Travel disruptions Chicago

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Travel disruptions Chicago

Bericht door Little Vixen »

Sorry dit gaat een hele domme vraag worden. Ik ga zondag vliegen (Amsterdam - Chicago - Louisville) en ik krijg net onderstaande mail
Travel disruptions possible due to inclement weather in Chicago
Because of inclement weather affecting the Chicago area through Sunday, July 23, we are offering additional flexibility that may allow you to change your travel plans. See united.com/importantnotices for details.
Your travel is important to us, and we'll make every effort to prevent unnecessary disruptions.
Please be sure to check flight status on the United app or at united.com/flightstatus before going to the airport, and sign up to receive flight status messages in the event of changes.
Thank you for choosing United.
Ik ga dus naar de website en daar staat dat er een travel waiver is voor Chicago due to severe weather:
The change fee and any difference in fare will be waived for new United flights departing on or before July 27, 2017, as long as travel is rescheduled in the originally ticketed cabin (any fare class) and between the same cities as originally ticketed.
Ik dacht dat mijn Engels goed genoeg was maar wil toch graag even bevestiging. Er is dus zwaar weer op komst waardoor je gratis je vlucht mag veranderen? Betekend dat dat ik gratis kan overboeken naar een andere vlucht bv Amsterdam naar New York naar Louisville?
Is het een goed idee om om te boeken? Of zeg je neem de gok en ga gewoon? Ik heb nog nooit gevlogen en ik vind het allemaal een beetje spannend.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door heidem »

De travel waiver van United geldt voor het hele weekend en niet specifiek voor zondag. Volgens de Hazardous Weather Outlook voor Chicago e.o. wordt met name morgen en zaterdag rekening gehouden met slecht weer:
Friday...
Significant Flooding Risk.
Elevated Severe Thunderstorm Risk.
Elevated Excessive Heat Risk.
Saturday...
Limited Flooding Risk.
Elevated Severe Thunderstorm Risk.
Elevated Excessive Heat Risk.
Sunday...
Limited Thunderstorm Risk.
Wednesday...
Limited Thunderstorm Risk.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door vinceG »

@little vixen,

Dat houdt in dat je je vlucht kunt omboeken zonder daar een toeslag voor te hoeven betalen of omboekingskosten. Als je een vlucht via NY kunt krijgen dan heb je in ieder geval geen last van het slechte weer bij Chicago.

United verwacht blijkbaar al dat ze een aantal vluchten moeten cancellen vanwege het weer, dus is het makkelijker (en goedkoper) om nu al mensen te bewegen om zelf hun reis aan te passen en Chicago te mijden op die data.

Als het weer echt zo ernstig is dan zou ik persoonlijk zelf wel de mogelijkheid aannemen om de vlucht om te boeken.
Maar jah als ze net zulke goede meteorologen als in Nederland hebben....... :roll:
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door Little Vixen »

Tx jongens. Als ik zo de weather forcast lees dan is het onweer voornamelijk een uitvloeisel van zaterdag en ik kom aan laat zondag middag.
Ik ga even kijken of ik misschien kan omboeken naar een andere vlucht op dezelfde dag maar anders gok ik het erop.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door roelb »

De enige andere routeoptie die je hebt is:

09.15 UA0071 AMS -> EWR 11.30
16.21 UA3796 EWR -> SDF 18.44

En je huidige route was:

11.05 UA0908 AMS -> ORD 13.05
14.55 UA4536 ORD -> SDF 17.18

Het alternatief betekent dus bijna 2 uur eerder weg, anderhalf uur later aankomen en bijna 5 uur op Newark vast zitten.

Het risico is vooral dat je vlucht van ORD naar SDF eventueel vertraagd wordt door slecht weer. Maar dat is pas halverwege de middag, en als ik lees wat @heidem hierboven post over het weer dan zal het tegen die tijd al wel rustiger zijn. Die vlucht vanuit AMS vertrekt wel, daar hoef je denk ik niet zo bang voor te zijn. Al met al: ik denk dat je beter af bent door het gewoon zo te laten, met name omdat de route via EWR gewoon niet zo gunstig is, zeker als je die 5 uur op EWR moet doorbrengen zonder dat je toegang hebt tot een lounge.

Mijn advies zou zijn: kijk zaterdagavond nog even. Als er dan nog voorspeld wordt dat er zondagmiddag disruptions zijn kun je altijd United nog bellen. De mogelijkheid tot wijzigen heb je maar een keer. Je kunt niet daarna nog een keer terugwijzigen. Bewaar dat dus tot het laatste moment, het kost je misschien 10 minuten aan de telefoon.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door Almere vak V »

Voor zondag, zeker in de namiddag wordt inmiddels prachtig weer voorspeld. Zou zoals RoelB zegt zaterdag nog ff checken. Maar niks om je zorgen over te maken.
GO66
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 jan 2012, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 150

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door GO66 »

Het weer op zondag is voorspeld als goed, maar vergeet niet dat de hele Chicago vliegbeweging een aantal dagen ondersteboven staat en dat er dus veel mensen op en rond het vliegveld zullen wachten op een gewijzigde route. Kans is dat vliegtuigen niet op de plaats zijn waar ze nodig zijn en dat de hele zondag (en misschien ook maandag) dus gewerkt moet worden om het schema weer op orde te krijgen.

Ik snap dat eerder vertrekken en later aankomen met een wachttijd op Newark niet de voorkeur heeft, maar er is een kans dat het nu dus rondhangen op O'Hare wordt met vele anderen die uit hun humeur zijn en onzekerheid over het wel of niet door kunnen vliegen wegens beschikbaarheid van materieel.

Het blijft gokken en afwachten!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door Dutchess »

Tja, voor NY en omgeving hebben ze nu ook een advisory dus naar Newark uitwijken heeft dan ook niet veel zin:

https://www.delta.com/content/www/en_US ... -area.html.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door Gast »

Kan er niet via Washington worden uitgeweken?
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door heidem »

Op zich zou dat kunnen, maar daar houden de verwachtingen voor het weekend het volgende in:
Isolated severe thunderstorms with damaging winds and hail are possible Saturday and Sunday.
Als ik dat afzet tegen "Limited Severe Thunderstorm Risk" in Chicago, dan zou ik persoonlijk gewoon op Chicago vliegen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door roelb »

Als ik deze route opzoek met UA dan zijn er echt maar twee routeopties. De meest optimale via ORD, met drie opties voor het tweede segment (ORD-SDF) op die dag, of een suboptimale via EWR, met maar twee opties voor het tweede segment. Gewoon via ORD vliegen, niets aan de hand.

Kijk, wat UA probeert is zoveel mogelijk ruimte creeren voor passagiers die wellicht van de eerdere 2 dagen nog overblijven en naar hun bestemming moeten. En er zullen zeker passagiers zijn die daarvan kunnen profiteren en kostenloos een efficientere route kunnen vliegen. En als die dan niet meer op ORD komen is dat meegenomen Maar dat is hier niet het geval, dus gewoon lekker zo laten.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door Roosuithoorn »

Wij kregen ook zo'n bericht in maart toen we via Washington naar Tampa zouden vliegen. De dag van tevoren hebben we het weer nog gecheckt en wij hadden het idee dat het wel mee zou vallen. We hebben toen een mail van United gekregen een paar uur voor vertrek ("s nachts). Onze reis was als volgt omgeboekt. Amsterdam - Washington (onze originele vlucht), Washington - Chicago met een 7 uur durende layover en vervolgens Chicago - Tampa met een 8 uur durende layover. Wij waren hier natuurlijk helemaal niet blij mee. We hebben geprobeerd de klantenservice te bellen, maar die waren nog niet open. Gelukkig ken ik mensen van United en heb via-via een betere route kunnen regelen. We zijn toen via Houston gevlogen waar we overnacht hebben. We hebben deze overnachting niet vergoed gekregen, wat ik wel heel slecht vind.

Al met al was ik bijzonder ontevreden over hoe United met het omboeken omging. Ik zou je dus aanraden om zelf pro actief aan de gang te gaan en het niet van United af te laten hangen. Bij ons had dat slecht uitgepakt als ik geen connecties had gehad.

Veel succes en een hele prettige vakantie!!!!
Laatst gewijzigd door Roosuithoorn op 22 jul 2017, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Travel disruptions Chicago

Bericht door Little Vixen »

Top! Bedankt jongens. Ik zag de waarschuwing voor NY ook al.
Kreeg net een berichtje dat ik online kan gaan inchecken, dus dat ga ik proberen. Ik hou jullie verder wel op de hoogte :thumbup:
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer