Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bzawity
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:46

Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door bzawity »

Hé allen,

Ik had twee vraagjes mbt het huren van een auto bij Alamo:

Ik heb een standaard SUV gehuurd voor eind september maar ik had ergens gelezen dat je net als bij het inchecken in een vliegtuig, je eigenlijk van te voren kan inchecken vanuit huis zodat je daar alleen je paspoort hoeft te laten zien en dat je meteen naar de garage kan gaan, klopt dit? En kan ik er ergens over lezen?

Daarnaast had ik ook als tip van iemand gekregen dat ik eigenlijk moet bellen een dag van te voren als ik bijvoorbeeld een specifieke auto van een categorie zou willen hebben. Zodat ze dit voor mij kunnen vasthouden indien die beschikbaar zijn, weten jullie of dit mogelijk is?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door Njit »

Zie deze uitleg. Helaas in het Duits maar wel het meest compleet: http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door vinceG »

bzawity schreef:Hé allen,

Ik had twee vraagjes mbt het huren van een auto bij Alamo:

Ik heb een standaard SUV gehuurd voor eind september maar ik had ergens gelezen dat je net als bij het inchecken in een vliegtuig, je eigenlijk van te voren kan inchecken vanuit huis zodat je daar alleen je paspoort hoeft te laten zien en dat je meteen naar de garage kan gaan, klopt dit? En kan ik er ergens over lezen?

Daarnaast had ik ook als tip van iemand gekregen dat ik eigenlijk moet bellen een dag van te voren als ik bijvoorbeeld een specifieke auto van een categorie zou willen hebben. Zodat ze dit voor mij kunnen vasthouden indien die beschikbaar zijn, weten jullie of dit mogelijk is?
Als je online inchecked en daarna skip the counter doet dan kun je op LAX gewoon doorlopen naar de parkeerplaats je creditcard en rijbewijs laat je dan zien bij het uitrijden.

Op LAX van tevoren bellen voor een specifieke auto??? Haha Ik denk het niet!
De omloop qua auto's is daar zo groot dat je ook gewoon kan wachten tot de auto van jouw keuze voorbij komt. Maar vaak op LAX meer dan voldoende keus.
Chub
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 okt 2011, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Almere

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door Chub »

Vorige week bij Alamo in LA een auto opgehaald. Ik had reeds ingecheckt, maar moest toch bij een kiosk alle gegevens nogmaals invoeren.
Heb ik dan een stap overgeslagen? Is skip the counter dan een 2e stap na het online inchecken?

Ik dacht ook even door te lopen, maar het was of de kiosk of in de lange rij te gaan wachten.....pas dan auto ophalen.
Dat was mijn 2e tegenvaller, eerder kwam mijn koffer al niet aan op de band :evil: ... dus mijn humeur was toch al niet zo best.....
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door sanook »

Klopt, skip the counter is de 2e handeling die je moet doen na het online inchecken !
Ik hoop niet dat dit je humeur voor lange tijd verpest heeft tijdens je vakantie :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door PSVwally »

Als je skip the counter hebt gedaan moet je een barcode uitprinten die ze dan bij het uitrijden scannen. Daar kan je het altijd aan herkennen
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door Coyote »

bzawity schreef:Daarnaast had ik ook als tip van iemand gekregen dat ik eigenlijk moet bellen een dag van te voren als ik bijvoorbeeld een specifieke auto van een categorie zou willen hebben. Zodat ze dit voor mij kunnen vasthouden indien die beschikbaar zijn, weten jullie of dit mogelijk is?
Zoals al aangegeven, ga daar maar niet van uit.

Afgelopen mei was ik nog bij Alamo Los Angeles. Het is een komen en gaan van auto's daar. Ze worden voortdurend op hun plek gereden dus als er in eerste instantie niets 'leuks' bij zit, gewoon even wachten. Hebben wij ook gedaan en daardoor een gloednieuwe Ford Edge met slechts 61 mijl op de teller mee kunnen krijgen! :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door roelb »

Het is bij Alamo altijd een tweetraps raket.

Stap 1 is de online checkin. Daarbij voer je de gegevens over de bestuurder(s) in en eventueel informatie over frequent flyer nummers, etc. Deze stap is altijd beschikbaar, voor elke locatie en voor alle typen reserveringen. Dit scheelt je de gang naar de balie in de terminal, je kunt nu naar een kiosk.

Stap 2 is de 'skip the counter' stap. Daarbij krijg je de huurovereenkomst voorgeschoteld en dien je akkoord te gaan. Ook voer je daar je creditcard in (let op: Deze kaart _moet_ je bij het uitrijden tonen). In deze stap moet je ook de extra verzekeringsproducten declinen. Het resultaat is de huurovereenkomst die je _moet_ printen en mee moet nemen. Deze dien je bij de exit booth te overleggen maar ook gedurende de hele huur in de auto te hebben!

Pas na stap 2 kun je direct doorlopen, een auto uitzoeken en naar de exit booth rijden.

Stap 2 is niet op alle locaties beschikbaar en ook niet voor alle typen reserveringen. Altijd voor postpaid, maar niet altijd voor prepaid reserveringen via tussenpersonen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door Coyote »

Zag overigens dat ze na het opgeven van mijn creditcardnummer voor 'Skip the Counter' een pre-authorisatie deden van een klein bedrag. Verdween na een x-aantal dagen gewoon weer.

Dit nog even ter info. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door roelb »

$1, en als het goed is blijft die autorisatie staan tot het moment dat je de auto ophaalt. Dat doen ze om te garanderen dat de kaart geldig is op het moment dat je de auto ophaalt. Ter plaatse bij de exit booth wordt je kaart geswiped voor de uiteindelijke autorisatie voor de huursom.

Als je wel skip-the-counter doet maar de auto niet ophaalt verdwijnt de autorisatie vanzelf, 24 uur na de geplande ophaaldatum/tijd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door Coyote »

Ik had 1,5 maand voor vertrek 'Skip the Counter' geregeld maar weet zo even niet meer of die wel 6 weken is blijven staan. Volgens mij staan reserveringen maximaal een x-aantal dagen (21?) op je creditcard. Daarna verdwijnen ze indien de definitieve boeking niet heeft plaatsgevonden.

Wat me overigens ook opviel (omdat ik dit keer mijn creditcard uitgaven online kon bijhouden op de telefoon), er werd helemaal geen borg op de creditcard aangehouden voor de huurauto. Dat vermoeden had ik al eerder maar laatste keer in 2012 hield ik de uitgaven nog niet online bij voor de creditcard.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Anonymous123

Re: Twee vraagjes Alamo Los Angeles

Bericht door Anonymous123 »

Gewoon vriendelijk doen tegen de mensen die er staan, aangeven dat er niet iets leuks bijstaat en vragen wat er momenteel in de wasstraat staat.
Vorige keer hadden we in eerste instantie een Ford Mustang van een half jaar oud en na vragen zaten we in een mustang met nog geen 1000 miles op de teller :)

Ik heb nu voor 5 dagen een Fullsize gehuurd en voor 30 dagen er direct na een Standaard SUV, voor 3 personen!
Beide ga ik natuurlijk wel proberen iets leuks mee te doen qua upgrade, vooral de Standaard SUV proberen naar een grotere klasse te krijgen, want dan dan komen er meer koffers bij :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer