ESTA plots na één jaar afgekeurd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Marcopstal »

Souraia schreef:Ik ben pas opgelucht als ik de douane door ben.
De immigratie dus....
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 12 jul 2017, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bzawity
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:46

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door bzawity »

Ik ga over 3 maanden naar Amerika, ben geboren in Nederland maar mijn ouders zijn Kurdisch afkomst (uit Irakese gedeelte). Omdat ik in de afgelopen 5 jaar naar Irak ben geweest heb ik dus een visum moeten aanvragen. Ik hoop dat ze niet moeilijk zullen doen bij aankomst, ze kunnen heel makkelijk beslissen dat je Amerika niet in mag...


Een voordeel van visum is wel: Het is 10 jaar geldig, dus dan heb je dat gezeik niet, en ik weet dat ik komende 10 jaar vaker zal gaan.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Marcopstal »

Als je al een visum hebt dan ben je al gescreend voor x-aantal zaken. Je moet het dan al heel erg bont maken bij de immigratie om niet binnen te mogen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bzawity
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:46

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door bzawity »

Marcopstal schreef:Als je al een visum hebt dan ben je al gescreend voor x-aantal zaken. Je moet het dan al heel erg bont maken bij de immigratie om niet binnen te mogen.
Ok, fijn om te horen. Na het artikel van RTL laatst gelezen te hebben over de studenten kreeg ik weer heel erg mijn twijfels.

Hopelijk is er niks aan de hand.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door roelb »

Toen ik het verhaal van die twee jongens las ging me iets dagen. De "treitervlogger" van vorig jaar. En inderdaad, snelle google search:
In de avond van 12 september werden acht jongeren bij de hangplek opgepakt vanwege de overlast. Ilgun werd de volgende ochtend gearresteerd wegens opruiing.[20] Drie dagen later werd hij vrijgelaten met een gebiedsverbod en verplichte begeleiding door de reclassering. Verschillende jongeren kwamen onder toezicht van de politie of Bureau Jeugdzorg te staan.[21] Een aanklacht wegens vermeende bedreiging van een raadslid werd door het OM geseponeerd.[22]
En dan de ESTA vraag: "have you ever been arrested or convicted for a crime involving moral turpitude"

Tja.. ik heb dus zo'n vermoeden dat er wellicht in ieder geval een van de vragen op de ESTA niet naar waarheid was ingevuld..
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door SuzieQ »

Aha.
Dat is dan wel een heel ander verhaal.
En uiteraard noemt ie dit zelf niet tegen rtl nieuws.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Lapor
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 feb 2017, 20:11
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Lapor »

@Roelb die "treitervlogger" waar jij het over hebt is een heel ander persoon
RKNS
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door RKNS »

Het geeft echter wel goed weer dat er in dit soort situaties vaak maar 1 kant wordt belicht. Ik ben geen ervaringsdeskundige maar als ik hier op het forum zaken doorlees is het 99% van de tijd prima redelijkheid en moet je toch echt een bepaald risicoprofiel hebben of hebben gelogen in je aanvraag wil je er niet door mogen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Inges »

Lapor schreef:@Roelb die "treitervlogger" waar jij het over hebt is een heel ander persoon
Inderdaad. Dat is echt heel iemand anders. Ik woon in Zaandam (gelukkig in een hele andere wijk) maar de 2 jongens die afgewezen zijn in New York hebben niets met die mafkees uit Poelenburg te maken
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Fellow2012

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Fellow2012 »

RKNS schreef:Ik ben geen ervaringsdeskundige maar als ik hier op het forum zaken doorlees is het 99% van de tijd prima redelijkheid en moet je toch echt een bepaald risicoprofiel hebben of hebben gelogen in je aanvraag wil je er niet door mogen.
Je kan op basis van vermoedens alleen, zonder enkel bewijs, geweigerd en teruggestuurd worden zonder dat je gelogen hebt en verder gewoon een Nederlandse jongen van Marokkaanse komaf. De immigration officials zijn ook niet allemaal integere en professionele mensen, er zit ongetwijfeld een paar tussen die onprofessioneel of erger gewoon racistisch zijn. Racisme is zeker het geval wanneer ze in Amerika geboren en getogen reizigers, wel met een donkere huiskleur en/of Islamitische naam, naar secondary sturen en vernederen.

Uiteindelijk worden de Amerikanen niet geweigerd maar zoals ik eerder schreef, het is precies zoals de frequente police traffic stop van zwarte Amerikanen, wat zijn de blanke agenten naar opzoek? Seriously. Zelfs een zwarte senator moest vaker het ontgelden, hij werd er steeds uitgepikt door Capitol Police (die het congres bewaakt) als hij op het trein van het congres liep. Whiteness is blindness.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door roelb »

Lapor schreef:@Roelb die "treitervlogger" waar jij het over hebt is een heel ander persoon
Ah check.. ze delen alleen dezelfde naam inderdaad. Excuses voor de verwarring.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door SuzieQ »

Misschien is die naam dan de reden?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Gast »

Dat wilde ik net zeggen idd!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Pete.Z »

bzawity schreef:
Marcopstal schreef:Als je al een visum hebt dan ben je al gescreend voor x-aantal zaken. Je moet het dan al heel erg bont maken bij de immigratie om niet binnen te mogen.
Ok, fijn om te horen. Na het artikel van RTL laatst gelezen te hebben over de studenten kreeg ik weer heel erg mijn twijfels.

Hopelijk is er niks aan de hand.
Die jongens hadden geen visum maar een ESTA, heel wat anders dus.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Inges »

Dit staat nu in het grote Esta topic (hierboven)
Franciscus schreef:Ter info; mijn goedgekeurde Esta bleek afgekeurd!

Toen ik gisteren wilde ik inchecken bij Icelandair bleek mijn Esta afgekeurd! Deze heb ik maanden geleden al aangevraagd en was toen direct goedgekeurd. Ik heb de goedkeuring geprint en er verder niet meer naar gekeken, wist niet dat dit nog zou kunnen veranderen. Maar dar kan dus wel en je ontvangt daarvan dan blijkbaar geen bericht!

Ik heb ter plekke ingecheckt in mijn Esta aanvraag en inderdaad; hij stond op afgekeurd. Sind wanneer stond er niet bij. Aan de uitdraai van de goedkeuring had ik ook niets meer. We schrokken ons natuurlijk kapot en zagen onze reis al in duigen vallen.

Volgens de medewerkers van Icelandair gebeurde dit regelmatig en was het meestal op te lossen door een nieuwe Esta aan te vragen. Dus dat heb ik ter plekke gedaan, op mijn telefoon. Bepaald geen pretje, onder stress die procedure op zo'n klein scherm. Het wilde ook niet meteen lukken dus we zijn er wel ruim een half uur mee bezig geweest. En daarna was het afwachten op goedkeuring. Een paar minuten na verzending zijn we weer naar de desk gelopen met de vraag wat nu te doen. De medewerkster keek in het systeem en toen bleek mijn Esta al goedgekeurd!!! Dus zo ongeveer per ommegaande. Een enorme opluchting natuurlijk dus we konden verder inchecken en was het haasten naar de gate waar we precies op tijd aankwamen. De rest van de reis verliep gelukkig zonder problemen.

Heel raar dit en geen pretje om mee te maken. Ik heb geen idee wat hiervan de reden kan zijn? En wat was ik blij dat we bijtijds op Schiphol waren zodat we nog tijd haden om dit te regelen!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door M Kactus »

Zo lopen er wel 2 dingen door elkaar natuurlijk. Het gaat hier al 1,5 pagina over visa.
Een ESTA-goedkeuring staat niet op gelijke hoogte met een visum. Ook in de quote hierboven ging het om een ESTA.

Gewoon even om aan te geven dat dat 2 erg verschillende dingen zijn.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Inges »

Ja maar het topic begon toch echt met de vraag van iemand die zijn Esta ineens afgekeurd zag en dat is in dat topic dat ik citeer nu ook het geval en die persoon hoefde blijkbaar helemaal geen visum aan te vragen maar kon gewoon zijn Esta opnieuw invullen. Dat lijkt mij voor de topic starter wel van belang om te weten.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Deedee40
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jul 2017, 08:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Deedee40 »

Hi!

Ik heb nog niets gehoord ivm mijn interview. Weet er iemand wat ik nu zou moeten doen? Er staat nergens hoe je een interview kunt plannen?

Op de forum hier heb ik vanalles gelezen, maar het is vanuit Nederland, dus ik weet niet of hetzelfde ook voor België geldt?

Iemand een voorstel?

Op de website https://ceac.state.gov/ceac/ kan je je status checken en bij mij staat enkel de datum waarop ik mijn aanvraag heb gedaan en in het groot staat er 'NO STATUS'.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door roelb »

In Nederland moet je eerst betalen voordat je een afspraak kunt plannen. Ik neem aan dat dat in Belgie niet anders is.

Maar probeer voor de zekerheid nu gewoon eerst nog eens een nieuwe ESTA aanvraag.
Deedee40
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jul 2017, 08:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: ESTA plots na één jaar afgekeurd

Bericht door Deedee40 »

Ik heb een nieuwe ESTA nu aangevraagd en betaald.. Vorig keer werd het meteen goedgekeurd en nu staat er 'vergunning in behandeling'.

Oké, ik weet dat het niet meteen negatief hoeft te zijn, maar na al dit ben ik een beetje bang.

72 uur wachten en..We shall see..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer