UPDATE
Gisteren kreeg ik van Brussels Airlines volgende e-mail:
Het spijt me dat uuw aansluiting naar San Fransisco [sic] gemist heeft door de vertraging van vlucht SN3631 van Brussel naar Parijs op 15 augustus 2017.
We stellen alles in het werk om zulke vervelende situaties voor onze passagiers te vermijden. Als u ondanks onze inspanningen uw aansluiting mist, doen we er alles aan om u zo snel mogelijk op uw bestemming te krijgen.
Het contract tussen de luchtvaartmaatschappij en passagier beperkt zich tot de bestemming vermeld op het ticket. Helaas kan Brussels Airlines niet aansprakelijk gesteld worden voor indirecte kosten zoals, tijdverlies, loonderving, gemiste of geannuleerde vergaderingen.
Omdat u uiteindelijk later dan voorzien aankwam op uw eindbestemming bied ik u graag een vergoeding van EUR 600 aan per passagier, in overeenstemming met de Europese regulering EG 261/2004. Het totaal bedrag van EUR 2400 zal binnen de komende weken op uw bankrekening gestort worden.
Ik hoop alvast dat u tevreden bent met deze compensatie.
We hopen dat we mogen blijven rekenen op uw vertrouwen. Nog een keer onze verontschuldigingen voor de ongemakken.
Met vriendelijke groeten,
Alweer met dank aan dit forum!
Nadat we waren afgewimpeld met het "wij-zijn-niet-verantwoordelijk-verhaaltje" als respons op onze klacht via de website van Brussels Airlines (waar we overigens een ontvangstbevestiging van hadden gekregen mét een dossiernummer), bleven we niet bij de pakken zitten.
Eerst hebben we (gratis) via een specifiek daartoe bestemd platform van de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop Brussels Airlines nogmaals gecontacteerd.
Toen daarop niet snel genoeg naar mijn zin een reactie kwam heb ik me een derde keer, nu aan de hand van een ingebrekestelling met een aangetekende brief, tot hen gericht. In de ingebrekestelling heb ik duidelijk gewezen op hun verantwoordelijkheid in het kader van de Europese Verordening met de expliciete vermelding dat wij aanspraak maakten op de compensatie conform artikel 7 van die verordening.
Ik weet niet of dat het hem uiteindelijk heeft gedaan, maar ze hebben nu dus op papier gezet dat we inderdaad recht hebben op de compensatie.
Nog even afwachten wanneer het bedrag uiteindelijk op de rekening zal staan, maar we zijn hoopvol!
Nogmaals dank aan iedereen die nuttig advies had! Hierdoor krijgen we niet alleen waar we recht op hebben maar sparen we bovendien ook 25% commissiekosten aan een of ander claimbedrijfje uit.
Memories...