA, ORL, NYC, LAX en SFO
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door frouke »

Idd een hele mooie prijs, maar spijtig genoeg zoek ik tickets met aankomst in Atlanta en vertrek in Miami... Gaat dit lukken voor 500 euro denk je? Ik heb mijn route al helemaal uitgestippeld en heb al een mooie villa en verschillende motels geboekt dus hou deze planning het liefst zo aan. :wink:

Groetjes,

Frouke
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Saskia45 »

Ik zag langskomen dat onder de 500 euro voor de zomervakantie haalbaar is voor Florida. Wat is een goede prijs voor Florida in de meivakantie?
Onder de 550 euro per ticket? En ga je dan uit van een retour of een one-way?

groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door sanook »

Afgelopen meivakantie was 400-450 euro een mooie (retour) prijs voor Florida. Maar nu AirBerlin weggevallen is zou het kunnen dat de tarieven wat omhoog gaan.
Laurens.67
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2017, 17:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Laurens.67 »

Komen wij gunstig uit met de navolgende aanbieding ? Ams - Seattle en dan Las Vegas - Ams voor 720 euro p.p. in 23 juli heen en 14 aug terug ?

Ik zie even niets anders :-(

Laurens
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door harryh »

frouke schreef:Idd een hele mooie prijs, maar spijtig genoeg zoek ik tickets met aankomst in Atlanta en vertrek in Miami... Gaat dit lukken voor 500 euro denk je?
Hoi, ik ben bang dat dat niet gaat lukken, Atlanta is een dure bestemming om op te vliegen. Als overstap met Delta geen probleem. Binnen Florida op verschillende plekken aankomen en vertrekken wil nog wel eens betaalbaar lukken, afgelopen meivakantie kwamen wij aan in Tampa en vertrokkken uit Miami met Delta (via ATL) voor 330,-.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door harryh »

sanook schreef:Afgelopen meivakantie was 400-450 euro een mooie (retour) prijs voor Florida.
En minder zelfs...
Ik zie deze week iedere avond prijzen voor de meivakantie met overstap bij United/Lufthansa voor ruim 400,-, overdag zijn die er niet. Maar vind het zelf nog te hoog en ook geen geweldige vluchttijden, dus blijf ik zoeken ;)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer