Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door roelb »

Dit gaat om het enrollment center, niet om global entry as such.
BoesBoesX
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2011, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 30
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door BoesBoesX »

Als ik dit https://www.rijksictgilde.nl/actueel/ni ... try-kopie zo lees zal het (geautomatiseerde) nog wel even duren....
kevinspijker
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2015, 01:48

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door kevinspijker »

Update

Ik kreeg dit bericht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid na aanleiding van een vraag:

Dank voor uw bericht. Wij begrijpen uw opmerkingen over de voortgang van het project Global Entry (RTP NL). Door de COVID-19 crisis zijn veel processen binnen het grensmanagement onder druk komen te staan, waardoor helaas Global Entry enige vertraging heeft opgelopen. Ik kan u echter mededelen dat de Rijksoverheid de afgelopen weken enkele cruciale stappen heeft ondernomen en de ontwikkeling is afgerond, waardoor wij verwachten eind zomer/begin dit najaar te kunnen starten met het testtraject. Hierover zal verdere informatie spoedig worden verspreid.
Gebruikersavatar
arnob1
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: wormerveer + davenport florida
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door arnob1 »

hoi kevin zijn jullie ook bezig met global entry zo ja zou je het kunnen melden wanneer het weer mogelijk is. wij zijn ook al even bezig maar grijpen er steeds net naast als het even open stond. gr. arno
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door roelb »

Hoopvol nieuws.. Misschien dat het dan ook nog ooit goedkomt met de aanvraag van mijn wederhelft, die nog steeds pending is.. Heb je toevallig een e-mail adres van de afzender van dat bericht? Ben wel benieuwd of zij ook enig licht kunnen laten schijnen op de aanvragen die een paar jaar geleden zijn gedaan in de periode dat het even kon, maar vervolgens in limbo zijn blijven hangen doordat er nooit approval vanuit Nederlandse zijde is gegeven.
kevinspijker
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2015, 01:48

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door kevinspijker »

Hi Roel,

Ik kreeg dit bericht van Steven van Tergouw, Project Management Officer bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid.

Hopelijk begint het testtraject snel... Hij heeft het over "eind zomer/begin dit najaar"... Dat is al snel.

Kan overigens op de website van Rijksoverheid helemaal niets over dit project vinden, dus vind het interessant dat hij stelt dat verdere informatie spoedig zal worden verspreid. Waar dan...?
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Maxmannl »

Check:
https://insideflyer.nl/rtp-nl-moet-binn ... schikbaar/

Zou het dan eindelijk gaan gebeuren
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Almere vak V »

Maxmannl schreef:
22 okt 2020, 11:25
Zou het dan eindelijk gaan gebeuren
Duurde best lang!

Nu nog een vliegtuig waar je in mag... :blink:
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Grouchy »

En daarna nog 300+ dagen wachten op approval :shock:
Gast

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Gast »

Godzijdank heb ik Global Entry al kunnen regelen in de hele korte window dat het kon als Nederlander ...kan in 2023 enrollen voor verlenging van weer 5 jaar.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Grouchy »

Zou er op tijd bij zijn. Anderhalf jaar geleden bij het verlengen van Global Entry duurde het zo'n 150 dagen voor opnieuw een approval. Dat is, zoals hier boven beschreven, ondertussen bij een hoop mensen opgelopen naar meer dan 300 dagen :shock:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Almere vak V »

Blij dat mijn werkgever een heel kort lijntje heeft met de ambassade! Wat een gedoe allemaal...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

Ik duw dit topic maar weer eens omhoog omdat ik dit jaar een aantal trips naar de VS heb gepland. Iemand recent nog iets gehoord over dit programma? Kan er weinig over vinden.
Gast

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Gast »

Nee niets meer. Ik zou verwachten dat dit door COVID in de koelkast is gezet. Ik ben blij in het hele korte window dat dit wel beschikbaar was, approved te geraken voor ons beiden.... :thumbup:
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Grouchy »

Volgens Insideflyer.nl gaat het April van start.
Met de verwachting dat ze volgende maand kunnen beginnen met GE. Zijn die nieuwe aanmeldingen ergens in October in de USA aan de beurt :)

De verwachting is dat we vanaf maart weer in staat zullen zijn om nieuwe Nederlandse Global Entry lidmaatschapsaanvragen te faciliteren, dan wel lopende lidmaatschappen te verlengen
.

Bron:
https://insideflyer.nl/snelle-grenspass ... van-start/
Laatst gewijzigd door Grouchy op 08 feb 2022, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

Mooi! Bedankt voor de update.
Gast

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Gast »

Waarom zou de NL overheid verlenging faciliteren? Als mijn GE verloopt meld ik dat volgens mij aan via CBP, waarbij ik eventueel langs een office ga moeten indien niet automatisch verlengd worden (hetgeen in theorie wel de verwachting en bedoeling is dat dit stilzwijgend wordt verlengd als er geen verdere issues zijn geweest in de GE periode).

Wellicht moet/kan dan de verlenging ook door de marechaussee worden gedaan. Ik heb nog tot 2024 voordat het verloopt :thumbup:
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Grouchy »

GE is een op risico gebaseerd programma. Beide partijen doen eerst een onderzoek voordat er een beslissing wordt genomen.
De KMar gaat ook wat databases na wanneer je verlengt, hetzelfde verhaal wanneer iemand uit NL zijn eigen aanmeld, de volgende stap is dan de
CBP. Dat gebeurt allemaal achter de schermen en uiteindelijk krijg je nadat dit is uitgevoerd en er een beslissing is genomen een TTP Application Status Change.
tomtomtom
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2022, 08:30
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door tomtomtom »

Hallo allemaal, ik lees al jaren mee maar heb nu pas een account aangemaakt.

Any news on RTP-NL? Het is nu bijna eind maart en nog steeds geen informatie over aanmeldingen beschikbaar.

Ik heb het vermoeden dat alles volgens het plan gaat (net als vorige tig keren dat het Ministerie bezig was met de implementatie) 😂
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Grouchy »

Duurde en duurde maar het lijkt erop dat het weer mogelijk is om je eigen aan te melden:

https://www.cbp.gov/travel/trusted-trav ... etherlands
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer