Aansluiting gemist, niemand verantwoordelijk

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Aansluiting gemist, niemand verantwoordelijk

Bericht door babarage »

@roelb
In luchtvaartland is het altijd al zo dat je de verantwoordelijkheid bent van de /operating/ carrier van de laatste vlucht waar je in bent gestapt. En als die vertraging heeft en er daarmee voor zorgt dat jij meer dan X uur te laat op je eindbestemming bent dan moeten zij daar voor op de blaren zitten.
die snap ik niet helemaal. ik had de indruk eerder in dit topic dat je het zoeken bij de maatschappij waar de vertraging ontstaan is, hier dus de eerste vlucht ofwel Brussels Airlines waardoor de tweede vlucht (die op tijd was) gemist wordt.

Ben het wel met TS eens dat als die Europese regel echt consument vriendelijk zou zijn ze dan ook zouden opnemen dat de ticketverkoper verantwoordelijk is. Ik koop het ticket bij United dan mogen zij het uitbetalen, dat zij het vervolgens bij Brussels gaan declareren is niet mijn pakkie an. Zelfde verhaal maar dan anders: Als ik het bij reisbureau X boek dan moet dat reisbureau de compensatie regelen. Dat is dan die toegevoegde waarde van dat reisbureau.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Aansluiting gemist, niemand verantwoordelijk

Bericht door roelb »

Ja, dat is precies wat ik bedoel.

Je stapt in een toestel van Brussels airlines, en daarmee nemen zij verantwoordelijkheid over jou als passagier, inclusief de verantwoordelijkheid om je op tijd op je eindbestemming te krijgen.

Die vlucht heeft vervolgens vertraging waardoor je een connectie mist. Brussels Airlines is op dat moment formeel je aanspreekpunt, zij hebben op dat moment de verplichtingen uit de verordening 261/2004. Dus ze moeten er (a) voor zorgen dat je zsm wel op de plek van bestemming komt, (b) zorgdragen voor verzorging (eten, evt hotel, etc) en (c) zijn je compensatie verschuldigd conform het gestelde in de verordening. En die compensatie dus op basis van de vertraging op de uiteindelijke eindbestemming.

Wie het ticket heeft verkocht, wie de vluchten uitvoerde die je gemist hebt en met welke airline je uiteindelijk op je eindbestemming komt is verder niet relevant.
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Aansluiting gemist, niemand verantwoordelijk

Bericht door MiniMe »

UPDATE

Gisteren kreeg ik van Brussels Airlines volgende e-mail:
Het spijt me dat uuw aansluiting naar San Fransisco [sic] gemist heeft door de vertraging van vlucht SN3631 van Brussel naar Parijs op 15 augustus 2017.

We stellen alles in het werk om zulke vervelende situaties voor onze passagiers te vermijden. Als u ondanks onze inspanningen uw aansluiting mist, doen we er alles aan om u zo snel mogelijk op uw bestemming te krijgen.

Het contract tussen de luchtvaartmaatschappij en passagier beperkt zich tot de bestemming vermeld op het ticket. Helaas kan Brussels Airlines niet aansprakelijk gesteld worden voor indirecte kosten zoals, tijdverlies, loonderving, gemiste of geannuleerde vergaderingen.

Omdat u uiteindelijk later dan voorzien aankwam op uw eindbestemming bied ik u graag een vergoeding van EUR 600 aan per passagier, in overeenstemming met de Europese regulering EG 261/2004. Het totaal bedrag van EUR 2400 zal binnen de komende weken op uw bankrekening gestort worden.

Ik hoop alvast dat u tevreden bent met deze compensatie.

We hopen dat we mogen blijven rekenen op uw vertrouwen. Nog een keer onze verontschuldigingen voor de ongemakken.

Met vriendelijke groeten,
Alweer met dank aan dit forum! :clap:

Nadat we waren afgewimpeld met het "wij-zijn-niet-verantwoordelijk-verhaaltje" als respons op onze klacht via de website van Brussels Airlines (waar we overigens een ontvangstbevestiging van hadden gekregen mét een dossiernummer), bleven we niet bij de pakken zitten.

Eerst hebben we (gratis) via een specifiek daartoe bestemd platform van de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop Brussels Airlines nogmaals gecontacteerd.
Toen daarop niet snel genoeg naar mijn zin een reactie kwam heb ik me een derde keer, nu aan de hand van een ingebrekestelling met een aangetekende brief, tot hen gericht. In de ingebrekestelling heb ik duidelijk gewezen op hun verantwoordelijkheid in het kader van de Europese Verordening met de expliciete vermelding dat wij aanspraak maakten op de compensatie conform artikel 7 van die verordening.

Ik weet niet of dat het hem uiteindelijk heeft gedaan, maar ze hebben nu dus op papier gezet dat we inderdaad recht hebben op de compensatie.

Nog even afwachten wanneer het bedrag uiteindelijk op de rekening zal staan, maar we zijn hoopvol!

Nogmaals dank aan iedereen die nuttig advies had! Hierdoor krijgen we niet alleen waar we recht op hebben maar sparen we bovendien ook 25% commissiekosten aan een of ander claimbedrijfje uit.
:thumbup:
Memories...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Aansluiting gemist, niemand verantwoordelijk

Bericht door roelb »

Kijk, dat is mooi meegenomen! Waar kan de commissiefactuur heen? :lol:
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Aansluiting gemist, niemand verantwoordelijk

Bericht door MiniMe »

Als we elkaar eens treffen (in de VS?), trakteer ik op een etentje! Deal? :D
Memories...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Aansluiting gemist, niemand verantwoordelijk

Bericht door roelb »

Deal!.. Ik ben over twee weken in NYC :-) En eind november in zuid Florida. Daarna pas weer in mei en juni zoals het er nu uit ziet.
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Aansluiting gemist, niemand verantwoordelijk

Bericht door MiniMe »

Nou... ik heb helaas geen concrete plannen op dit moment. Effe een rain check dan maar? :lol:
Memories...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer