ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door Ataturk007 »

Hallo, even voor de duidelijkheid, gelieve enkel juiste info door te geven.

Ik heb een vlucht naar Miami, 12 september tot 22 september via eurowings.
Vandaag op de site:
https://www.eurowings.com/en/informatio ... ation.html

Code: Selecteer alles

Due to the extreme weather conditions caused by hurricane Irma which has reached the Caribbean, Eurowings is currently experiencing disruptions to its operations in the region.

All passengers that have booked flights with Eurowings into the Carribean (Havana, Varadero, Punta Cana, Puerto Plata) and to Miami or Orlando between September 6 and September 15, 2017 can rebook their flights at no charge once via the call center at +44 (0) 330 365 1918* (from the UK - for international numbers click here).
*Calls to 03 numbers cost the same as calling 01 and 02 numbers and count towards inclusive allowances on landline and mobile packages. From abroad, calls to 03 numbers are charged at the prevailing international rate.

We kindly ask for your understanding that longer waiting times may occur due to the expected high call volume.

The following conditions must be met:

Flights must have been booked before September 6, 2017
Routes from/to: Miami, Orlando, Havana, Punta Cana, Puerto Plata
Travel period: September 6 to September 15, 2017
One single rebooking at no charge
Rebooking possible for the following travel period: September 12 to October 12, 2017
Route changes are only possible between Havanna/Varadero, Punta Cana/Puerto Plata or Miami/Orlando
 
Passengers whose departure times are affected by a change due to the weather conditions may withdraw from the flight and the cost of the flight booked with Eurowings will be reimbursed. In addition, they are entitled to rebook the same route free of charge even outside the travel period referred to above. 

Cancelled flights can be rebooked or cancelled completely using an Internet-enabled mobile phone and also on the mobile portal via the Eurowings iPhone or Android app. 

Customers who have booked their flights as part of a package tour, please contact their tour operator.
Ik voldoe aan alles, voor 6 september geboekt, naar miami, ik vertrek 12 september, etc.


Vlucht heeft vertraging:

We regret to inform you that your flight EW182 original departure time 12:50 on 12.9.2017 is delayed. Your flight will now depart at 19:50 on 13.9.2017.

Toen ik ze belde stond die informatie al op internet en hadden ze nog geen vertraging.
Eerste keer dat ik belde:
Ik kon mijn vlucht niet annuleren en geen geld terugkrijgen. Enkel omboeken binnen de periode.
Ik moest voor mijn vlucht omboeken, na mijn vlucht kon ik niet omboeken.
Als ik nu omboek en mijn vlucht geannuleerd word krijg ik geen rerugbetaling.
Als mijn vlucht geannuleeerd word krijg ik wel een refund. ( bij geen omboeking)
Tweede keer dat ik belde:
Ik kon weer niet omboeken en enkel omboeken met extra kosten


Mijn vraag is:
Vlucht heeft nu +27 uur vertraging, kan waarschijnlijk geannuleerd worden. Heb 2.5 uur aan tefeloon zitten wachten, ja echt 2.5 uur ( 20 euro kosten).

Heb ik het recht om mijn kosten terug te krijgen? Het is vertraagd door de storm dus buitegewone omstandigheden.

Ik weet niet wat ik kan of mag. Kan ik mijn geld terugkrijgen? Kan ik mijn vlucht omboeken? En moet dat binnen die periode dat ze zeggen?

Alvast bedankt
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door Ataturk007 »

In de algemene voorwaarde:

9.2.2 If your flight is cancelled, the departure time is delayed by at least two hours or we fail to carry you despite your will to be carried, you have the right in certain circumstances to compensation and supplementary services. Your rights in this case, in particular the exact conditions and the type and extent of services are determined by the Regulation (EC) No. 261/2004 of the European Parliament and European Council dated 11.02.2004. Written information about this can be obtained at the check-in desk or at the gate.

https://www.eurowings.com/nl/juridisch/ ... waaden.pdf

Ik zou dus enkel mijn ticket terug betaald moeten krijgen? Het zijn weeromstandigheden dus heb ik geen recht op 600 euro.

Klopt dit ?
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door Disney-Golf »

Orkaan is overmacht en daar kan geen enkele vliegmaatschappij iets aan doen.
Verblijf je in een hotel? Heb je al gechecked of dit operationeel is?
Huurauto? Heb je al gechecked of er voorradig zijn?
Mensen denken maar al te vaak dat eens een orkaan voorbij is dat alles terug business as usual is!
Ik vermoed dat je ticket het minste van je probleem zal zijn... :shock:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door roelb »

Ataturk007 schreef: Mijn vraag is:
Vlucht heeft nu +27 uur vertraging, kan waarschijnlijk geannuleerd worden. Heb 2.5 uur aan tefeloon zitten wachten, ja echt 2.5 uur ( 20 euro kosten).

Heb ik het recht om mijn kosten terug te krijgen? Het is vertraagd door de storm dus buitegewone omstandigheden.
Wat bedoel je met "mijn kosten". Het bedrag dat je betaald hebt voor je ticket: Ja. Op basis van het volgende artikel uit EU261/2004:
Article 6
Delay

1. When an operating air carrier reasonably expects a flight to be delayed beyond its scheduled time of departure:
(a) for two hours or more in the case of flights of 1500 kilometres or less; or
(b) for three hours or more in the case of all intra-Community flights of more than 1500 kilometres and of all other flights between 1500 and 3500 kilometres; or
(c) for four hours or more in the case of all flights not falling under (a) or (b),

passengers shall be offered by the operating air carrier:
(i) the assistance specified in Article 9(1)(a) and 9(2); and
(ii) when the reasonably expected time of departure is at least the day after the time of departure previously announced, the assistance specified in Article 9(1)(b) and 9(1)(c); and
(iii) when the delay is at least five hours, the assistance specified in Article 8(1)(a).
In 8(1)(a) staat:
Article 8

Right to reimbursement or re-routing

1. Where reference is made to this Article, passengers shall be offered the choice between:
(a) - reimbursement within seven days, by the means provided for in Article 7(3), of the full cost of the ticket at the price at which it was bought, for the part or parts of the journey not made, and for the part or parts already made if the flight is no longer serving any purpose in relation to the passenger's original travel plan, together with, when relevant,
- a return flight to the first point of departure, at the earliest opportunity;
Je bent nog niet onderweg, dus het tweede bullet is niet relevant. Je kunt in ieder geval je vluchten annuleren en moet dan conform artikel 8, lid 1a binnen 7 dagen je geld terugkrijgen. Dat moet conform het gestelde in artikel 7(3), en daar staat:
3. The compensation referred to in paragraph 1 shall be paid in cash, by electronic bank transfer, bank orders or bank cheques or, with the signed agreement of the passenger, in travel vouchers and/or other services.
Ik weet niet wat ik kan of mag. Kan ik mijn geld terugkrijgen? Kan ik mijn vlucht omboeken? En moet dat binnen die periode dat ze zeggen?
Er is in deze situatie slechts een verplichting voor een airline om terug te betalen als je geen gebruik meer wenst te maken van je ticket. Er is geen verplichting om te rerouten zoals opgenomen in artikel 8(b) en 8(c). Dat geldt alleen zodra het echt een "cancellation" betreft. Nu zou je kunnen twisten over het feit dat een vertraging van meer dan een etmaal wellicht beschouwd zou moeten worden als cancellation, maar dan zul je naar de rechter moeten.

De verordening geeft hiervoor geen tijdslimieten. Dus laat je niet opjagen.

Of je de telefoonkosten ook kunt vorderen durf ik niet te zeggen. Niet conform de verordening in ieder geval. Maar biedt deze airline niet gewoon een normaal Nederlands nummer of een toll-free nummer?
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door Ataturk007 »

Bedankt voor jullie antwoord.
Ik kreeg deze nacht een mail, dat ik ofwel kon omboeken binnen de periode van 12 september tot 22 oktober, of gewoon heel mijn bedrag terugkrijg.

Ik heb hen een mail verstuurd om 06 smorgens, helaas nog niets gehad. Ik veronderstel dat ik enkel mijn ticket terugkrijg.

Zou ik ze opnieuw bellen of gewoon hun mail verwachten? ( kost 15 cent per minuut, is het nummer voor belgië die op hun site staat)

Moet ik het voor de vlucht in orde brengen, dus voor dat de vlieger vertrekt moet ik beslissen dat ik graag mijn ticket terug krijg en dat het terug betaald wordt?
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door Pete.Z »

Ja, je krijgt alleen de kosten van je ticket terug.
Ja, wel even voor de vertrekdatum regelen, anders ben je gewoon een no-show en zelf schuldig aan het niet vliegen, en krijg je dus niks.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door Ataturk007 »

Mijn vlucht vertrekt vanavond normaal.

Ik heb 30 uur geleden een mail gehad, 26 uur geleden een mail terug verstuurd dat ik refund graag terug heb.

26 uur verder en nog steeds geen mail gehad en mijn vlucht vertrekt binnen 10 uur .. Bende afzetters volgens mij!
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door roelb »

Airlines en mails sturen gaan niet goed samen. Normaliter regel je het gewoon telefonisch.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door Ataturk007 »

3 de call:

Ik bel ze, ik zeg dat ik een refund wil, ik krijg als antwoord, je krijgt geen refund.
Vervolgens maak ik me van tak en zeg ik dat ze het moeten wegens de europese regelement.
Wacht ik vraag het aan m'n supervisor.
Vervolgens krijg ik mijn geld terug en vraag ik jullie het zo doen, dat is mijn probleem niet, haak.

Kan ik voor het manier hoe ze het regelen een klacht indienen?
Ik denk dat ze gewoon het geld in het bedrijf willen houden en iedereen willen laten omboeken. Als je wat verstand hebt over je rechten krijg je je geld terug anders niet.

Ben zeker dat ze het gelapt hebben en zou hier graag een klacht voor indienen.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ASAP hulp, vlucht naar Miami via Eurowings (vertraging)

Bericht door roelb »

Tja, zo werkt de wereld nu eenmaal, ethiek en klantgerichtheid is bij veel ondernemingen ver te zoeken. De conclusie voor jezelf lijkt me om geen zaken meer met die club te doen. Maar je hebt gekregen waar je recht op hebt, klaar. Er is geen wettelijke plicht voor bedrijven om netjes en ethisch zaken te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer