Etenswaren meenemen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
NaMiSe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Etenswaren meenemen

Bericht door NaMiSe » 13 sep 2018, 15:01

Na jaren in USA geweest te zijn, maar voor alle ESTA en Trump perikelen, gaan we in de zomer van 2019 met het gezin. Ik ben al heel wat wijzer geworden op dit forum, bedankt allemaal! Toch nog een vraag betreffende etenswaren....mijn jongste dochter is wat kieskeurig met broodbeleg in het buitenland. Nu nemen we eigenlijk altijd smeerkaas mee voor haar en binnen Europa is dat geen probleem. Ik kom uit de beschrijvingen van wat wel en niet ingevoerd mag worden er niet helemaal uit.....valt smeerkaas onder kaas en mag het daarom mee? Of valt het onder ‘liquid cheese’?
Afbeelding

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 13 sep 2018, 15:25

Geen idee eigenlijk, misschien valt het onder cheese that pours, dan zou het niet migen. Kun je de vraag misschien aan customs voorleggen.
Overigens, Goudkuipje wordt hier al jaren via Nederlandse winkels verkocht, en schijnt tegenwoordig ook in reguliere supermarkten te koop zijn (niet waar ik woon), dus je zou zeggen dat het mag.
Kan ze leven met een alternatief? Ze verkopen hier wel van die La vache qui rit (laughing cow) cirkelkaasjes met 8 partjes, of misschien wil ze wel philadelphia in een kuipje.
Terug in Texas!

Mattie112
Amerika-ontdekker

Bericht door Mattie112 » 13 sep 2018, 16:56

Hoeveel wil je mee gaan nemen? Je kan het er natuurlijk op gokken (wel aangeven!) en denken "mooi als het door mag, pech als het niet mag".

Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Inges » 13 sep 2018, 16:57

Ik zou de vraag even stellen op het FB van de douane. Volgens mij mag het gewoon (in je ruimbagage) maar ik zou het voor de zekerheid wel even navragen. Je krijgt via Facebook altijd antwoord van ze.

https://www.facebook.com/douane/

edit: wel altijd aangeven op het kaartje dat je eten mee hebt.
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA
Mei 2020 Orlando, Florida https://ingevanderwulp.nl/reizen/mei2020
https://ingevanderwulp.nl/reizen (NIEUW!)

NaMiSe
Amerika-ontdekker

Bericht door NaMiSe » 13 sep 2018, 17:01

Mattie112 schreef:Hoeveel wil je mee gaan nemen? Je kan het er natuurlijk op gokken (wel aangeven!) en denken "mooi als het door mag, pech als het niet mag".
Ja, dat was zeker de bedoeling! Hebben vaak ook Sultana of Liga oid bij ons......we geven alles aan, wil geen gedonder om snoep of koek, zeg!
Afbeelding

NaMiSe
Amerika-ontdekker

Bericht door NaMiSe » 13 sep 2018, 17:02

Inges schreef:Ik zou de vraag even stellen op het FB van de douane. Volgens mij mag het gewoon (in je ruimbagage) maar ik zou het voor de zekerheid wel even navragen. Je krijgt via Facebook altijd antwoord van ze.

https://www.facebook.com/douane/

edit: wel altijd aangeven op het kaartje dat je eten mee hebt.
Dit is de Nederlandse douane....moet ik niet aan de U.S. Customs vragen?
Afbeelding

Frasi
Amerikakenner
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Frasi » 13 sep 2018, 19:04

hemmie schreef:... cheese that pours, dan zou het niet migen. Kun je de vraag misschien aan customs voorleggen.
Chees that pours is lopende kaas zoals Brie en Camembert: rauwmelkse kazen met vaak natuurlijke fermentatie.
Smeerkaas is cheese spread. Een vorm van processed cheese.

Dus als je het meeneemt en aangeeft: let even goed op je woordkeuze. Een verkeerde vertaling en je smeerkaas verdwijnt in de destructiebak.
Afbeelding

Zuid-Westen (2007, 2010); California (2012); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); GC/LV (2012); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills/LV (2014); LA/LV (2015); NY/Wash.(2016); LA (2016); LV/LA/SD (2018), Orlando/Deep South (2017). New York (2018, 2019)

Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster » 13 sep 2018, 19:08

volgens https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... rsonal-use is smeerkaas geen probleem.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 13 sep 2018, 20:15

@Frasi, op de website van Customs staat Brie e.d. apart genoemd (en dat mag). Er staat letterlijk cheese that pours like heavy cream, geen idee wat dat is.
Maar goed, ik denk dus dat het wel mag, maar kan het dus niet duidelijk vinden.
Terug in Texas!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer