Ik heb een vlucht naar Miami, 12 september tot 22 september via eurowings.
Vandaag op de site:
https://www.eurowings.com/en/informatio ... ation.html
Code: Selecteer alles
Due to the extreme weather conditions caused by hurricane Irma which has reached the Caribbean, Eurowings is currently experiencing disruptions to its operations in the region.
All passengers that have booked flights with Eurowings into the Carribean (Havana, Varadero, Punta Cana, Puerto Plata) and to Miami or Orlando between September 6 and September 15, 2017 can rebook their flights at no charge once via the call center at +44 (0) 330 365 1918* (from the UK - for international numbers click here).
*Calls to 03 numbers cost the same as calling 01 and 02 numbers and count towards inclusive allowances on landline and mobile packages. From abroad, calls to 03 numbers are charged at the prevailing international rate.
We kindly ask for your understanding that longer waiting times may occur due to the expected high call volume.
The following conditions must be met:
Flights must have been booked before September 6, 2017
Routes from/to: Miami, Orlando, Havana, Punta Cana, Puerto Plata
Travel period: September 6 to September 15, 2017
One single rebooking at no charge
Rebooking possible for the following travel period: September 12 to October 12, 2017
Route changes are only possible between Havanna/Varadero, Punta Cana/Puerto Plata or Miami/Orlando
Passengers whose departure times are affected by a change due to the weather conditions may withdraw from the flight and the cost of the flight booked with Eurowings will be reimbursed. In addition, they are entitled to rebook the same route free of charge even outside the travel period referred to above.
Cancelled flights can be rebooked or cancelled completely using an Internet-enabled mobile phone and also on the mobile portal via the Eurowings iPhone or Android app.
Customers who have booked their flights as part of a package tour, please contact their tour operator.
Vlucht heeft vertraging:
We regret to inform you that your flight EW182 original departure time 12:50 on 12.9.2017 is delayed. Your flight will now depart at 19:50 on 13.9.2017.
Toen ik ze belde stond die informatie al op internet en hadden ze nog geen vertraging.
Eerste keer dat ik belde:
Ik kon mijn vlucht niet annuleren en geen geld terugkrijgen. Enkel omboeken binnen de periode.
Ik moest voor mijn vlucht omboeken, na mijn vlucht kon ik niet omboeken.
Als ik nu omboek en mijn vlucht geannuleerd word krijg ik geen rerugbetaling.
Als mijn vlucht geannuleeerd word krijg ik wel een refund. ( bij geen omboeking)
Tweede keer dat ik belde:
Ik kon weer niet omboeken en enkel omboeken met extra kosten
Mijn vraag is:
Vlucht heeft nu +27 uur vertraging, kan waarschijnlijk geannuleerd worden. Heb 2.5 uur aan tefeloon zitten wachten, ja echt 2.5 uur ( 20 euro kosten).
Heb ik het recht om mijn kosten terug te krijgen? Het is vertraagd door de storm dus buitegewone omstandigheden.
Ik weet niet wat ik kan of mag. Kan ik mijn geld terugkrijgen? Kan ik mijn vlucht omboeken? En moet dat binnen die periode dat ze zeggen?
Alvast bedankt