Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Droopy4u »

RichBos schreef:
30 mei 2023, 19:59
In het geval van Boston Logan Airport, dien je eerst in de normale rij te staan. Hierna sluit je aan in de EoA rij verderop in de immigratie hal. Hier staat meestal geen rij. Daarna is het gelijk goedgekeurd. Hoe dit zit op Newark is mij niet bekend.
Bij ons was het op Atlanta Hartsfield International Airport dezelfde procedure als hierboven vermeld. Eerst langs normale immigration en iets verderop in dezelfde hal EoA. Stond heel duidelijk aangegeven en was ook niet druk daar (1 stel voor ons).
Het duurde echter wel bijna een week voordat we allemaal approved waren. Daar kan dus wel wat vertraging in zitten (was bij ons zeker niet direct iig)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door dejong89 »

Hoe vaak is het in het verleden mogelijk geweest om je interview in Amsterdam af te nemen? Houden ze meerdere sessies per jaar?
Ik las dat het afgelopen maart een week mogelijk was. Als je de vraag aan het CBP stelt krijg je een algemeen verhaal terug zonder daadwerkelijk een antwoord te krijgen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
arnob1
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: wormerveer + davenport florida
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door arnob1 »

op newark ook in de gewone rij ( die was er bij ons niet die rij waren meteen aan de beurt) daarna naar een andere balie daar een paar vragen oogscan vingerafdruk en 5 minuten later stonden wij al aan de bagage band nog voor de koffers er waren.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Vinay »

dejong89 schreef:
01 jun 2023, 16:24
Hoe vaak is het in het verleden mogelijk geweest om je interview in Amsterdam af te nemen? Houden ze meerdere sessies per jaar?
Ik las dat het afgelopen maart een week mogelijk was. Als je de vraag aan het CBP stelt krijg je een algemeen verhaal terug zonder daadwerkelijk een antwoord te krijgen.
Dit was de 1e keer volgens mij. De toekomst zal uitwijzen of het hierbij zal blijven of dat het een terugkerend iets is.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Wij hebben ooit 5 jaar geleden of zo de Global Entry aangevraagd (toen die 2 dagen voor Nederlanders open stond). Die van mijn vrouw heb ik paar maanden terug verlengd. Stelde niets voor, gelijk goedgekeurd voor weer 5 jaar. Ik heb vandaag die van mij vernieuwd, of tenminste het proces door. Ik moest weer vanalles invullen, maar dacht, zal wel. Er stond ook echt 'Renewal' dus moest goed gaan. Aanvraag ingediend, krijg ik 5min erna bericht van KMAR of ze achtergrond check mogen doen ... Nou zal dat wel goedgaan, maar is wel beetje jammer, hahaha ! Ik had hem ook wel gelijk willen krijgen. Maar goed, de huidige is nog een jaar geldig dus dat komt ook wel goed. We gaan het afwachten, maar wel een verschil !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

Kun je eigenlijk altijd wel je enrollment on arrival (EoA) doen? Of bestaat er de kans dat ze, bijvoorbeeld omdat het druk is bij immigrations, zeggen van joh maak maar een afspraak voor later.

Wij gaan aankomende januari weer die kant op, Florida en we zitten te kijken naar de rechtstreekse vlucht vanaf AMS naar MCO van Delta. We zouden dan aansluitend ons EoA kunnen doen, hebben dan immers geen overstap te halen. Maakt e.e.a. wat makkelijker. Mits we tegen die tijd conditionally-approved zijn natuurlijk.

edit: Ik zie dat hours of operation op MCO van 6.00 am to 12.00 am zijn. Niet heel erg lang en handig, of geldt dat alleen als je een afspraak hebt?

bron: https://www.cbp.gov/travel/trusted-trav ... 20location.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door AlexFL »

12 am is 0:00 dus van 09 tot 0:00 ;-)

Nee wegsturen doen ze niet, maar kan wel dat je eventueel wat langer moet wachten.
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door cvr »

Klopt, wij kwamen rond 20.00 aan in Minneapolis. Bij Homeland gevraagd om Enroll on arrival, antwoord: dit is de laatste vlucht in deze terminal en we zijn maar met z'n 3en hier. Als je wil wachten tot de hal leeg is dan doe ik het daarna wel.

Dat hebben we gedaan (duurde half uurtje) en toen de hal leeg was en hij ons nog zag staan had de beste man zoiets van "o ja dat moet ik ook nog doen". Hij riep naar een collega of die nog even wilde helpen en 5 minuten later stonden we buiten met de goedkeuring op zak. Geen vragen, geen interviews, denk dat ze graag naar huis wilden 😀
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

@AlexFL je hebt gelijk :wink: @Corv Ok en hebben jullie (of andere forumleden) iets moeten laten zien wat je banden met NL aantoont? In de FAQ op de website staat dat men hierom kan vragen.. Zoals bewijs van hypotheek ect. Het lijkt mij dan ook dat je dat in het Engels moet aanleveren? De bewijslast, wat dit ook mag zijn in het Nederlands daar heeft de CBP officer weinig aan lijkt mij. Als ik de reacties zo lees dan valt het wel mee met het moeten aanleveren van aanvullende info?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2021, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Bully_Leo »

Wij hebben bij de enrollment in NL verder niets hoeven laten zien behalve het paspoort. Vergeet niet dat je bij de enrollment de screening van de KMAR al gehad hebt dus als de daarmee bent goedgekeurd dan zijn de banden met NL al voldoende aangetoond. Het belangrijkste van dit systeem is dat ze aangetoond willen hebben dat je een betrouwbare reiziger bent, althans dat heeft de officer mij zo uitgelegd.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

Wij gaan het er ook op wagen. De boel staat in concept klaar. Ik wil eigenlijk z.s.m. versturen want er staat een doorlooptijd van 4 tot 6 maanden voor, en in januari gaan wij weer die kant op, waarschijnlijk met een rechtstreekse vlucht AMS-MCO dus dan mooi de tijd. Zou lekker zijn als we dan ons EoA kunnen doen. Hoe langer ik wacht met insturen, hoe groter de kans dat we nog niet conditionally approved zijn als wij in januari daar zijn.

Ik zit echter nog met wat vragen omdat de in komende weken/maanden er nogal wat zaken voor ons gaan veranderen:

-Je moet je huidige en vorige adres opgeven waar je gewoond hebt vanaf juli 2018 tot heden. Nou wil het geval dat wij in augustus gaan verhuizen. Als ik hem nu invul, nu hebben we nog één adres in dat tijdspad vanaf juli 2018 tot heden, straks bij de beoordeling is dat anders want dan is er een ander adres. Als ik wacht tot september kan ik invullen dat ons huidige adres ons vorige adres is en dan is ons huidige adres wat nu nog het toekomstige adres is.

Wat zouden jullie doen? Geeft het problemen als ik nu invul zoals het nu is en het ten tijden van de background check veranderd is?

-Hetzelfde voor mijn baan, mogelijk heb ik een nieuwe baan ten tijden van de backgroundcheck. Nu geef ik mijn huidige werkgever op, dat is straks mijn vorige werkgever.

Hoe hiermee om te gaan? Gewoon invullen of even wachten?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2021, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Bully_Leo »

De background-check is een grotendeels geautomatiseerd systeem bij de KMAR en is meer gericht op antecedenten en signaleringen. Met name adressen en werkgevers zijn voor de autoriteiten van belang als er afwijkingen zijn te zien, bijvoorbeeld als je een adres hebt in een vreemd land of een bijzondere werkgever die banen heeft met het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Je adres en werk zijn bepalend op het moment van aanvragen. Mocht er iets zijn gewijzigd in de tussentijd dan kan je dat gewoon bij je interview melden als daar naar gevraagd wordt.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door habbekuk »

Moet je voor het aanvragen voor man en vrouw allebei een apart account aanmaken
of kan het voor 1 persoon en dan bij document "add another citizenship" gebruiken?

Iets verder wordt maar naar 1 rijbewijs gevraagd?
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2021, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Bully_Leo »

Voor elke persoon moet je een aparte account aanmaken omdat de screening ook individueel plaatsvindt. Another citizenship betekent dat je bijvoorbeeld nog een tweede nationaliteit hebt.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door habbekuk »

Had ook zoiets gelezen maar kon het niet vinden en toen de twijfel :)

Top dankje..
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door aapjea »

d_vdploeg schreef:
14 jul 2023, 19:10
@AlexFL je hebt gelijk :wink: @Corv Ok en hebben jullie (of andere forumleden) iets moeten laten zien wat je banden met NL aantoont? In de FAQ op de website staat dat men hierom kan vragen.. Zoals bewijs van hypotheek ect. Het lijkt mij dan ook dat je dat in het Engels moet aanleveren? De bewijslast, wat dit ook mag zijn in het Nederlands daar heeft de CBP officer weinig aan lijkt mij. Als ik de reacties zo lees dan valt het wel mee met het moeten aanleveren van aanvullende info?
Ik had voor de zekerheid mijn energiecontract met woonadres uitgeprint maar er is werkelijk helemaal niets gevraagd. Alleen paspoort en dan vingeafdrukken en foto. Wij hadden interview niet op de luchthaven omdat wij pas conditionally approved waren na aankomst in de vs maar afspraak daar kunnen maken
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door trudy »

Ik had afgelopen mei Global Entry aangevraagd en binnen paar dagen conditionally approved gekregen. Een paar dagen later vloog ik naar New York JFK en na eerst door immigrations daarna naar een apart kantoortje. Heb nu mail dat ik approved ben. Ik heb begrepen dat Amerikanen daarna een kaartje krijgen maar als non-resident krijg je dat niet. Mijn vraag is nu hoe ik aantoon dat ik Global Entry heb als ik de volgende keer naar Amerika reis. Ik weet dat er dan een aparte rij voor is maar kan ik daar zo maar aansluiten?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

MattRob schreef:
06 jul 2023, 21:21
Wij hebben ooit 5 jaar geleden of zo de Global Entry aangevraagd (toen die 2 dagen voor Nederlanders open stond). Die van mijn vrouw heb ik paar maanden terug verlengd. Stelde niets voor, gelijk goedgekeurd voor weer 5 jaar. Ik heb vandaag die van mij vernieuwd, of tenminste het proces door. Ik moest weer vanalles invullen, maar dacht, zal wel. Er stond ook echt 'Renewal' dus moest goed gaan. Aanvraag ingediend, krijg ik 5min erna bericht van KMAR of ze achtergrond check mogen doen ... Nou zal dat wel goedgaan, maar is wel beetje jammer, hahaha ! Ik had hem ook wel gelijk willen krijgen. Maar goed, de huidige is nog een jaar geldig dus dat komt ook wel goed. We gaan het afwachten, maar wel een verschil !
Inmiddels alles goedgekeurd weer voor 5 jaar gelukkig ! Verder geen andere vragen of iets vergelijkbaar.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door d_vdploeg »

@trudy Als ik het goed heb (onze aanvraag moeten we nog indienen) krijg je een known traveler number, welke je moet koppelen aan je ticket. Daaraan kunnen ze zien dat je Global Entry hebt. Kan iemand dat bevestigen?

Verder zal dat nummer vast wel in je online omgeving staan van Global entry. Ik zou er een printje van maken van je approved status. Vervolgens gewoon naar de global entry rij lopen of naar de machines. Mochten ze je eruit pikken (wat niet gebeurd) laat je gewoon dat printje zien :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door harryh »

@trudy je known traveler nummer kun je nadat je een vliegticket hebt geboekt toevoegen aan je boeking, dat is het enige wat je hoeft te doen. Bij aankomst scan je je paspoort waarmee je known traveler gegevens bekend zijn. Kaartje krijg je idd niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer