Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Vinay »

Lijkt mij niet nodig. Je ESTA heb je inmiddels al.
Zolang je het nummer maar koppelt aan je boeking bij de vliegmaatschappij ivm TSA precheck.
newyorkalicious
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2013, 20:09

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door newyorkalicious »

Bully_Leo schreef:
04 mar 2023, 18:56
van 13 t/m 17 maart is het mogelijk om een afspraak in te plannen in het Sheraton Hotel op Schiphol
Waar is deze info over een afspraak in kunnen plannen op Schiphol bekend gemaakt? Hoe ben je hierachter gekomen?
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 dec 2021, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Bully_Leo »

newyorkalicious schreef:
11 apr 2023, 16:17
Waar is deze info over een afspraak in kunnen plannen op Schiphol bekend gemaakt? Hoe ben je hierachter gekomen?
Op het moment dat je het hele aanvraagproces hebt doorlopen, kan je vervolgens een afspraak inplannen. Daar krijg je dan een heel overzicht/menu op welke luchthavens in de USA je terecht kunt. Als je dan helemaal naar beneden scrolt dan wordt daar ook een optie gegeven om elders een afspraak te maken, in dit geval op Schiphol. Daar krijg je dan de data waarop de interviews beschikbaar zijn. Als je klikt op de link in het bericht van Droopy4U op de vorige pagina dan zie je dat het momenteel buiten de VS alleen mogelijk is in Singapore en Quatar. Misschien toch af en toe de pagina in de gaten houden of de TSA een mail sturen of er al weer plannen zijn voor interviews op Schiphol.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Pepito »

Van de week voor het eerst gebruik gemaakt van GE. Het was toch wel heel prettig om na de lange vlucht niet achteraan de lange rijen te hoeven aansluiten maar er eigenlijk zo omheen te kunnen lopen. En nu ik dit topic zag dacht ik ook nog maar even te kijken wat die rij nou had betekent, en dat was voor non-US citizens gemiddeld 64 minuten toen we aankwamen.
En nu konden we na de automaat en een vriendelijk wel met voornaam, zo doorlopen naar de bagage en moesten we daar nog heel even wachten en konden we door naar de shuttle en naar ons hotel. Denk dat ik daar binnen 64 minuten na landing heb ingechecked.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door sdekker »

Laatst voor werk gevlogen op JFK T4 en bij aankomst was de hele hal vol met wachtende mensen. Collega's hebben 3 uur in de rij gestaan. Ik was in er in 3 minuten door met GE; voor het apparaat staan, je gezicht laten scannen en gelijk doorlopen naar de ambtenaar die je achternaam noemt en klaar. Weet iemand of er nog een nieuwe ronde in A'dam aankomt voor screening want veel collega's zouden zich dan aan willen melden.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

Wij denken er ook over na, (stel zonder kinderen) aangezien het 5 jaar geldig is en wij toch zeker 1x, maar soms meerdere keren per jaar in de VS komen. De laatste 2 jaar na covid vind ik de rijen bij CBP behoorlijk toegenomen. De laatste keer hem behoorlijk geknepen op SLC, na een uur vertraging.

Global Entry is neem ik aan paspoort gebonden? Onze paspoorten verlopen namelijk over 2 jaar. Zou zonde zijn als we er maar 2 jaar gebruik van kunnen maken, aangezien het ook wel even duurt voor de boel is goedgekeurd zou dat effectief misschien maar 1x zijn..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

d_vdploeg schreef:
01 mei 2023, 10:19
Global Entry is neem ik aan paspoort gebonden? Onze paspoorten verlopen namelijk over 2 jaar. Zou zonde zijn als we er maar 2 jaar gebruik van kunnen maken, aangezien het ook wel even duurt voor de boel is goedgekeurd zou dat effectief misschien maar 1x zijn..
Nee hoor, geen probleem, je kunt je paspoort aanpassen: https://www.cbp.gov/travel/trusted-trav ... -questions
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

Thanks @harryh

En hoeveel tijd mag er tussen het aanvragen, voorwaardelijke goedkeuring en het Enrollment on Arrival zitten? Of maakt dat niet uit?

Wij zijn op dit moment met een nieuw huis bezig en gaan naar alle waarschijnlijkheid pas weer in 2024 naar de VS (maken in augustus een uitstapje naar de buren :wink: )
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

Ik kan dat niet terugvinden helaas.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Pepito »

De vijf jaar gaat pas in als je de volledige approval krijgt en loopt tot je eerste verjaardag na de 5 jaar.
Bij mij was de approval toevallig een week na mijn verjaardag, en heb dus zo goed als 6 jaar. Vernieuwing kan je aanvragen in het laatste jaar geldigheid, ik weet niet of de nieuwe 5 jaar er dan achteraan geplakt wordt, of dat die vanaf de vernieuwingsdatum in gaat.

Er staat nu een processing time aangegeven van 4-6 maanden, en dat was een tijdje terug nog tot 8 maanden. Dat moet je natuurlijk deels meenemen in je planning, dus ik kan me niet voorstellen dat de conditional approved snel verloopt.
Alhoewel het eerder in dit topic wel gebeurde, maar dat was denk ik omdat het tijdelijk aanmelden voor NL niet meer werkte, en alles ‘opgeruimd’ is, sinds het programma voor NL nu weer actief is.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

Het is meer qua planning inderdaad. In de wetenschap dat we in januari 2024 weer gaan, het 4 tot 6 maanden duurt en we de keer na januari 2024 “pas weer” (want ik zie het als een voorrecht) in september.

Zou je zo’n enrollment on arrival ook tijdens je reguliere overstap kunnen doen? Daar moet je wellicht wat extra overstap tijd voor inplannen? Ik zou hem wel willen inplannen tijdens onze januari reis als dat lukt.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 02 mei 2023, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Pepito »

Zou met een overstap moeten kunnen mits er voldoende tijd is, en het op je overstapluchthaven beschikbaar is. Verder kan je na je conditional approved een afspraak maken voor het interview. Volgens mij was er ook een linkje hier gedeeld waar je kon zien hoeveel afspraak ruimte er is.
En in welke staten dat momenteel kan, volgens mij is of was in California de laatste tijd helemaal geen ruimte voor afspraken, centers gesloten omdat men aan de grens de mensen nodig heeft.
Je kan ook een afspraak maken in Dubai of Singapore, als ik het me goed herinner. In Amsterdam kwamen ook mensen van verre voor de afspraak. En wie weet doen ze dat soort projecten nog op meer plaatsen ‘in de buurt’.

Aanvraag doen, kijken wanneer je waar een afspraak kan maken die handig uitkomt, voor voor of tijdens je reis. En mocht EoA lukken, kan je de afspraak weer afzeggen.
Wij hadden geluk een afspraak in Amsterdam te kunnen maken, en ik ben eigenlijk nu al blij met de investering na 1 keer aankomen in Miami met GE, en een keer door de TSA-Pre.
(Als ik bedenk hoeveel we bij Disney kwijt zijn om in wat kortere rijen te mogen staan, dan ben ik met 1 keer per jaar GE binnenkomen voor 5 jaar voor de $100 al heel happy.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

Als je vooraf een afspraak hebt (bijvoorbeeld in Amsterdam) dan kun je er natuurlijk wel gelijk gebruik van maken. Anders moet je eerst een interview doen.

Ik neem aan dat als je een EoA doet dat je dan niet daarvoor of daarna nog door de ''reguliere'' rij van immigrations moet? Of moet dat eerst en daarna je EoA?

@Pepito Hoelang duurde jouw/jullie interview? Afhankelijk van hoelang dat duurt kun je hem wel proberen in te plannen tijdens een overstap of bij je aankomstluchthaven.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

d_vdploeg schreef:
02 mei 2023, 09:05
Ik neem aan dat als je een EoA doet dat je dan niet daarvoor of daarna nog door de ''reguliere'' rij van immigrations moet? Of moet dat eerst en daarna je EoA?
Wij hadden vorig jaar het interview on arrival op MCO, moesten helaas in de gewone rij gaan staan. De officer die we kregen voor de normale immigrations vragen deed daarna ook het interview voor GE.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

In ieder geval 2 vliegen in 1 klap, dat scheelt weer.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door jojostravelusa »

Het interview kan ook in Vancouver.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Pepito »

We hadden het interview in Amsterdam, en toen de de officer zag dat mijn vrouw ook latina was, switchte haar hele zijn van stict en officieel naar heel gezellig met tegelijk een switch van taal naar Spaans. In totaal duurde het voor ons drieën denk ik een half uur, maar er werd niet echt haast gemaakt. En een hoop over reizen en familie op afstand gesproken.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Maxmannl »

EoA is eerst keurig in rij staan en daarna aangeven bij officer dat je conditional approved bent en EoA wil doen als het mogelijk is.

Dit is wat ik bij de meeste lees en wat bij mijzelf ook het geval was.

Voor wie nog twijfelt, het is het dubbel en dwars waard. Kwam vandaag weer aan op Las Vegas en voor de KLM vlucht was net een Condor vlucht geland. Die rij :shock: :o

Gezicht scannen bij global entry kiosk. Kiosk geeft aan proceed,
Officer checkt je voornaam even en doorlopen naar baggage. Geen paspoort niks.
Nu had ik ook geluk met koffer dus was binnen 25 min in hotel na uitstappen vliegtuig.

Vergeet ook de TSA pre check niet. Bij terugreis is 1,5 uur van te voren op vliegveld ruim voldoende hierdoor.
De enige echte Ticketbaas
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Timothy555 »

Mochten ze dit nu eens beschikbaar maken voor Belgen, ik deed het meteen…
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door jojostravelusa »

Ik zei dat Vancouver ook zou kunnen, maar het is niet waarschijnlijk dat dat lukt. Ze plannen tot 147 dagen van tevoren en je kunt pas 60 dagen van tevoren een afspraak maken. Zit altijd vol dan natuurlijk.
Ik las ook dat de dinsdag en donderdagen (alle locaties) tussen de middag het minst druk zijn en dat het op een vliegveld minder druk is dan bij een kantoor. Je kunt dan wel een afspraak hebben bv. vrijdag om 4 uur, maar je bent niet de enige op die tijd, dus het kan goed zijn dat je alsnog een uur moet wachten tot je aan de beurt bent.
Wij zijn inmiddels allebei voorlopig goedgekeurd en hopen dat Amsterdam weer eens een sessie gaat doen en dat we dan op tijd zijn voor een afspraak. Zou fijn zijn voor eind augustus. Anders wordt het op LAX in maart volgend jaar evt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer