ervaringen BudgetAir

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

ervaringen BudgetAir

Bericht door gondelier »

Ik zie op de website van BudgetAir prima ticket prijzen voorbij komen. maar ik ben een beetje huiverig vanwege sommige recensies. Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door Hinko »

Wellicht heb je wat aan onderstaande topic?
viewtopic.php?f=30&t=65148
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door gondelier »

o sorry, deze kwam niet naar boven met de zoekopdracht.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb dus (dat is mijn topic waar je naar verwijst) geboekt bij Budget air.
Het was goedkoop maar...

heel uitzonderlijk moest ik mijn vlucht cancellen. Normaal gezien kan je dan met wat administratieve rompslomp wel je tax terugkrijgnen.
Aangezien ik via Budget air geboekt had, kon dat bij mij niet bij British Airways.
Enkel via Budget Air.
En de fee die ze hier voor vroegen was even hoog als het tax bedrag (nochtans toch ook 200 dollar of meer zelfs pp) dat ik zou terugkrijgen.

Dat is dus het nadeel.

Overigens verder niks negatief te melden, Budget air is gewoon een soort brooker en hun website, communicatie,... is vrij duidelijk.
IK boek liever rechstreeks bij een airline maar als het veel in prijs scheelt... why not...?
Klara
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2017, 23:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door Klara »

Op trustpilot hebben ze een hele lage score.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door gondelier »

Ik zoek nog even verder, komt idd niet heel goed uit de recensies
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door sanook »

Als je zeker weet dat je je ticket niet gaat wijzigen/annuleren dan kun je gewoon bij budgetair boeken. Als je niet zeker bent dan beter rechtstreeks bij de maatschappij.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door headhunterke »

Een zéér belangrijk gegeven bij dergelijke sites is dat ze vaak one-way tickets combineren in eenzelfde ticket.
Let daar mee op, zeker als je aansluitende vluchten hebt, want dan kan je in de problemen komen.
Zolang je voor de ganse reis eenzelfde E-Ticketnummer hebt, is er geen probleem. Een reservatienummer hoeft daarom niet noodzakelijk te verschillen, wat van belang is, is het ticketnummer.

Ook kan je wel eens tegen een verrassing aanlopen wat betreft bagagelimieten.
En het kan toeval zijn of niet, maar de meeste ticketproblemen die zich bij mijn collega's van ticketting op de luchthaven voordoen komen van mensen die boekten bij sites zoals BudgetAir, budgetair, etc, etc.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door Division »

Budgetair is van Cheaptickets.nl, heb er in het verleden ook weleens geboekt. Nooit problemen gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door Frasi »

@ headhunterke.

Dank voor de tip over het ticketnummer!
Ik ga volgende maand naar Orlando (met KLM/Delta) en na zo ongeveer 4 vluchtwijzigingen blijk ik nu 2 e-ticket nummers te hebben. Geboekt bij Expedia.nl
Op zich zou ik er (denk ik) niet zoveel problemen mee hebben als een en terugreis een ander nummer hebben, maar wel als dat voor de binnenlandse vlucht is: dan mis een vrijstelling voor mijn 2e stuk bagage. Ik ga het nazoeken!

Komisch.... Beide e-ticket nummers geven (op delta.com) mijn volledige reis -correct- weer. Delta geeft geen info over de bagagevrijstelling, maar na inloggen op klm.nl zie ik 2 stuks ruimbagage voor alle segmenten (vanwege FB Gold). Alles lijkt te kloppen dus.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: ervaringen BudgetAir

Bericht door headhunterke »

En niet enkel qua bagage. Als er iets misloopt op je eerste vlucht en je hebt een aansluitende vlucht op een apart ticket, sta je er in veel gevallen alleen voor en kan je zelf de kosten vergoeden. Altijd goed opletten dus.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer