Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.

Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

ja, altijd (ov of auto maakt niet uit)
39
26%
ja, met auto binnen of buiten spits
11
7%
ja, met auto buiten spits
26
17%
ja, met ov
10
7%
ja, met ov mits ik niet te vroeg er moet zijn
6
4%
nee, duurt altijd langer
57
38%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door Little Vixen »

Remundj hier! (Roermond voor de normale Nederlanders) (Oh, en midden Limburg voor de geo-challenged)
Ik heb minimaal 2 uur nodig om op Schiphol te komen als het verkeer meewerkt. Trein duurt ook 2 uur, maar dat is van station tot station, ik heb van tevoren nog een 20 minuten nodig om op het station te komen (woon in het buitengebied).
Gelukkig heb ik een hele lieve vader die in zijn vrije tijd altijd bus en taxi rijd en ook heel vaak de KLM bussen doet (dus velen van jullie zullen hem wel als sjefeur hebben gehad!) dus ik wordt thuis opgehaald en netjes weer thuis afgezet. 8)


Vind het wel een beetje frusti dat Limburg, Friesland en andere niet-randstad provincies weer worden afgeschilderd als de minderheid. Limburg heeft gewoon meer dan 1 miljoen inwoners, liefje :wink:
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door Renée76 »

zuid-limburg, dus een uur gaan we never nooit niet redden. Hebben we bij brussel of dusseldorf meer kans op.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door vana »

Wij rijden in 25 minuten van ons huis naar Schiphol. Lekker makkelijk met halen en brengen.
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door ReisM »

Ik woon in het oosten van Twente, met de auto zijn we zeker 1,5 uur onderweg van onze parkeerplaats tot de parkeerplaats op Schiphol.

Dusseldorf is 1:45 min zonder oponthoud.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door roelb »

Little Vixen schreef: Vind het wel een beetje frusti dat Limburg, Friesland en andere niet-randstad provincies weer worden afgeschilderd als de minderheid. Limburg heeft gewoon meer dan 1 miljoen inwoners, liefje :wink:
"Afgeschilderd als de minderheid" is echt niet wat ik bedoelde. Maar aan bevolkingsverdeling kun je niet zoveel veranderen. In de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Zeeland en Limburg wonen gezamelijk ongeveer 4 miljoen van de 17 miljoen Nederlanders. Een groot deel van zuidelijk en oostelijk Brabant valt ook buiten de cirkel, maar een deel van Overijssel valt er weer binnen, en dat zal elkaar redelijk opheffen, of laat er nog een half miljoen bijkomen. Dan zit je dus ongeveer op een kwart van Nederland.

Vanuit Limburg heb je natuurlijk wel weer perfecte toegang tot zowel BRU als DUS. Roermond-DUS kun je in een half uur rijden, max 40 minuten. Geleen naar BRU is een uurtje. Dat is dan weer iets waar iemand die in Amsterdam woont jaloers op kan zijn. Want zeker als je wat vaker richting de US vliegt is een vertrek vanaf DUS vaak erg goed voor de portomonnee.
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door Little Vixen »

roelb schreef:Vanuit Limburg heb je natuurlijk wel weer perfecte toegang tot zowel BRU als DUS. Roermond-DUS kun je in een half uur rijden, max 40 minuten. Geleen naar BRU is een uurtje. Dat is dan weer iets waar iemand die in Amsterdam woont jaloers op kan zijn. Want zeker als je wat vaker richting de US vliegt is een vertrek vanaf DUS vaak erg goed voor de portomonnee.
Valt vies tegen. Ik heb de reizen vergeleken vanuit Brussel, Dusseldorf en Zaventem, maar Amsterdam kwam nogsteeds als goedkoopste uit de bus.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door roelb »

Jij vliegt natuurlijk ook niet naar een bestemming met veel concurrentie. Als je gaat kijken naar LAX of SFO, of zuid Florida (MIA/RSW/MCO), dan zijn er hele perioden geweest waar je met Skyteam (Delta/KLM) voor rond de EUR 300 op en neer vloog vanaf DUS.
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door Little Vixen »

Boah... dat zou lekker zijn. Nee ik heb deze zomer geboekt voor 1500,- (vrij kort voor vertrek) en nu voor December 844,-. Mijn vriend heeft de andere kant op geboekt voor een kleine 1000,- in Maart.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door winterpark »

Haha alleen uit 'boah' haal ik al dat je uit Limburg komt! (tijdje in Zuid-Limburg gewerkt, hehe).

Het hangt trouwens ook wel erg af van tijdstip van de dag, als je uit Arnhem/Nijmegen komt haal je Schiphol wel in een uur als je heel vroeg 's ochtends rijdt en heel goed weet waar de camera's staan ;-)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door roelb »

Jep, je vliegt op een klein regional airport, dan betaal je de hoofdprijs. Op en neer naar ORD zal je vermoedelijk veel gunstigere tarieven kunnen vinden.

Als je dit veel vaker gaat doen kan het interessant worden om zelf het transport vanaf ORD naar SDF los te regelen. Retour ORD kost je, bijna op elke dag in het jaar, niet meer dan EUR 600 met UA. Retour ORD-SDF zal ergens tussen de $150 en $250 liggen. Bij elkaar dus meestal minder dan een gecombineerde vlucht. Maar let op: je neemt dus wel zelf een risico op een missed connection, dus die moet je echt ruim plannen (en daardoor heb je dus meer reistijd).

Maar bij zo'n route kun je wellicht ook award tickets boeken voor het stuk ORD-SDF, die zul je zo bij elkaar gespaard hebben met twee of drie keer intercontinentaal vliegen. Ik ken het programma van UA niet, maar bij Delta gaat dat bijvoorbeeld vrij hard. Zorg er dus voor dat je mijlen spaart bij United, laat die niet liggen. Dat kan ook nog met terugwerkende kracht! Kwestie van accountje aanmaken en een mileage request voor eerdere vluchten indienen. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door dejong89 »

Ik mag absoluut niet klagen. Wij wonen aan de rand van Utrecht. 2 minuten lopen naar de bus, 20 minuten rijden naar Utrech CS en vanaf daar 30 minuten met de trein. In een uurtje staan we op Schiphol Plaza. Met de auto doen we er 45 minuten over.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door roelb »

45 minuten vanuit Utrecht? Ik reed vanuit Nieuwegein altijd in ca 30 minuten van huis tot aan P2, zonder enige snelheidsovertreding. En vanuit Lage Weide net iets meer dan 20 minuten.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door knaapje »

Ik woon 95 km van Schiphol, dwars van zuid naar noord door de randstad.
Het kost me buiten de spits dus al minimaal 1.15 uur op Schiphol te komen met de auto.
Parkeren op P3 en met de bus naar de terminal zet daar ook maar minstens 1/2 uur voor.
Helaas dus niks binnen het uur mogelijk.
OV kleine 3 uur.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door roelb »

95 km. Dan zit je ergens in Zeeland? Ouddorp, Middelharnis, ergens in die buurt? Volgens Google nog steeds maar 1 uur met de auto tot voor de deur van de vertrekhal.
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door newyorkgirl »

Als je puur alleen naar de afstand kijkt kan een veel groter deel van NL binnen een uur op Schiphol zijn. Het probleem is denk ik vooral alle externe factoren die van invloed zijn.

Als ik de trein neem ben ik in een kwartier op Schiphol. Maar als ik op reis ga neem ik toch veel liever 1 of 2 treinen eerder en zorg ik ervoor dat ik ruim op tijd op het station aankom.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door roelb »

Natuurlijk, maar dat is niet waar de vraag over gaat. Het gaat echt puur om de reisafstand.
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door reddevil »

De vraag is of je met maximaal een uur op schiphol kan zijn (deur tot deur). Ik weet niet of dat gelijkgesteld moet worden met 'de reisafstand'.

Je haalt bijvoorbeeld aan dat Geleen - Zaventem 'een uurtje' is. Ik kan je vertellen dat je dan wel héél erg veel geluk moet hebben. Ik zou er voor de zekerheid gewoon een uur bovenop tellen.. ;). Afhankelijk van welke weg je neemt is het 110 of 135 kilometer.

In theorie is 1 ding, maar het gaat mij toch om de praktijk. Uiteindelijk wil ik graag in het vliegtuig zitten en bij voorkeur zonder al teveel stress.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door Franciscus »

roelb schreef:Natuurlijk, maar dat is niet waar de vraag over gaat. Het gaat echt puur om de reisafstand.
Het gaat niet om de reisafstand. De vraag is: 'Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door roelb »

reddevil schreef:1 ding, maar het gaat mij toch om de praktijk. Uiteindelijk wil ik graag in het vliegtuig zitten en bij voorkeur zonder al teveel stress.
Dat heeft niets met de reisafstand te maken, maar met hoeveel marge je in je planning aanhoudt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door hemmie »

Little Vixen schreef:
roelb schreef:Vanuit Limburg heb je natuurlijk wel weer perfecte toegang tot zowel BRU als DUS. Roermond-DUS kun je in een half uur rijden, max 40 minuten. Geleen naar BRU is een uurtje. Dat is dan weer iets waar iemand die in Amsterdam woont jaloers op kan zijn. Want zeker als je wat vaker richting de US vliegt is een vertrek vanaf DUS vaak erg goed voor de portomonnee.
Valt vies tegen. Ik heb de reizen vergeleken vanuit Brussel, Dusseldorf en Zaventem, maar Amsterdam kwam nogsteeds als goedkoopste uit de bus.
Ik kom uit Roermond, mijn ouders wonen er, en voor ons was het afgelopen zomer zeker niet duurder om op Dusseldorf te vliegen. 40 minuten rijden naar mijn ouders, daar kan Schiphol echt niet tegenop. Brussel heb ik ook naar gekeken, maar is was afstand betreft al lang zo interessant niet meer, maar dat was ook steeds duurder dan Schiphol en Dusseldorf, of de verbinding was heel slecht.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer