Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door SemJes »

Gisteren de Global entry applicaties gedaan voor de schoonouders en dat ging allemaal goed. Binnen 10 minuten kwam er een berichtje in de berichtenbox waar je de background check van KMAR kon goedkeuren. Vandaag hetzelfde voor mijn ouders gedaan en kregen we bij beiden GEEN bericht in de berichtenbox (of mail). Vreemd, maar ach... misschien wat vertraagd. Komt er een paar uur later ineens een mail met het volgende:
Thank you for your interest in the Global Entry program. This is to inform you that we have received a request to cancel your Global Entry program application because of the following reason(s):

The applicant did not finalize program enrollment within the required time frame.
Ik sta nu in de wacht met het CBP maar verwacht dat ze weinig details kunnen geven. De 2 keer $100 is wel afgeboekt. Alle gegevens hebben we wel 10 keer nagekeken dus een foutje in paspoort nummer oid is het ook niet. Heel vreemd en vervelend.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door roelb »

Dit mailtje kreeg mijn wederhelft ook op de dag dat het weer mogelijk werd om een aanvraag in te dienen. Bjj haar ging dat dus om de aanvraag die 4 jaar geleden in april gedaan was, toen het even open stond. Zij is toen buiten de boot gevallen.

Het lijkt er dus op dat ze op dat moment hebben opgeschoond. Inmiddels heeft zij uiteraard weer een nieuwe aanvraag gedaan.

Wellicht had je ook nog een aanvraag uit 2018 lopen?
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door SemJes »

Geen eerdere aanvragen, dus dat kan het niet zijn. Ben benieuwd of het toch achter de schermen al opgeheven is voor Nederlanders. Het enige verschil tussen de aanvraag van de schoonouders en die van m'n ouders is dat eerstgenoemde het op 31 juli invulde, en mijn ouders op 1 augustus. Cutoff eind juli? Hoop het niet!

De CBP medewerker heeft een case aangemaakt en geëscaleerd. We zouden binnen 2 weken meer moeten weten.
Elstars
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2012, 21:15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Elstars »

Hebben wij ook gehad, we stonden niet aangemeld bij Mijn overheid. Je moet op die site toestemming aan de marechausee geven (aanvinken) om jouw gegevens te laten inzien. Geld afgeschreven, waarschijnlijk kwijt, maar heb nog een bericht gestuurd naar CBP, in afwachting. Maar ik denk dat het vette pech is...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door roelb »

De wet schrijft voor dat een overheidsinstantie gewoon op papier, per post, met je moet communiceren, als je geen gebruik maakt van die berichtenbox. Dus je zou dan gewoon een brief moeten ontvangen van de KMAR met het verzoek om toestemming te geven. Als ze dat proces niet hebben ingericht dan handelen ze in strijd met de wet.

CBP kan niets voor je doen, je moet even contact opnemen met de KMAR.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door SemJes »

@Elstars Gebruik je dan ook niet "Berichtenbox"? Dat gebruiken ze wel namelijk, en ze hadden in de app voor de tijd nog een paar extra instanties toestemming gegeven om berichten te sturen :dontknow: Hou ons op de hoogte als je een update krijgt!
@roelb Als je je aanmeld staat er wel specifiek geschreven dat je je berichtenbox moet hebben geactiveerd en KMAR toestemming moet geven om je berichten te sturen. Als je daarmee instemt, zou dat dan alsnog tegen de wet zijn als ze geen brief sturen?
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door aapjea »

Ben benieuwd of zoiets werkt!
Zal nog eens verder zoeken of ik daar wat over kan vinden.
Dit werkt echt. Hebben van de week afspraken via dit systeem kunnen maken. Je krijgt een alert, maar dan moet je er wel snel bij zijn. Inmiddels vandaag interview gehad en approved.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Maxmannl »

Inmiddels ook al gebruik gemaakt van binnenlandse vluchten met TSA pre check

:thumbup: wat een verademing je loopt bijna zonder oponthoud door security heen. Je hoeft niks meer uit je tas te halen. Even je zakken leeghalen door detector heen en je bent achter security.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door asv60 »

aapjea schreef:
08 aug 2022, 01:50
Ben benieuwd of zoiets werkt!
Zal nog eens verder zoeken of ik daar wat over kan vinden.
Dit werkt echt. Hebben van de week afspraken via dit systeem kunnen maken. Je krijgt een alert maar dan moet je er wel snel bij zijn. Inmiddels vandaag interview gehad en aporoved
[/quote]

Neem aan dat je het over mijn linkjes van de vorige pagina hebt.
Jij was al in Amerika dus voordat je je aanmeldde voor de tips wanneer er een afzegging is?

Ik had ze afgelopen week gemaild wanneer ik me het beste kon aanmelden met de meeste kans op succes(wij gaan eind Okt) Ze zeiden eind van deze maand, mij lijkt dat wat vroeg. Meeste mensen zeggen hun afspraak vlak van de voren af denk ik.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door aapjea »

Klopt onze goedkeuring kwam 4 dagen nadat wij in de us aankwamen. Dus via deze weg geprobeerd omdat alles vol zat. Het zijn inderdaad afspraken die afgezegd waren maar soms gooien ze er op een lokatie ook een hele dag slots in. Zoals bij ons gebeurde. Ligt er ook aan waar je heen gaat maar als je nog gaat reizen zou ik een interview bij aankomst doen omdat je dan meer zekerheid hebt. Uiteindelijk was bij ons van aanvraag tot helemaal approved 26 dagen
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door peterz84 »

Helaas is onze vlucht via IAD (3,5 uur overstap omgezet naar EWR (1 u 45min overstap). Ik ben bang dat we EoA dan niet gaan redden. Iemand enig idee van doorlooptijd bij EoA? En uberhaupt overstaptijd op EWR?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door roelb »

Welke airline? Als je ook de data en origin/destination had gegeven dan was het wat makkelijker geweest om direct ook alternatieven te noemen.

Ik zou in ieder geval even kijken welke opties je allemaal hebt, er een zoeken waar je wel voldoende tijd hebt op je port of entry, en dan de airline bellen en vragen of ze je op dat alternatief zetten.

Ook als deze schedule change je eerder op de plek van bestemming brengt zullen de meeste airline agents je wel helpen als je aangeeft dat je die lange connectie specifiek hebt geboekt om het Global Entry enrollment intervieuw te kunnen doen, zeker als je zelf al met een alternatief komt.

Dit alles gaat er uiteraard vanuit dat je gewoon direct bij de airline hebt geboekt. Als je die tickets via een tussenpersoon hebt gekocht houdt het waarschijnlijk op en kun je hooguit een same-day standby doen zodra het ticket onder airport control is, maar of dat kan en wat dat kost is wel weer afhankelijk van de airline.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door peterz84 »

Niet direct bij de airline (United) geboekt en willen ook niet op een andere vlucht (vliegen met 2 families, waarvan 1 geen EoA doet). Alternatieven zijn er overigens ook niet echt. We waren op AMS-IAH-MCO gezet, maar dat is 3 uur langer vliegen, niet veel meer overstaptijd. We vliegen door naar MCO.

Vroeg me gewoon af wat de doorlooptijd is en wat de overstaptijd op EWR ongeveer is. Mochten we dan eerder aankomen, kan ik inschatten of we alsnog EoA kunnen doen. Een afspraak maken voor 3 personen lijkt namelijk niet te doen op dit moment.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door roelb »

Anderhalf uur gaat je vrijwel zeker niet lukken. Dat is feitelijk maar 1 uur en 15 minuten als je rekening houdt met de gate close time. Ook nog lopen, security, dus zeker een half uur eraf. Dan hou je 45 minuten over voor immigrations + GE gesprek. Toen ik mijn gesprek in Atlanta jaren geleden deed heb ik zeker een half uur zitten wachten voordat ik aan de beurt was.

En het is United op EWR, dus ook nog een kans dat je naar een andere terminal moet, busritje inclusief wachten is ook al snel 10 minuten.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door peterz84 »

Daar was ik ook bang voor. Het is overigens 1 u 45 min overstap. Mogelijk dat als we een half uur eerder landen, we nog een kans maken. Hangt natuurlijk ook af van de drukte en of je voorbij de normale immigratierij mag naar een EoA balie (meestal niet).
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door sdekker »

Mid juli de aanvraag gedaan en een week geleden gehoord dat ik voorlopig was goedgekeurd. Zondag 7 aug aangekomen in JFK.

Bij de paspoortcontrole werd al opgemerkt dat ik Global Entry had aangevraagd en kon ik me melden bij het agent bij de Global Entry checkpoint.

Daar aangekomen kreeg ik een 'exit pass' en werd 5 minuten later meegenomen naar kantoor waar de interviews worden gehouden. Je moest daar je naam op een lijst zetten en wachten tot je werd opgeroepen. Er waren ca. 6 mensen voor me en ik moest 45 minuten wachten.

Toen ik aan de beurt was, moet ik m'n paspoort afgeven en werd er een foto gemaakt. Ik moest mijn naam en emailadres benoemen en toen was het klaar. Je krijgt een formulier mee met de KTN (die ook al in de brief zit) en dat was het.

Met de exit pass kon ik door de Global Entry checkpoint en haalde daarna mijn koffer op. Een paar uur later kreeg ik mail dat mijn aanvraag was goedgekeurd.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door asv60 »

@sdekker Bedankt voor je verslagje over hoe het voor jullie verlopen is.

Ik had heel snel de status change naar conditionally approved. Nu weken later staat er bij mijn man nog steeds "pending"
Heeft iedereen hier al de status: conditionally approved?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Neandertaler
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2022, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Neandertaler »

Hallo!

De aanvraag van mijn vrouw is al goedgekeurd, maar die van mij nog niet. We hebben 28 juni ons aangemeld. Ik vind het nu wel een beetje te lang duren gezien het feit dat er zoveel wel al goedgekeurd zijn...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door mtl »

Het kan tot 90 dagen duren voordat je goedkeuring krijgt. In het slechtste geval hoor je het pas eind september.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door asv60 »

Afwachten dan maar, zit niets anders op.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer