naam op de ticket vs paspoort

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: naam op de ticket vs paspoort

Bericht door headhunterke » 29 aug 2017, 02:46

Tickets uitgegeven door 3rd party sites zijn vaak extreem gelimiteerd in veranderingen.
Afhankelijk om welke broker het gaat, kan er zelfs geen name change gebeuren.
Probeer natuurlijk zeker bij de airline om het te wijzigen, maar de kans bestaat zeker en vast dat je een nieuw ticket moet kopen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."

Agnieszka
Amerika-ontdekker

Bericht door Agnieszka » 02 sep 2017, 15:27

Ik heb een reactie van Schipholtickets gekregen(ze hebben contact met BA gehad) dat ik de ticket niet hoef te wijzigen als ik met mijn Pools paspoort ga vliegen.
Mocht ik later toch Nederlandse paspoort hebben dan gaan ze als nog overwegen om de naam kosteloos te wijzigen. :thumbup:
Ik wacht dus nog even op mijn Nederlandse paspoort.
I will keep u posted.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 02 sep 2017, 15:58

Elke normale airline doet zo'n wijziging kostenloos. Het gebeurt in landen waar de vrouw wel officieel van naam wijzigt (USA, UK, etc) regelmatig en dat soort wijzigingen zijn dan ook vrij standaard. Zo lang maar vast staat dat het om dezelfde persoon gaat.

Als brokers hier wel een probleem van maken is dat weer een reden om nooit via een broker of online travel agent een ticket te kopen. Doe dat gewoon altijd direct bij een airline.

Agnieszka
Amerika-ontdekker

Bericht door Agnieszka » 02 sep 2017, 20:08

@roelb, ik wou wel bij BA boeken maar de prijzen bij de broker waren veel goedkoper dan bij de maatschappij zelf. Van daar.
Bovendien is het niet echt mijn naam die anders is, dat gaat meer om de manier van de naam in de reisdocument vast te leggen in verschillende landen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer