Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
arnob1
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: wormerveer + davenport florida
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door arnob1 »

Gisteren aangekomen op newark en ons interview gedaan ,geen vraag gehad fingerafdrukken genomen oogscan en binnen 10 minuten stonden we bij de bagageband waar onze koffers net aankwammen. Voor we op onze aansluitende vlucht zaten al bericht dat we goedgekeurd waren.
tomtomtom
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2022, 08:30
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door tomtomtom »

Vandaag, na 5 maanden én 3 dagen voor vertrek, is mijn aanvraag Conditionally approved!

Ik ga proberen om op donderdag in Austin EoA te doen, maar heb voor de zekerheid ook een reguliere afspraak op een andere plek gemaakt voor het geval dat EoA niet mogelijk is (San Antonio heeft nu veel beschikbare data en tijdstippen, Austin pas in februari). Heeft iemand het geprobeerd? Ik hoop dat ze me niet voor EoA afwijzen omdat ik al een reguliere afspraak in het systeem heb staan :?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door asv60 »

Ik had ook een reguliere afspraak staan voor het geval EoA niet zou lukken. Nadat EoA gelukt was, was mijn andere afspraak verdwenen van de site.
Dus zal bij jou ook wel goed komen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
tomtomtom
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2022, 08:30
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door tomtomtom »

Goed om te horen!

En hebben jullie meteen de Global Entry-pasjes gekregen? Of zijn die naar Nederland per post gestuurd? Ik vraag me af of ik op de terugweg meteen gebruik kan maken van de snellere beveiliging met TSA PreCheck als ik geen pasje kan tonen maar wel in het systeem sta.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door asv60 »

Europeanen krijgen geen pasje. Je krijgt een known traveler nummer dat je aan je boeking moet koppelen. Op de terugweg kun je dan gelijk gebruik maken van TSA Pre.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Maxmannl »

Zojuist voor het eerst echt gebruik gemaakt van Global Entry. Had al wel van de TSA pre-check gebruikt gemaakt bij binnenlandse vlucht.

Het is inmiddels nog eenvoudiger geworden in vergelijking met hoe het werd uitgelegd tijdens interview.

Bij aankomst naar machine, druk op scherm, je gezicht binnen de lijntjes, drukt op knop take picture en paar seconden later komt in beeld proceed.
Loop langs officer die zegt: you are Max? yep that's me. Reactie have a nice day :).

Geen paspoort meer scannen of bonnetjes uit machine. :thumbup: . Dit was trouwens in Vegas

Alles bij elkaar duurde het 10-15 seconden van eerste druk op scherm tot voorbij officer.
Wat een verademing tegenover in die rij staan.
De enige echte Ticketbaas
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Timothy555 »

Mocht dit nu OOIT eens in België beschikbaar komen…

Komaan USA, regel het :D
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Vinay »

Gezien de berichten over lange wachttijden dacht ik afgelopen vrijdag maar vast een aanvraag te doen. Ik kon er maar op tijd bij zijn voor de vakantieperiode komende zomer.
Na het invullen van het aanvraagformulier had ik binnen 10 min al een bericht in mijn berichtenbox van KMAR.
En nu 5 dagen later zowaar een statusupdate: conditionally approved! :D
Zo snel had ik het niet verwacht. Ik heb nog helemaal niets geboekt zelfs :lol:
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door asv60 »

Van de week voor het eerst gebruik gemaakt van GE op MCO. Moest foto maken bij machine en daarna werd ik verwezen naar een officer aan een aparte balie. Daar had ik 15 man voor me en toen kwam ook de crew van ons vliegtuig naar die balie en die mochten voor.
Toen ik nog via de reguliere rij moest, had ik ook altijd dat de crew voor mocht. Pech dat dat nu ook weer zo was.
Totaal zo'n 15-20 min in rij gestaan. Officer vroeg zelfde vragen als altijd: wat ik kwam doen, hoelang ik blijf en waar en of ik cash bij me had en/of etenswaren.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Bijzonder, wij mogen altijd gelijk doorlopen na het afgeven van het GE formuliertje, daar vragen ze bij ons nooit wat ... Misschien had je een overijverige ambtenaar :blink: . Maar goed, dat gaat dus altijd zo snel, dat we wel altijd op de koffers moeten wachten :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door asv60 »

GE formuliertje? Dat heb ik niet.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Maxmannl »

Zie dit bericht van vorig jaar:
Bonnetjes worden uitgefaseerd.
https://www.cbp.gov/newsroom/local-medi ... obal-entry

Inmiddels is dit al naar meer vliegvelden uitgerold (wellicht alle al)
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door asv60 »

Ja dat zal het zijn dan.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Aha, zo ging het bij ons in september en oktober vorig jaar nog wel. Maar dat zal dan nieuw zijn ... Maar als je nu weer een rij in moet, dat lijkt me toch heel erg onhandig. Ik vond juist het ook een groot voordeel dat je geen vragen meer hoeft te beantwoorden; formuliertje inleveren en gelijk doorlopen. Maar goed, we gaan het zelf binnenkort dan ook weer eens ervaren. Ben benieuwd !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door aapjea »

Voor de mensen die wachten op interview De planning is dat ze half maart 3 dagen interviews gaan doen in het Sheraton op Schiphol
Dutchdutchie
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Dutchdutchie »

aapjea schreef:
09 feb 2023, 22:11
Voor de mensen die wachten op interview De planning is dat ze half maart 3 dagen interviews gaan doen in het Sheraton op Schiphol
Plaatsen zijn beperkt:

We are pleased to inform you that U.S. Customs and Border Protection (CBP), will be hosting a special Global Entry mobile enrollment event at the Schiphol Airport via the Sheraton Amsterdam Airport Hotel and Conference Center for conditionally approved applicants. In order to finalize your Global Entry enrollment, we invite you to complete your in-person interview from March 14, 2023 through March 17, 2023 - 8am to 4pm.
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door aapjea »

Volgens de mevrouw die ik heb gesproken die dit heeft geregeld en betrokken is bij de interviews zijn er nog voldoende plekken en is iedereen die een aanvaag heeft geinformeerd via de mail. Zou voor sommigen misschien wel een uitkomst zijn om het hier te kunnen doen dan heb je meteen voordeel bij aankomst in de us
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Loek »

Vinay schreef:
31 jan 2023, 23:53
Gezien de berichten over lange wachttijden dacht ik afgelopen vrijdag maar vast een aanvraag te doen. Ik kon er maar op tijd bij zijn voor de vakantieperiode komende zomer.
Na het invullen van het aanvraagformulier had ik binnen 10 min al een bericht in mijn berichtenbox van KMAR.
En nu 5 dagen later zowaar een statusupdate: conditionally approved! :D
Zo snel had ik het niet verwacht. Ik heb nog helemaal niets geboekt zelfs :lol:
Ja, zo ging het bij mij ook. Drie dagen na de submission op 5 September 2022 kreeg ik een email dat ik Conditionally Approved was en dat ik bij mijn volgende internationale vlucht het interview zou kunnen doen. Maar door Covid en andere oorzaken, vond mijn eerste internationale vlucht pas plaats in Januari. Om een of andere reden kreeg ik eind Januari een paar dagen voor ik zou vliegen een email dat ik "Approved" was. Geen interview, gewoon zo Approved. In Februari vloog ik terug en kon dus gewoon van Global Entry gebruik maken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Almere vak V »

Loek schreef:
12 feb 2023, 17:18
Om een of andere reden kreeg ik eind Januari een paar dagen voor ik zou vliegen een email dat ik "Approved" was.
Ik kan er ook niet altijd de vinger opleggen.

Paar jaar geleden met mijn jongste dochter, toen nog onder de 18, gedaan. Ik haar voorbereid op dat ze soms best lastige vragen stellen. Zitten we in dat hokje. Vraagt die man aan haar, is dat je vader? Ja. Is ie een beetje aardig voor je? Ja. Even in de camera kijken. Daar je vingers neerleggen en veel plezier. Binnen 5 minuten de mail dat ze approved was. Tsja...
Erik96
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2016, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Erik96 »

Het is enorm aan te raden om niet zomaar uit te gaan van Enrollment on Arrival, maar om ook nog ergens een afspraak te maken als backup.
Ik kwam laatst aan op JFK en daar was de wachttijd bij EoA enorm. De officer die de gesprekken hield zat er in zijn eentje en hield makkelijk gesprekken van 15 minuten per persoon, toen zag ik daar met nog 30 wachtenden voor me mijn hele middag en avond in NYC aan mijn neus voorbij gaan. Na anderhalf uur wachten snel gekeken op de website en zag dat er nog één laatste tijdslot openstond voor het kantoorje in de arrivalshall van JFK waar ik direct terecht kon. Meteen aan de beurt, ze zaten er met 5 officers, snel foto's en vingerafdrukken genomen, paar simpele vragen(dezelfde als bij de normale immigration) en ik stond weer buiten.
Meteen op de terugvlucht paar dagen later TSA-precheck kunnen gebruiken, was echt ideaal!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer