Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
cvr
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door cvr »

Na alle positieve berichten in dit topic heb ik mijn vrouw en mezelf ook aangemeld. Ik kreeg na 10 min een mailtje van de KMAR en gisteren de bevestiging dat ik "conditionally approved" ben. Mijn vrouw kreeg een gisteren een mailtje dat haar aanvraag is "cancelled by the Netherlands".... We moeten een nieuwe aanvraag indienen en opnieuw de $100 betalen.

Het bijzondere is dat mijn vrouw douane beambte is waardoor wij hadden verwacht dat het juist voor haar easy peasy zou zijn.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn en wat we nog kunnen doen?
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Pepito »

Misschien eerst bij de KMAR navragen? Al weet ik niet direct hoe…
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Wij gingen twee weken terug ook weer door de Global Entry, in Atlanta, en het ging nog makkelijker dan anders. Los van het feit dat er niemand stond (en we dus gelijk aan de beurt waren), stonden we beide voor een machine, hij scande (blijkbaar) ons gezicht, en er kwam gelijk formuliertje uit. We stonden nog even verbaasd te kijken; geen paspoort scannen, of andere dingen, er rolde zonder dat we er eigenlijk erg in hadden gelijk een formuliertje uit. We dachten nog even dat het foutgegaan was; geen foto op papiertje en zo (was voorheen wel). Het apparaat had ons blijkbaar direct herkend, en we konden gelijk langs de beambte zonder problemen en we stonden al bij de koffers. Daar hebben we nog een tijdje moeten wachten op de koffers :mrgreen: ! Ideaal dus !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

Wij zijn net op PHL aangekomen, in 2 minuten door GE/immigrations :)
Ook alleen even foto maken, papiertje komt eruit en klaar. En daarna snel door security met TSA Pre en niets eruit hoeven halen.
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2021, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Bully_Leo »

cvr schreef:
08 mei 2023, 07:34
Na alle positieve berichten in dit topic heb ik mijn vrouw en mezelf ook aangemeld. Ik kreeg na 10 min een mailtje van de KMAR en gisteren de bevestiging dat ik "conditionally approved" ben. Mijn vrouw kreeg een gisteren een mailtje dat haar aanvraag is "cancelled by the Netherlands".... We moeten een nieuwe aanvraag indienen en opnieuw de $100 betalen.

Het bijzondere is dat mijn vrouw douane beambte is waardoor wij hadden verwacht dat het juist voor haar easy peasy zou zijn.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn en wat we nog kunnen doen?
Heeft je vrouw op de website van Mijn Overheid aangegeven dat ze ook berichten wil ontvangen van de KMAR? Als ze dat niet gedaan heeft dan wordt automatisch de aanvraag gecancelled en dan ben ik bang dat je je geld kwijt bent....
Ik heb nog een heel gedoe gehad met de Marechaussee want bij mij gebeurde dat ook terwijl ik mijn berichtenbox wel had geactiveerd. Opnieuw 200 dollar betaald en toen ging het wel goed. Vervolgens een klacht ingediend bij de KMAR en die is uiteindelijk gehonoreerd omdat er kennelijk meer problemen zijn met dit elektronische verkeer tussen de TSA en de KMAR. Eerste betaling wordt door de KMAR teruggestort. Heeft wel even wat langer geduurd maar de aanhouder wint!
cvr
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door cvr »

Bully_Leo schreef:
13 mei 2023, 16:41
cvr schreef:
08 mei 2023, 07:34
Na alle positieve berichten in dit topic heb ik mijn vrouw en mezelf ook aangemeld. Ik kreeg na 10 min een mailtje van de KMAR en gisteren de bevestiging dat ik "conditionally approved" ben. Mijn vrouw kreeg een gisteren een mailtje dat haar aanvraag is "cancelled by the Netherlands".... We moeten een nieuwe aanvraag indienen en opnieuw de $100 betalen.

Het bijzondere is dat mijn vrouw douane beambte is waardoor wij hadden verwacht dat het juist voor haar easy peasy zou zijn.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn en wat we nog kunnen doen?
Heeft je vrouw op de website van Mijn Overheid aangegeven dat ze ook berichten wil ontvangen van de KMAR? Als ze dat niet gedaan heeft dan wordt automatisch de aanvraag gecancelled en dan ben ik bang dat je je geld kwijt bent....
Ik heb nog een heel gedoe gehad met de Marechaussee want bij mij gebeurde dat ook terwijl ik mijn berichtenbox wel had geactiveerd. Opnieuw 200 dollar betaald en toen ging het wel goed. Vervolgens een klacht ingediend bij de KMAR en die is uiteindelijk gehonoreerd omdat er kennelijk meer problemen zijn met dit elektronische verkeer tussen de TSA en de KMAR. Eerste betaling wordt door de KMAR teruggestort. Heeft wel even wat langer geduurd maar de aanhouder wint!
Helaas heb je gelijk, ik had de berichtenbox wel geactiveerd helaas mijn vrouw niet. Ik had inmiddels ook op een ander forum gelezen dat dit de meest waarschijnlijke reden van de weigering is. Dus nog maar een keer $100 er tegenaan gegooid en toen ging het wel goed. Inmiddels zijn we beiden Conditionally Approved 😀.

Op 1 juli vliegen we naar Austin, fingers crossed voor enrollment on arrival 😀
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door SemJes »

@Bully_Leo waar/hoe heb je de klacht ingedient bij de KMAR? Iets soortgelijks gebeurde vorig jaar bij m'n ouders ook. Berichtjes kwamen niet binnen. Toestemming KMAR weer aan en uitgezet en met veel moeite CBP overtuigd om de originele aanvraag weer opniew in behandeling te nemen. Status ging van "rejected" terug naar "pending" maar de berichtjes van KMAR bleven uit. Paar keer tevergeefs met KMAR gebeld die klantvriendelijkheid duidelijk op de laatste plaats hebben staan en gelijk de schuld schuiven naar CBP.
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2021, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Bully_Leo »

@SemJes is stuur je even een PB
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door dejong89 »

Na alle positieve berichten in dit topic heb ik besloten om ook global entry aan te vragen. Eerst even gecheckt of de berichtenbox was geactiveerd voor de KMAR. Bij mij wel, bij mijn vrouw niet. Alles inmiddels aangevinkt en Zondagavond mijn aanvraag doorgezet en gisterenavond die van mijn vrouw. Ben benieuwd. Eerst maar eens wachten op een bericht van mijn overheid. Benieuwd hoe lang dat gaat duren. We gaan voorlopig nog niet maar hopelijk kan ik het voor die tijd allemaal regelen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

Goeie actie @dejong89.

Wij zijn vandaag onderweg terug naar NL en TSA pre is ook nog mooi meegenomen, naast skip the lines bij immigrations op de heenweg. Hier op MCO is het nu extreem druk bij security, wij waren er in paar min door.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door dejong89 »

Inmiddels beide een bericht van de KMAR ontvangen. Letterlijk op hetzelfde tijdstip. Now, we wait
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door trudy »

Mijn aanvraag voor global entry is conditionally approved. Vrijdag vlieg ik naar New York JFK. Weet iemand hoe daar de EoA werkt? Voor of na de rij voor paspoort en immigrations? Ik heb hier begrepen er na. Maar mijn zoon, die tijdelijk in New York woont, meent dat het kantoortje voor EoA voor die controles zit. Iemand hier die er recentelijk ervaring mee heeft? Het zou toch zonde zijn als ik eerst lang in de rij sta en uiteindelijk blijkt dat ik eerst naar dat kantoortje had gemoeten.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Vinay »

Je zal gewoon in de rij bij immigrations moeten aansluiten. De EoA balies zitten daarachter meen ik mij nog te herinneren. Spreek voor je in de rij gaat staan even een CBP medewerker aan. Misschien hebben ze inmiddels een speciale rij voor degenen die EoA willen doen.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door trudy »

Dankjewel. Ik sluit aan en zoek CBP medewerker.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door mtl »

Of een van de roodjassen erop aanspreken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

Je wordt dan naar de gewone rij van immigrations gestuurd. Als je aan de beurt bent even zeggen dat je je EoA gesprek zou willen hebben. Bij ons werd dat door dezelfde immigrations officer gedaan, we hoefden niet meer naar een aparte balie daarna, goedgekeurd en klaar.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door dejong89 »

dejong89 schreef:
23 mei 2023, 20:46
Now, we wait
Vandaag allebei de mail gehad: conditionally approved
Dat ging wel heel snel! :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
newyorkalicious
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2013, 20:09

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door newyorkalicious »

Weet er iemand hoe de Entry on Arrival gaat op Newark? En op Boston's Logan Airport?
Moet je eerst in de gewone rij gaan staan? En worden de gesprekken gehouden in een apart kantoortje?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

newyorkalicious schreef:
30 mei 2023, 13:26
Moet je eerst in de gewone rij gaan staan?
Ja (dat is niet afhankelijk van de locatie), maar geen ervaring met EoA op die vliegvelden.
RichBos
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2023, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door RichBos »

newyorkalicious schreef:
30 mei 2023, 13:26
Weet er iemand hoe de Entry on Arrival gaat op Newark? En op Boston's Logan Airport?
Moet je eerst in de gewone rij gaan staan? En worden de gesprekken gehouden in een apart kantoortje?
In het geval van Boston Logan Airport, dien je eerst in de normale rij te staan. Hierna sluit je aan in de EoA rij verderop in de immigratie hal. Hier staat meestal geen rij. Daarna is het gelijk goedgekeurd. Hoe dit zit op Newark is mij niet bekend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer