Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door mtl »

Vooral dat laatste zinnetje!
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Hard Rock Cafe. »

bvleer schreef:En belangrijker, je kunt met een bijbetaling alsnog van je originele AB ticket gebruik maken:

Lufthansa topman Sphor geeft aan de passagiers die de dupe geworden zijn van het faillissement van airberlin tegen een eerlijke vergoeding alsnog naar hun bestemmingen te brengen “in hoeverre de capaciteit zich daarvoor leent”.

https://www.upinthesky.nl/2017/10/12/lu ... airberlin/


Ik lees dat toch anders. Spohr biedt de in het buitenland gestrandde passagieren tegen een billijke betaling te helpen.

Spohr kündigte zugleich ein Angebot an, "um im Ausland gestrandeten Passagieren der Air Berlin die Heimreise zu einem fairen Preis anzubieten, sofern wir die Kapazitäten dafür haben". Aus Lufthansa-Kreisen hieß es dazu, es sei schwer zu schätzen, um wie viele Passagiere es dabei gehe. Seit 25. September ist bekannt, dass Air Berlin alle Langstreckenflüge am 15. Oktober einstellt.
Laatst gewijzigd door Hard Rock Cafe. op 12 okt 2017, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Carolien123 »

Wij hebben geld terug voor onze tickets van de cc maatschappij, alleen als Air Berlin aangeeft dat ze toch zullen vliegen, horen wij er nog iets van en anders is het afgehandeld. Dus wat ons betreft is het helemaal klaar.

Mensen die hard hebben moeten werken zijn voor veel geld het schip in gegaan. En dan krijgen ze nu misschien voordeel op een volgende vlucht.
Wat Lufthansa doet is gewoon niet sjiek.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Carolien123 »

Hard Rock Cafe. schreef:
bvleer schreef:En belangrijker, je kunt met een bijbetaling alsnog van je originele AB ticket gebruik maken:

Lufthansa topman Sphor geeft aan de passagiers die de dupe geworden zijn van het faillissement van airberlin tegen een eerlijke vergoeding alsnog naar hun bestemmingen te brengen “in hoeverre de capaciteit zich daarvoor leent”.

https://www.upinthesky.nl/2017/10/12/lu ... airberlin/


Ik lees dat toch anders. Spohr biedt de in het buitenland gestrandde passagieren tegen een billijke betaling te helpen.
Iedereen die de dupe is van het faillissement, is volgens mij iedereen die een ticket heeft gekocht en niet heeft gevlogen. Die kunnen achteraf tegen een "eerlijke vergoeding" alsnog naar hun bestemming vliegen. De vraag is wat een eerlijke vergoeding is. Ik ben benieuwd.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Hard Rock Cafe. »

@ Carolien.
Dat wordt op dit moment ook niet aangeboden. Zie bovenstaand citaat van Spohr.
Tenzij mijn Duits zo slecht is dat ik het niet meer begrijp. :lol: Misschien dat er wel nog een ander aanbod volgt maar ik vrees het ergste eigenlijk.
bvleer
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2017, 12:54
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door bvleer »

Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Vito »

Ben benieuwd, als er werkelijk nieuwe tickets te verkrijgen zijn, dan verkopen we de KLM-tickets wel of boeken die om.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door ronenivonne »

De USA vluchten vallen buiten een eventuele vergoeding of alternatief. Gaat er echt niet komen voor tickets geboekt voor 15 Augustus.
Onderstaand is alleen van toepassing op de routes die Lufthansa heeft overgenomen en dan haal ik uit eerdere berichten dat de info die ik in dit topic lees wat betreft een vergoeding alleen geldt voor tickets geboekt na 15 Augustus.

Muss die Lufthansa Air-Berlin-Tickets auf Strecken, die sie übernimmt, akzeptieren – ohne Aufpreis?
Rechtlich ist die Lufthansa wegen des Insolvenzverfahrens dazu wohl nicht verpflichtet, aber es wäre eine sehr freundliche und kulante Geste. Ich finde, die Lufthansa sollte alle vorab bezahlten Tickets von Air Berlin eins zu eins akzeptieren. Damit würde sie die vielen geschädigten und auch genervten Passagiere versöhnen.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gruffalo
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 sep 2017, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Gruffalo »

wij hebben gister bericht gekregen van Cheaptickets. Wij hadden een vliegticketverzekering en de verzekeringsmaatschappij gaat uitkeren! daarnaast betaalt cheaptickets ook de dossierkosten en servicepakketten terug. In totaal wordt het hele bedrag bij ons terug gestort :clap:

ik had het nog lang niet verwacht. Cheaptickets heeft weinig gecommuniceerd tijdens het faillissement, maar dit is toch wel fijn.

nu nieuwe tickets gaan boeken, en ja dat gaat wel meer kosten maar ik ben allang blij dat we het geld van de eerste tickets terug krijgen.
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Mia91 »

Wij hebben tijdelijk vluchten van KLM in optie naar Miami.. april 2018. Aangezien nog geen officieel annulering mail binnen is zitten wij maar te wachten om het definitief door te boeken. We hebben een beter gevoel bij nieuwe vluchten boeken zodra we die mail hebben en alles naar de credit card kunnen mailen voor een refund.

Frustrerend dat ze voor de Miami vluchten blijkbaar nog geen annulering email uitsturen.
Wel goed om te lezen dat het geld zo snel terugkomt van de credit card. Geeft goede hoop.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door sanook »

Vito schreef:dan verkopen we de KLM-tickets wel
Ga je ze op Marktplaats zetten ? Ik bedoel, verkopen ?
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Mia91 »

We hebben ondertussen ook de annulering binnen van Air Berlin. Alles is opgestuurd naar de credit card maatschappij. Ben benieuwd.
Nu druk op zoek naar nieuwe tickets. Onze vorige optie met KLM is ondertussen niet meer te betalen helaas.

Hebben jullie al nieuwe tickets? Misschien tips waar ik nog beetje betaalbare opties kan vinden?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Division »

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... ing-radar/
Klanten van CheapTickets.nl en Vliegwinkel.nl die een vliegticketgarantie hebben afgenomen en getroffen zijn door het faillissement van Air Berlin krijgen hun geld terug. Dat laat Travix, het moederbedrijf van onder andere CheapTickets.nl en Vliegwinkel.nl, weten naar aanleiding van een uitzending van Radar vorige week.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Almere vak V »

Gisteren maakte een Air Berlin piloot op Dusseldorf nog even een "ererondje" omdat hij de laatste keer uit de US kwam gevlogen. Daar was niet iedereen even enthousiast over...

https://www.nu.nl/157160/video/piloot-a ... ldorf.html
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Hard Rock Cafe. »

We waren gisteren in Düsseldorf en het is aanmerkelijk stiller in de lucht. :(
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Harry »

Und jetzt ist schluss. :(
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Vito »

Heeft iemand verder al wat gehoord waar je claims kunt indienen?
Is de verdeling eigenlijk al bekend tussen Lufthansa en EasyJet? Zou toch ook rond deze datum zijn, meen ik me te herinneren.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Van de week op Duitse teletekst dat alles van Lufthansa- AB pas eind januari rond is of komt.
paulvanella
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2013, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Belgie

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door paulvanella »

Wij hadden 3 tickets vanuit Düsseldorf naar Miami en terug gekocht begin augustus.
Aankoop via Vliegtickets.be met de verzekering tegen faillissement. Contact opgenomen met de firma, documenten doorgestuurd en na 2 weken zonder probleem geld van tickets terug gestort. Ondertussen hebben we nieuwe tickets, vliegen nu goedkoper met air Canada vanuit Amsterdam, de vlucht duurt wel 2 uur langer met tussenstop in Toronto...so wath. A ja, wel weer verzekering tegen faillissement<; :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Vito »

Gaat er nog iemand hier een claim indienen of geloven jullie het wel?
Er wordt gesproken over een miljoen crediteuren. :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer