Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.

ja, altijd (ov of auto maakt niet uit)
39
26%
ja, met auto binnen of buiten spits
11
7%
ja, met auto buiten spits
26
17%
ja, met ov
10
7%
ja, met ov mits ik niet te vroeg er moet zijn
6
4%
nee, duurt altijd langer
57
38%

Totaal aantal stemmen: 149

babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

nav een ander topic en het idee dat driekwart van de Nl bevolking met een uur op Schiphol kan zijn ben ik benieuwd hoe de verhoudingen hier op het forum liggen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door Ing »

Haha, leuk topic en ben heel benieuwd naar de resultaten!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

grappige poll :)

Ik woon niet in NL, dus ik ga niet stemmen ;)
Benieuwd naar de uitslag!
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Lijkt me alleen haalbaar voor mensen in de Randstad.
Zelf woon ik in zuidwest Brabant en buiten de spits kost het me met de auto 1,5 uur, maar ik zou de gok nooit durven nemen om op de dag van vertrek met de auto te gaan. Ik slaap dan liever 'n nachtje in Ibis.
Naar Zaventum ben ik ook nog wel 'n dik uurtje onderweg zonder files. Aangezien ik nu vanuit Belgie vlieg om 10.30 's ochtends ga ik daar ook in 'n Ibis slapen.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Haha dit is weer typisch randstadmentaliteit. Ben benieuwd naar de uitslag.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

Ik kom uit Brabant voor de goede orde en met zonder file doen wij er 1.15 minuten over sinds we naar de noordkant van onze stad zijn verhuisd :). Ik denk eerlijk gezegd ook dat het vet gaat tegenvallen hoeveel mensen daadwerkelijk met een uurtje er kunnen zijn.
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

De initiele stelling (waar ik mee kwam) was dat _ongeveer_ 75% van de bevolking van Nederland binnen een cirkel van _ongeveer_ een uur afstand van Schiphol woont. Dat was naar aanleiding van een post waarin 5,5 uur gerekend werd om te vertrekken voor een vlucht, waarvan 2,5 uur als reistijd werd genoemd en dan dus nog drie uur op Schiphol. Natuurlijk zullen er mensen zijn die zo lang moeten reizen, maar dat is echt maar een fractie van de Nederlanders (Zeeland, Noordoost-groningen en Zuid Limburg). Vandaar dus de stelling.

Ik beschouw mezelf aan de rand van 's-Hertogenbosch ook binnen die cirkel van een uur, en met de auto lukt dat ook zeker, al wordt het in de spits lastig, maar daar ging de stelling niet over. Met de trein lukt het ook, maar daarbij reken ik dan niet de tijd mee om op het station te komen. Maar Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn etc, waar de trein er net een paar minuutjes meer over doet dan dat uur vallen wat mij betreft ook binnen die cirkel. Het gaat om het idee, dat we in Nederland een luchthaven hebben die relatief op een steenworp afstand ligt voor het overgrote deel van de Nederlandse bevolking.

"Deur tot deur" was iig niet het uitgangspunt van de stelling. Want reken je daar dan ook parkeertijd in mee als je de auto pakt? En waar dan? De valet of P3? Of reken je wachttijd op het perron van vertrek als je de trein pakt ook mee? Of wellicht de reistijd van een airport taxi, want die is dan weer veel gunstiger? En anders maken we er wat mij betreft een uur en 15 minuten van, dan heb je alle grote steden aan de rand van het gebied (Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, 's-Hertogenbosch, Breda, Dordrecht, etc allemaal zeker binnen die cirkel).
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

babarage schreef:driekwart van de Nl bevolking met een uur op Schiphol kan zijn
Je vergeet wel dat er ook Vlamingen op dit forum zijn.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Zeker niet! Maar daarvoor moeten we dan een aparte rekensom gaan maken over de afstand tot BRU voor de Belgische bevolking.. Ik denk dat ze er ongeveer net zo gunstig uit gaan komen als wij hier in Nederland hoor.
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

@stan hmm nee dat vergeet ik niet. misschien ook heel aardig om daar een poll voor aan te maken. deze poll is nav een topic, zie ook reactie Roel.

@roelb oorspronkelijke verhaal was dat driekwart met een uur op schiphol kon zijn, ook nav een bewering van een ceo van schiphol vandaar de vraagstelling in de poll. lijkt me logisch dat vervoer naar treinstation daar ook bij hoort. zo zie je bv dat als ik met de trein ga ik opeens een 40 minuten langer onderweg ben dan met de auto. Valt toch tegen. Tja en wat is van deur tot deur. Ik zou eigenlijk rekenen dat het is van het moment dat je je deur uitloopt tot het moment dat je Schiphol inloopt. Dus das ook inclusief parkeren. Maar dat laat ik aan de antwoorders over. Ergens gaat het misschien ook wel over het gevoel dat mensen er bij hebben? Hebben ze het idee dat de makkelijk op Schiphol komen ("ik ben d'r met een uurtje") of is het een lastigere route met een minder makkelijk bereikbaar station of eeuwige file waar je doorheen moet.
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus »

roelb schreef:Het gaat om het idee, dat we in Nederland een luchthaven hebben die relatief op een steenworp afstand ligt voor het overgrote deel van de Nederlandse bevolking.

"Deur tot deur" was iig niet het uitgangspunt van de stelling.
Ja dat is lekker..... bij tijd en wijle lijken je uitspraken wel op die van een politicus of beleidsmedewerker! wat heb je aan het idee dat iets relatief op een steenworp afstand ligt? Als ik naar Schiphol moet voor mijn vliegreis dan moet ik toch van deur tot deur reizen? Dus inclusief (in ons geval niet eens een optie) tijd om op het station te komen of tijd om je auto te parkeren. Dat ik daarbij keuzes kan maken die mijn reistijd nog langer maken is iets heel anders.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik bedoel dat Vlamingen die op deze poll reageren de resultaten zullen beïnvloeden ;)
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

In Nederland ligt alles figuurlijk gezien op 'n steenworp afstand, maar door het chronische verkeersinfarct in de Randstad kun je helemaal nergens snel zijn, behalve op 't platteland. En voor bij 'n treinstation te komen moet je ook een stuk rijden, dus die tijd telt ook mee. Plus nog de onbetrouwbaarheid van de NS.
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

@stan haha das waar. We zullen de poll maar niet wetenschappelijk verantwoord noemen en dr verder van uit gaan dat de meeste van onze zuiderburen overslaan. Maar ik meen wel dat ik het interessant zou vinden hoe het voor iedereen op dit forum zit kwa reistijden naar vliegvelden en hoe lang men zou willen rijden. Compleet nutteloze info maar geinig om te weten :).
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik woon niet in NL, heb het dus ook niet ingevuld, maar ik kan vanaf Schiphol niet binnen een uur bij (schoon)ouders of onze vroegere woonplaats zijn. Schoonouders wonen het dichtst bij, maar dat is als alles meezit ook nog 1.15u. Naar mijn ouders is het 2u in theorie, maar meestal wel langer. Mijn ouders reizen altijd met het OV naar Schiphol, dan moeten ze idd zeker meer dan 5u voor de vertrektijd de deur uit, want op zo'n afstand ook meer kans op vertraging.
Maar goed, zij wonen wel weer heel dicht bij Dusseldorf, dat was afgelopen zomer voor ons maar 40 minuten rijden, heerlijk! En dan steek je zelfs een landsgrens over. Ik vergeleek het met wat we hier doen, we wonen binnen Greater Houston, maar het is 1u pure rijtijd voor ons om bij het vliegveld te komen. En dan gaan we dus eigenlijk niet eens de stad uit. Alles is relatief...
Terug in Texas!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij zijn onlangs in de staart van de ochtendspits toch echt binnen een uur op Schiphol gekomen. Omgeving Veluwe. Dus het kan echt wel. OV is voor ons dan weer geen optie, dat hebben wij niet eens. Dus dan moet je alsnog de auto pakken om bij OV te komen.

Düsseldorf is voor ons ook prima te doen: 1,5 uur.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Nou ligt Schiphol wel redelijk bereikbaar maar reizen kost toch altijd meer tijd als je denkt. Ik kon toen ik nog in Nederland woonde in ongeveer een uur op Schiphol komen, maar zonder parkeren en shuttle e.d. mee te rekenen. OV was waar ik woonde onmogelijk, had al minstens 30 minuten nodig
om op een treinstation te komen. Geen idee hoe lang de trein er dan nog over zou doen en hoogstwaarschijnlijk ook met minimaal 1 overstap.
Ik woon nu in Düsseldorf. Met de taxi is het ongeveer 20 minuten naar het vliegveld, met het OV gauw 40 minuten door overstappen en wachttijd, terwijl de U-Bahn hier precies voor m'n deur stopt!
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik woon op drie kwartier van Zaventem maar met de file kan het makkelijk 2 uur zijn :evil:
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Wij wonen in Amsterdam en dan nog kan je er meer dan een uur over doen om op schiphol te komen! Maar dat is dan wel met het OV.
Maar meestal nemen we lekker een taxi en dan kan het in 15 minuutjes!
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik woon op een kwartier rijden van Schiphol :wink: Heb hier dagelijks de vliegtuigen recht over ons hoofd :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer