Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Vito »

Voor ons is het ook nog ver weg, maart 2018. Dus eerst maar rustig aankijken hoe het allemaal verloopt. Ik hoop echt dat Eurowings wat routes overneemt.
En anders nieuwe tickets boeken, het is niet anders. Accommodatie is al geboekt en als je wilt kom je er echt wel.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door sanook »

Als ik de berichten lees lijkt het mij alsof Lufthansa meer voor de domestic slots wil gaan. Maar misschien willen ze de intercontinentale vluchten naar Eurowings doorsluizen ?
En ook mooi hoe RyanAir dit aangrijpt om te klagen. Omdat de vloot van AirBerlin niet in hun straatje past qua vliegtuigtype, en zij dus niet geinteresseerd zijn in een overname, gaan ze meteen in de aanval dat de steun van de overheid in het straatje van de concurrentie past...
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door ronenivonne »

Stl dat ze alleen die slots overnemen, dan vind ik het wel echt schandalig dat je nu nog tickekts kan boeken op de site.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de Duitse staat er 150 miljoen in pompt en mensen gewoon tickets laat boeken.....

Maar ja we zullen zien.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Hinko »

vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door vinceG »

Duidelijk artikel.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door ronenivonne »

Idd eindelijk een duidelijk artikel voor zover het kan. Geboekt voor een vlucht op korte termijn dan zit je voor nu goed. De lange termijn vluchten is gewoon heel onduidelijk en we moeten er echt rekening mee houden dat de vluchten niet doorgaan en we het geld kwijt zijn. Het lijkt er dus op dat Lufthansa het gedeeltelijk overneemt en dan kon het wel eens niet zo goed uitpakken voor de vluchten die vertrekken 3 maanden van nu.

Hopelijk komt er wat dat betreft snel duidelijkheid.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Juliette10
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2017, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Juliette10 »

http://bit.ly/English_QAs Deze krijg ik net binnen
Laatst gewijzigd door Hinko op 18 aug 2017, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Note mod: Link werkend gemaakt
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door ronenivonne »

De boekingen op de lange termijn dus onzeker, tenminste zo lees ik het.

Wordt in het verhaal nogmaals de uitspraak gedaan: " Ja, alle ausgestellten Flugtickets sind weiterhin gültig."
Naar mijn mening betekend dit dus dat ze tot op heden geldig blijven. Maar er wordt niet echt gezegd dat alle tickets uitgegeven ook blijvend geldig zijn.
Wat betreft de pakketreizen wordt deze uitspraak wel gedaan, ook logisch want de touroperator moet daar zorgen voor een nieuwe ticket.

Dient gewoon snel duidelijkheid te komen wat betreft de overname en wat Lufthansa of een andere maatschappij daadwerkelijk overneemt.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Mia91 »

Wat nou als je je ticket bij een reisbureau hebt gekocht?
Dus via hun de bevestiging gekregen hebt en ook hun betaald hebt ipv AirBerlin?
Dus geen pakketreis maar alleen de losse vlucht. Geld dan ook dat zij een ander ticket voor je moeten regelen?

Vroeg ik me zo opeens af!
Daggie74
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 dec 2015, 21:40
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Daggie74 »

Wij hebben ook tickets voor de mei vakantie, geboekt begin juli. Tot begin januari zijn we beschermd door de creditcard (180 dagen aankoopverzekering), daarna zouden we 2400 euro (4 tickets + XL stoelen) kunnen verliezen. Ik hoop dus dat er tegen die tijd wel wat bekend is.
Wij hebben ook geboekt via een reisbureau dat SGR aangesloten is, helaas vallen los geboekte tickets onder geen enkele garantie. Of het reisbureau moet omboeken, weet ik niet. Ik zou ook niet weten hoe je daar achterkomt. Via de SGR misschien?
Wij houden onze vingers gekruist en hopen dat de vluchten doorgaan onder een andere naam, maar we zijn wel gestopt met alle voorbereidingen, even nieuwe tickets kopen is voor ons niet echt een optie...
Juliette10
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2017, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Juliette10 »

Ik zou het even navragen bij het reisbureau, ik had mijn tickets geboekt bij Budgetair en ik ben mijn geld gewoon. kwijt als de vluchten niet doorgaan! Mijn vluchf is 8 september a.s. naar New York, ik heb vanmiddag contact gehad met world ticket center om mij toch maar even te orienteren voor een nieuw betaalbaar ticket voor het geval dat, maar zij verzekerden mij dat de komemde 3 maanden gewoon alle vluchten doorgingen, dus daar hoop ik maar op.
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door heidem »

Het gaat naar klinken, maar het reisbureau verkoopt onzin. Niemand weet hoe lang de vluchten doorgaan, zelfs Air Berlin niet. Het krediet moet Air Berlin draaiende houden zolang het faillissement nog niet is afgewikkeld. Een (gedeeltelijke) overname of doorstart is geen zekerheid. Het kan zomaar bij een verkoop van de bezittingen van Air Berlin blijven. Als Lufthansa en Easyjet alle bezittingen van Air Berlin volgende week opkopen, dan kan Air Berlin nog in augustus zijn geliquideerd. Het is dus echt een kwestie van afwachten.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door sanook »

Nog geen zekerheid over wat er gaat gebeuren, er lijken meerdere geïnteresseerden:

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rlin-kopen

Interessante regel uit dat stukje:

"Een verkoop aan slechts één partij is uitgesloten doordat de federale overheid daarvoor is gaan liggen."

Volgens mij zijn de geïnteresseerden allemaal op jacht naar de shorthaul tak. Ben benieuwd wat er met de longhaul tak gaat gebeuren...
Daggie74
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 dec 2015, 21:40
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Daggie74 »

Dat van die shorthaul tak lees ik hier niet zo uit. Ik heb elders ook berichten gelezen dat bijvoorbeeld Düsseldorf voor LH interessant is, omdat AB vanaf daar een groot deel van Noord Amerika bestrijkt.
Het blijft gewoon afwachten, wel lees ik in het bericht dat ze hopen dat het in september allemaal rond is (wat allemaal dan ook moge betekenen), maar ik ben nog niet heel pessimistisch.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Harry »

Er zal ook een oplossing moeten komen voor de enorme schulden van Air Berlin, zo ongeveer de enige onderdelen van waarde in het bedrijf zijn de slots die ze hebben. Air Berlin heeft geen eigen vliegtuigen, die zijn allemaal geleast.
Maar Düsseldorf heeft een groot verzorgings gebied, wie weet wil Lufthansa de lange afstand vluchten daar wel houden. In ieder geval tot Berlijn een fatsoenlijke luchthaven krijgt.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door ronenivonne »

Daggie74 schreef:Wij hebben ook tickets voor de mei vakantie, geboekt begin juli. Tot begin januari zijn we beschermd door de creditcard (180 dagen aankoopverzekering), daarna zouden we 2400 euro (4 tickets + XL stoelen) kunnen verliezen. Ik hoop dus dat er tegen die tijd wel wat bekend is.
Wij hebben ook geboekt via een reisbureau dat SGR aangesloten is, helaas vallen los geboekte tickets onder geen enkele garantie. Of het reisbureau moet omboeken, weet ik niet. Ik zou ook niet weten hoe je daar achterkomt. Via de SGR misschien?
Wij houden onze vingers gekruist en hopen dat de vluchten doorgaan onder een andere naam, maar we zijn wel gestopt met alle voorbereidingen, even nieuwe tickets kopen is voor ons niet echt een optie...
Wij hebben hier vandaag nog voor gebeld met onze CC maatschappij ICS. Buiten de aankoop verzekering heb je ook een aflevergarantie op de card. Kun je een transactie waar uiteindelijk niets geleverd wordt tot 13 maanden erna "betwisten". Hier vallen ook vliegtickets onder als een airline falliet gaat.
Weet echter niet of dit bij alle CC maatschapijen hetzelfde is.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Daggie74
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 dec 2015, 21:40
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Daggie74 »

O, wat fijn ronenivonne dat je ons hierop wijst! Ik had nog niet gebeld, maar wij hebben ook met onze Mastercard deze aflevergarantie, zie ik op de site. Dat is een hele geruststelling. Ik hoop nog steeds dat we gewoon gaan, maar de wetenschap dat we nu zeker gedekt zijn is heel fijn!
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Mia91 »

Ja echt heel fijn die creditcard dekking!

Krijgen we tenminste geld terug en kunnen we op zoek naar andere vluchten. Mocht het nodig zijn. Hoop eigenlijk van niet. Maar wij hoeven omdat we met creditcard betaald hebben niet te vrezen dat onze hele vakantie niet door zal gaan gelukkig.
paulvanella
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2013, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Belgie

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door paulvanella »

ai ai, wij hebben 3 tickets geboekt en betaald met CC kaart, niet met Visa. vertrek in Dusseldorf op 31 maart naar Miami en terug vanuit orlando naar Dusseldorf op 13 april 2018.
Hebben bij aankoop tickets faillissement verzekering bijgenomen,
Wat staat ons nu eigenlijk te doen?
Wachten, op wat?
Moeten we nu nieuwe tickets bestellen? of wachten, hoe lang, tot ze stukken duurder worden?
Wij weten het echt niet;
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door ronenivonne »

Denk dat we momenteel alleen maar kunnen afwachten tot er meer duidelijkheid is. Bij nu al een ander ticket kopen loop je het risico dat je straks onnodig 2 keer geld uitgegeven hebt. Het kan zomaar zijn dat onze huidige tickets geldig blijven.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer