Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door peterz84 »

Goed nieuws! Iemand een idee hoe dat zit met jonge kinderen? (<3 jaar)? Lijkt er ook op dat je geen gesprekje meer op us vliegveld hoeft te hebben?
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Maxmannl »

Kan bevestigen dat je inmiddels weer de keuze kunt maken :thumbup:

In het weekend aanvraag eens invullen.

Ben toch benieuwd wat die Amerikaan heeft gedacht toen hij of zij moest opschrijven in handleiding "have activated Mijn berichtenbox" on Mijnoverheid :lol:
globalentry.png
De enige echte Ticketbaas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

Bedankt @Grouchy! Heb zojuist de aanvragen voor mijn vrouw en ik ingevuld en ingediend. Afwachten nu.

Vast een stomme vraag, maar heb je nog een ESTA nodig als je GE hebt?
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door sdekker »

Bedankt voor deze update! Gelijk ook ingevuld en nu afwachten.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door mblokland »

harryh schreef:
28 jun 2022, 19:50
Vast een stomme vraag, maar heb je nog een ESTA nodig als je GE hebt?
Ja je hebt nog steeds een esta nodig, GE helpt alleen om snel de usa binnen te komen en staat los van de plicht om een esta te hebben (helaas).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

Dank!
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Grouchy »

mblokland schreef:
28 jun 2022, 22:26
harryh schreef:
28 jun 2022, 19:50
Vast een stomme vraag, maar heb je nog een ESTA nodig als je GE hebt?
Ja je hebt nog steeds een esta nodig, GE helpt alleen om snel de usa binnen te komen en staat los van de plicht om een esta te hebben (helaas).
Omdat je met GE ook bijna altijd TSA Pre krijgt. Helpt het ook voor binnenlandse vluchten & voor je vlucht terug. Die TSA Pre rijen zijn over het algemeen veel korter.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

harryh schreef:
28 jun 2022, 19:50
Vast een stomme vraag, maar heb je nog een ESTA nodig als je GE hebt?
Geen stomme vraag hoor :thumbup: Ik had dezelfde. Van het weekend ook maar eens kijken.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Maxmannl »

Zojuist ook de aanvraag afgerond.
Mag hierna nooit meer klagen over privacy bezwaren, ze weten straks echt alles. :roll:

Hopelijk wordt check beetje snel gedaan, over 4 weken vlieg ik naar Dallas zou mooi zijn daar het enrollment on arrival interview te doen.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door bedeve »

Opdat het voor alle forumgenoten duidelijk moge zijn zet ik hier maar even de websites met uitleg onder .
Voor het goede begrip ; je visa / esta verplichtingen blijven hetzelfde .
Voordeel is je versnelde afhandeling bij immigrations .

https://www.cbp.gov/travel/trusted-trav ... OiLsErpTJQ

https://ttp.cbp.dhs.gov/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Almere vak V »

GE is vooral handig omdat het je tijd bespaart. Dus hoe vaker je in de US komt, hoe meer tijd het je bespaart. Voor mensen die met (grote) regelmaat in Amerika komen zou ik het zeker doen. En heeft het absoluut meerwaarde. Maar als je 1 of 2 keer in de geldigheidsperiode (5 jaar) in de US zou komen zie ik het nut er niet van in. Dan denk ik dat het zonde van je centen is...
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Daar ben ik het ook mee eens. Alhoewel het in de huidige tijdsgeest van overal lange wachtrijen e.d., wel toegevoegde waarde kan hebben ;-) ! Er zijn nu ook mensen die voor EUR 165 eenmalig Meet & Assist boeken op Schiphol. Je bent met GE wel lekker snel door de immigratie; en ik vind TSA pre ook wel relaxed (bij de controles op US airports). Maar het is natuurlijk helemaal prettig als je vaker naar de US vliegt, dat wel.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

@MattRob En het hangt van je reis af denk.

Is de aankomstluchthaven in de VS meteen je eindbestemming omdat je rechtstreeks vliegt of met een tussenstop Europa/VK, dan zal het wat minder spannend zijn dan als je een overstap moet halen. Het is dan inderdaad de vraag dat als je 1x per jaar naar de VS gaat of het je 100 dollar waard is.

Overigens: Is het 100 dollar per aanvraag? Waarin je ook een partner en eventueel kinderen kunt meenemen. Of is het 100 dollar per persoon?

Wat als ze dit onverhoopt afwijzen? Kan je dan nog wel op ESTA naar de VS?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Het is $ 100 pp (voor in totaal 5 jaar). Dus als je elk jaar gaat, kan ik me voorstellen dat mensen het toch prettig zouden vinden voor dat bedrag. Het is gewoon lekker, niet in die lange rijen. En daarnaast ook nog eens TSA pre.

En staat los van ESTA. Dus bij afwijzing kan je gewoon op ESTA reizen. Tenminste, het zijn dezelfde vragen die zij hebben als op je ESTA, dus denk dat er wel sterk verband is tussen beide ... Dus ik denk dat je in de normale situaties geen afwijzing krijgt.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Timothy555 »

Klopt het dat dit voor Belgen niet beschikbaar is?
Dutchdutchie
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Dutchdutchie »

Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu toch maar eens een account aangemaakt. De GE aanvraag is hier ook gedaan. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt.
Almere vak V schreef:
30 jun 2022, 10:20
GE is vooral handig omdat het je tijd bespaart. Dus hoe vaker je in de US komt, hoe meer tijd het je bespaart. Voor mensen die met (grote) regelmaat in Amerika komen zou ik het zeker doen. En heeft het absoluut meerwaarde. Maar als je 1 of 2 keer in de geldigheidsperiode (5 jaar) in de US zou komen zie ik het nut er niet van in. Dan denk ik dat het zonde van je centen is...
Vorige week moest ik overstappen in de USA, van een internationale naar een binnenlandse vlucht dus door de douane. Iedereen (ook citizens) stond meer dan 2uur in de rij en we misten bijna onze aansluiting. De enkeling met GE liep fluitend langs de rij en was binnen 5minuten door de douane. Dus ja ook als je maar af en toe naar de USA vliegt vind ik het de $100 per persoon waard.

@Timothy555 Klopt, Duitsers mogen bijvoorbeeld wel. Zie:
https://www.cbp.gov/travel/trusted-trav ... ligibility
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Timothy555 »

Ik zou het direct doen mocht het kunnen… gelukkig hebben we binnenkort preclearance via Zaventem, toch al dat…
saschadejong
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2022, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door saschadejong »

Ook ik heb me ondertussen aangemeld voor Global Entry. Heel enthousiast na 6 lange jaren wachten (ik was destijds nét te laat toen het vorige programma werd opgeheven).

Ik heb ondertussen:
- Aanmelding gedaan via ttp.cbp.dhs.gov
- KMAR toegevoegd aan Berichtenbox

Ik heb echter geen enkele bevestiging email ontvangen van CBP na aanmelding. En ook nog geen verzoek van KMAR in Berichtenbox app voor goedkeuring achtergrondonderzoek. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is iemand al verder? Ik begreep dat je volledig geautomatiseerd een bericht van KMAR zou ontvangen met de vraag of ze achtergrond onderzoek mogen doen voor de CBP.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

Welkom op het forum.
Ik heb geen email ontvangen, maar op de site kan ik zien dat de aanvraag in behandeling is: Pending Review.
Las in het verleden dat het proces maanden kan duren.
saschadejong
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2022, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door saschadejong »

Thanks Harry! Ik lees al 10+ jaar mee, maar dit leek me een mooi moment om een account aan te maken. Ik hoor (van vrienden / zakenrelaties) ook dat het proces maanden kon duren in het verleden. Maar ik heb stille hoop dat met de komst van RTP-NL in ieder geval de "conditional approval" sneller gaat zijn dit keer, aangezien KMAR zegt dat hun proces volledig geautomatiseerd is. :D

Vooral omdat overal wordt aangegeven dat de Nederlandse kant volledig geautomatiseerd is, had ik eigenlijk het verzoek tot goedkeuring wel al verwacht van KMAR in de Berichtenbox app. Ik kan prima nog even wachten na al die jaren, maar dacht dat ik misschien iets over het hoofd had gezien. :wink:

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, zodra de eerste van ons een stapje verder zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer