Baby/kind 13 maanden in camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Beetje kort door de bocht, in NL is het de gewoonte kinderen maar tot ongeveer hun 1e verjaardag achterwaarts te vervoeren, en daarna voorwaarts, daar zijn de stoeltjes ook op gemaakt. Ik neem aan dat je dit veilig vindt, want anders doet iedereen in NL het dus fout. In de VS is het de gewoonte langer achterwaarts te vervoeren, en dus zijn de stoeltjes daar ook op gemaakt. Ook veilig, misschien wel veiliger, maar dat maakt het Europese systeem nog niet meteen onveilig. En nogmasls, je hebt in NL ook niet echt keus. Nu hebben een aantal staten in de VS achterwaarts vervoeren tot 2 jaar verplicht gesteld, en daar zul je je als toerist waarschijnlijk ook aan moeten houden. Maar dat doe je dan dus vanwege de wetgeving, niet vanwege de veiligheid, want als dat laatste het geval was zou je in NL je kind ook anders moeten gaan vervoeren.
Terug in Texas!
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

Misschien kort door de bocht, maar de reactie is toch wel beetje gericht op het 'is het wettelijk toegestaan' aspect van de post. Ik bedoelde alleen aan te geven dat het toch primair om het veiligheidsaspect van je kind zou moeten gaan en niet of iets wettelijk verplicht is.

Bovendien zijn de meeste stoelen achter in een RV nou niet echt op een geweldige manier verankerd aan het frame van de RV, er zijn filmpjes te over te vinden op youtube die je echt niet wilt bekijken als je met passagiers in een RV op pad gaat.

Ik ben het met je eens dat in Europa/NL ook niet altijd rear facing wordt gemonteerd, maar in auto's zit wel een goede (isofix) verankering op de achterbank, en indien gemonteerd op de voorstoelen een driepunts gordel. Mocht je er voor kiezen om front facing op de bijrijdersstoel te monteren dan kun je bij de meeste auto's de airbag van de bijrijdersstoel uitschakelen, iets wat in een RV niet (of nauwelijks) mogelijk is.

Voorin monteren is dus meestal geen optie, achterin is niet echt veilig door de beperkte mogelijkheden (losse bevestiging aan meubilair, geen driepuntsgordel, etc.) Ik zou op die manier absoluut mijn baby niet willen vervoeren.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Ja, ok, ik ben het met je eens dat een RV sowieso niet echt veilig is met kinderen (en ook niet voor volwassenen achterin zou ik dan denken), maar dat is dan sowieso weer een heel andere discussie. Als je ervoor kiest of al hebt gekozen om en een camper te huren, dan zul je je kind toch zo veilig mogelijk willen vervoeren, maar daarbij ook rekening houden met de wetgeving.
En ik denk intussen nog met weemoed terug aan de RV die wij ooit in Nieuw-Zeeland huurden met 3 plekken voorin zodat ons toen nog enige kind tussen ons in kon zitten.
Terug in Texas!
Karin7300
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:15
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Karin7300 »

Beste Hemmie en Terpies, bedankt voor jullie reacties. Natuurlijk staat veiligheid voorop en een baby-veilige camper lijkt lastig te worden. Misschien maken we er toch een huisjes vakantie van. Groeten, Karin.
2008 Noordoosten en Oost Canada
2010 New York
2012 Oregon - California
2013 New York
2014 Texas - Tennessee - Louisiana
2015 Washington DC -> Las Vegas
2018 West Canada ?
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

Terpies schreef:
MM83-EAGLE schreef:Overigens is schade aan de bodem (i.v.m. onverharde wegen) altijd uitgesloten. Dit geldt ook vaak voor standaard huurauto's trouwens.
Het gaat niet om onverharde wegen alleen (dit is idd bij huurauto’s ook uitgesloten), echter als je bv. op de scenic route bij Monumemt Valley (of een andere weg met een officieel wegnummer) met je RV door een kuil rijdt, of over een steen, en je hebt schade, dan heb je met een RV wel een probleem en kost het je altijd eigen risico.
Klopt. De scenic route bij Monument Valley valt voor zover ik weet ook onder de noemer onverharde wegen. Ik was althans niet van plan om met de RV die we huren de scenic route zelf te gaan rijden (en de jeeptour zullen we waarschijnlijk ook overslaan, met dochter 1,5 jaar denk ik niet erg handig) :thumbup: :wink:
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

hemmie schreef:Nogmaals, er is ook helemaal geen wet ver die 3-puntsgordel! Er is een wet over rear-facing, en dat kan niet in een rv (misschien wel om meerdere redenen dan alleen de heupgordel).
Het klopt dat er inderdaad alleen wet is m.b.t. rear-facing en niet over de 3-puntsgordel. Overigens is het bij Best Time RV mogelijk om het stoeltje rear-facing te plaatsen (heb alles vooraf uitgebreid nagevraagd, uiteraard staat ook bij ons de veiligheid voorop, voor zover je reizen met een RV veilig kunt noemen natuurlijk :wink: )
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

Terpies schreef:Die stoel kan alleen niet backward facing worden gemonteerd, dus ik vraag me af of je daarmee alsnog niet in de problemen komt in een RV.
Dit is naar het schijnt in de D22 van Best Time RV wel mogelijk. Daarom hebben we specifiek voor dit type camper gekozen. Het stoeltje wordt op de dinette geplaatst (als ik het goed heb begrepen). Onze voorkeur gaat uit naar een deugdelijk stoeltje kopen i.p.v. een gebruikt stoeltje huren. Deze laten we dan afleveren bij het verhuurstation in Hayward bij San Francisco. Hopelijk werkt het in de praktijk net zo als in de theorie ... :wink:
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

hemmie schreef:Beetje kort door de bocht, in NL is het de gewoonte kinderen maar tot ongeveer hun 1e verjaardag achterwaarts te vervoeren, en daarna voorwaarts, daar zijn de stoeltjes ook op gemaakt. Ik neem aan dat je dit veilig vindt, want anders doet iedereen in NL het dus fout. In de VS is het de gewoonte langer achterwaarts te vervoeren, en dus zijn de stoeltjes daar ook op gemaakt. Ook veilig, misschien wel veiliger, maar dat maakt het Europese systeem nog niet meteen onveilig. En nogmasls, je hebt in NL ook niet echt keus. Nu hebben een aantal staten in de VS achterwaarts vervoeren tot 2 jaar verplicht gesteld, en daar zul je je als toerist waarschijnlijk ook aan moeten houden. Maar dat doe je dan dus vanwege de wetgeving, niet vanwege de veiligheid, want als dat laatste het geval was zou je in NL je kind ook anders moeten gaan vervoeren.
Helemaal mee eens, niets aan toe te voegen. Gevoelsmatig is achterwaarts vervoeren veiliger, zeker in een camper (onze dochter is dan pas 1,5 jaar).
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Georgie »

Even ter bevestiging (heb al zoveel gelezen, maar wil het graag nog eenmalig bevestigd hebben).

Een peuter van twee jaar hoeft niet meer rear-facing te zitten in staten als California en Oregon he? (heb de documenten gelezen). Dat betekent dat hij in een forward facing autostoel geplaatst kan worden, bijvoorbeeld in de dinette of elders in de cabine (welke plek is het beste?), gewoon met een tweepuntsgordel met een autostoeltje gekocht in bijv Walmart. Al die elementen kloppen toch? (dat zou een opluchting zijn, want dan zouden we kunnen gaan kijken naar een camper trip volgend jaar als onze zoon twee is om alle rear facing rompslomp te vermijden).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

Hoe vervoer je je zoontje thuis? Ik denk dat je jezelf af moet vragen of het je alleen om het naleven van de regels of toch echt om de veiligheid van je kind? Ik zou mijn kind toch graag op een veilige manier willen vervoeren....als jij denkt en ervan overtuigd bent dat je zoontje goed vast zit in een kinderstoeltje bevestigd met een tweepuntsgordel op een plek in de cabine die daar feitelijk niet voor autostoeltjes bedoeld is, maak jij zelf die keus.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Georgie »

Dat bedoel ik. Mag het wettelijk gezien, ja of nee? Dat het anders is dan thuis, lijkt me duidelijk maar waar en hoe vervoer je een kind (ouder dan 2,dus niet rear facing) in een camper en op welke plek is het beste, dat is mijn vraag.

Thuis hebben we 'm nu nog rear facing in de maxicosi, want hij is nog maar net 1.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Volgens mij mag dat inderdaad. Let er wel op dat je de meeste Nederlandse stoeltjes niet meteen 2-puntsgordel mag/kan vastzetten, dus een Amerikaans stoeltje kan dan praktischer zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Georgie »

Ja heb al veel gelezen over een stoeltje kopen, dat lijkt mij ook het handigst dan. Dank je!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

Allereerst excuses voor de wat late reactie.

Onze geweldige eerste camperreis naar het westen van de USA zit er inmiddels op.(22 september 2018 t/m 14 oktober 2018). Ik had beloofd nog even te laten weten hoe het in de praktijk is gegaan m.b.t. de camperhuur en het huren van een babystoeltje. Dit is namelijk niet bij iedere camperverhuurder mogelijk (sterker nog ; sommige verhuurders, waaronder Apollo, verbieden het kinderen jonger dan 2 jaar te vervoeren in de RV).
Wij huurden via Best Time RV, een relatief nieuwe/onbekende verhuurder. We hebben lang getwijfeld tussen Road Bear en Best Time RV, maar de mogelijkheid inzake het huren van een autostoeltje voor onze dochter (destijds 1,5 jaar) gaf voor ons de doorslag. Geen gedoe ter plaatse en/of gesleep met een babystoeltje, we hadden immers al genoeg spullen om mee te nemen ;-) ... (2 koffers, tas/kinderwagen en handbagage)

Uiteindelijk is het geworden wat we ervan hadden verwacht en meer. In onze RV (Winnebago, E23) was een ankerpunt voor het babystoeltje aanwezig en in tegenstelling tot wat ik vooraf dacht, hoefde de dinette niet naar beneden. Het stoeltje was al keurig geïnstalleerd en was eenvoudig vast te zetten. Het was (ondanks de voorbereidingen) nog wel even spannend hoe dit er in praktijk zou uitzien, maar het gaf een zeer goed en veilig gevoel (voor zover het überhaupt mogelijk is veilig een kind in een RV te vervoeren natuurlijk, voor de -misschien wel terechte- critici onder ons).

De camper beviel uitstekend (slechts 5000 mijl stonden er op de teller, de RV was nog geen jaar oud), al waren er wat wat minimale, slordige mankementen die de pret absoluut niet konden drukken (klemmetjes bagageruimten waren afgebroken en de hordeur en wc rol-houder waren stuk).
De service en ontvangst (zowel bij ophalen als bij het inleveren) van Best Time RV was fantastisch. Het is niet de goedkoopste verhuurder en als we nog kinderloos waren hadden we wellicht een andere keuze gemaakt, maar de volgende keer zou ik zo weer bij deze verhuurder boeken.
Alles via Tioga Tours geregeld (ook een toporganisatie) en ook daar geen seconde spijt van gehad !

Als er ouders zijn met jonge kinderen (0-2 jaar) die twijfelen over het reizen naar de USA met een camper, stuur me dan gerust een (privé) berichtje. Ik heb vooraf een hoop research gedaan en dat scheelde een hoop. Achteraf bekeken ben ik erg blij met alle keuzes die we vooraf hebben gemaakt (zowel qua keuze voor de verhuurder en de reisorganisatie als de routeplanning), mede dankzij dit geweldige forum en haar leden.

Enige nadeel van deze reis is dat het verslavend werkt. Ik kan niet wachten tot de volgende mogelijkheid om met een camper door Amerika te reizen !
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Even voor de duidelijkheid, zat je kind vooruit of achterwaarts in de camper?
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Marcopstal »

MM83-EAGLE schreef:
17 mar 2019, 22:11
Heb je bekeken of het ankerpunt voorzien was van een keuring ? Vraag is vooral of dit effectief aan het chassis van het voertuig bevestigd is of niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

@hemmie : Onze dochter (1,5) zat voorwaarts in de camper (zodat we haar gezicht konden zien vanuit de cabine via de binnenspiegel), maar het stoeltje kon ook achterwaarts worden geplaatst (kon op 2 manieren via het ankerpunt bevestigd worden), zoals dat in sommige staten officieel zou moeten. In Nederland vervoeren we haar ook face forward, dus dat hebben we lekker zo gelaten.
De dinette hoefde hiervoor niet naar beneden, dus ze kon aan tafel ook nog lekker spelen tijdens de ritjes (al viel ze meestal snel in slaap).

In de E23 van Best Time RV kun je maximaal 3 kinderen vervoeren, echter er is slechts één ankerpunt, waarbij je stoeltje inderdaad vastzet aan het chassis van de camper. Bij de andere 2 zitplaatsen kun je alleen gebruik maken van een heupgordel. @Marcopstal : ik weet niet of het ankerpunt voorzien was van een keuring.
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

@MM83-EAGLE Fijn dat jullie zo’n heerlijke reis hebben gehad en dat het allemaal goed gegaan is met jullie dochter in de RV! Goed om te lezen dat je je ervaringen deelt op het forum :thumbup:

Als er dus maar 1 ankerpunt in de dinette aanwezig is zit je met meerdere (kleine) kinderen dus alsnog met een groot probleem om ze op een veilige manier te vervoeren. Dat is wel iets waar mensen die een RV huren met kleinere kinderen zich van bewust moeten blijven. Het blijft dus per vervoerder en per type RV goed informeren of en hoeveel ankerpunten er in de RV aanwezig zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer