Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door PSVwally » 05 jul 2017, 19:40

Nou ja zeg wat een vreemde vakantie heb jij.
Understatement haha.

Je maakt het inderdaad wel allemaal mee volgens mij. De meeste toerist maakt wat dat betreft weinig mee behalve de indrukken die ze opdoen van de bezienswaardigheden en restaurants

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 05 jul 2017, 19:52

Ben wel benieuwd waar je nu zat..

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 05 jul 2017, 20:46

ik ga de reisverhalen van Inges ook eens teruglezen geloof ik, die maakt ook nog eens wat mee! :clap:
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

stormbreaker
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 05 jul 2017, 22:16

Als klap op de vuurpijl hebben twee zogenaamde vrienden in het hostel mijn camera geprobeerd te stelen in de stad toen ik met ze meeging. Opeens was mijn tas open toen er een achter mij liep. Heb vriendelijk gezegd dat ik echt moest lunchen en ben naar een ander stadsdeel gegaan. Heb de tas gecheckt er zijn geen verdachte dingen in gedaan. Die ene jongen is of lijkt alcoholist die andere gebruikt sisha achtig pijpje. Ik weet niet of dat drugs zijn. Heb dit aan het hostel gemeld zij hebben notitie gemaakt. Heb voor mijn eigen veiligheid wel het voorbehoud gemaakt dat het mogelijk is en dat ik het niet zeker weet. Dan kan ik ook niet beschuldigd worden van smaad en laster.

gastxyz

Bericht door gastxyz » 05 jul 2017, 22:33

Wat een spannende verhalen!

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 05 jul 2017, 23:29

Ik begin me echt af te vragen wat je daar aan het doen bent, want veel rondkijk/bezienswaardigheid verhalen lees ik nog niet

stormbreaker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 05 jul 2017, 23:58

De vorige dagen veel gezien oa Rockenfeller, statue of liberty, central park, times square. Vooral het statue was erg leuk met de Ferry van battery park. Maar om een of andere reden gaat alles dit jaar bij mij mis. Ik zit in een goedkoop hostel daar zitten rare mensen. Dat zorgt voor problemen. Die man vanmorgen was een homeless men en die komt niet meer terug. Hostel is international student residence, 341 Broadway Brooklyn. Blijkt een verschrikkelijke buurt. Vandaag bij WTC ground Zero geweest maar kon niet genieten door de angst.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 06 jul 2017, 09:37

Tja.. Ik ben wel benieuwd wat jouw rationale was om zo'n accommodatie te boeken. Een blik op tripadvisor, en je weet dat je daar ver van weg moet blijven. En volgens mij geldt dat voor alles dat zichzelf "hostel" noemt. Er zijn zo enorm veel hotelkamers in NYC, ook voor normale prijzen, dat ik echt niet begrijp waarom mensen voor dit soort "basic" accommodaties kiezen. Kijk, ik snap dat niet iedereen het budget heeft voor een 4* hotel in midtown Manhattan. Maar dit hostel vraagt ook $100 per nacht. Voor dat geld zit je de aankoomende dagne ook in een Hampton Inn in Brooklyn, en ik denk dat dat, vergeleken met dit hostel, voelt als een 5* hotel. Of, als je kijkt in Manhattan, zit je de aankomende dagen voor onder $100/nacht ook in de New Yorker van Wyndham. Wat ouder, maar tegelijkertijd ook statig hotel in de buurt van Penn station, in hartje Manhattan. Maar dat is een gebouw dat je inmiddels vast al hebt zien staan, kan niet missen met de letters op het dak.

RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola » 06 jul 2017, 10:02

Of je bent verschrikkelijk naïef en daardoor overkomen je rare dingen of zie je dingen die je niet kunt plaatsen (wie gaat er nou op stap met een alcoholist uit een hostel? En was dat sisja-achtige pijpje niet gewoon een e-smoker? En waarom heb je niet gewoon gevraagd wat het was ipv bij een hostel te gaan melden dat je denkt dat iemand drugs bij zich heeft?) óf je schrijft hier rare verhalen. Waarom was je verschrikkelijk bang bij Ground Zero? Dat is toch een mooi monument inmiddels?

Edit: excuus, ik las in één van je eerste posts dat je autistisch bent. Daarom beleef je zaken misschien op een wat andere manier en schrijf je zaken wellicht op een manier op die een vreemde indruk wekt bij de andere forummers. Ik kan alleen maar zeggen: pas op met wie je omgaat! Ga naar een betrouwbaardere plek( zoals een wat fatsoenlijker hotel) en probeer ook wat meer de positieve dingen te zien!

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 06 jul 2017, 10:16

Kijk altijd goed naar de beordelingen op tripadvisor en booking.com voordat je iets boekt. Met name hostels kunnen berucht zijn en niet in al te fijne buurten liggen. Hostels worden ook vaak gebruikt door raar volk dat hele andere bedoelingen heeft dan toeristisch.

stormbreaker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 06 jul 2017, 11:38

Ik kan jullie niets anders dan gelijk geven dit was een foute boeking van het hostel. Mijn autisme heeft er soms ook mee te maken dat ik met hele bizarre situaties niet goed kan omgaan. Ik zit nu nog in het hostel vandaag naar het hotel. Maar de beste jongen heeft weer ingecheckt en slaapt op een kamer naast mij. Ik moet dus zo laat mogelijk uitchecken om hem te vermijden. Mijn ouders steunen mij 24/7 vanuit Nederland en tevens een Amerikaanse vrouw die ik heel goed ken vanuit de Mark Knopfler fanclub en ook in het echt heb gezien. Heb mezelf idd in de nesten gewerkt.

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 06 jul 2017, 12:15

en gelukkig werk je jezelf ook weer uit die nesten en is er niks onomkeerbaars gebeurd. je bent een stukkie wijzer geworden en hopelijk mensen die dit lezen ook.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 » 06 jul 2017, 14:29

Wat Babarage zegt; gelukkig is er niets gebeurd met ernstige gevolgen, ik hoop dat je de nare ervaringen een plekje kunt geven en nog veel fijne ervaringen zult opdoen tijdens de rest van je verblijf! Veel plezier!
Afbeelding

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 06 jul 2017, 16:11

En volgens mij geldt dat voor alles dat zichzelf "hostel" noemt
Ik heb vroeger ook in genoeg hostels overnacht.
Dat dit hostel bagger is betekent geenzins dat alle hostels maar bagger moeten zijn. Beetje plat door de bocht deze opmerking. Voor bv studenten kan een hostel ideaal zijn. En zo heb je, ook in NY, bijvoorbeeld hostels alleen voor vrouwen. Blijft wel dat er ook slechte hostels zijn, maar dat een tripadvisor vooraf raadplegen altijd uitkomst zou kunnen bieden

stormbreaker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 06 jul 2017, 16:42

Jongens ik ben veilig in het hotel! Het is nu nog gekker: vanmorgen NYPD in de hal. Dacht dat ze m gingen arresteren. Mar hij is ook psycho speelt het slachtoffer beschuldigd mensen in het hostel officieel van diefstal van een drone. Tegen mij nog geen beschuldiging. Ik heb METEEN ingepakt en ben weggegaan, wel gegevens achtergelaten en het hostel staat achter mij. Deze man heeft verschillende misdrijven in het hostel gepleegd oa net minderjarigen. Maar politie staat nog achter zijn zijde. Nu weet het hostel mij telefonisch met update info te vinden. Ben aan het bijkomen op een prachtige hotelkamer.

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 06 jul 2017, 16:54

Goed om te lezen. Pas goed op jezelf. En neem een veilige afstand van vreemden die je net maar een uurtje kent.

Galapogos
Amerikakenner

Bericht door Galapogos » 09 jul 2017, 02:31

PSVwally schreef:Dat dit hostel bagger is betekent geenzins dat alle hostels maar bagger moeten zijn. Beetje plat door de bocht deze opmerking. Voor bv studenten kan een hostel ideaal zijn. En zo heb je, ook in NY, bijvoorbeeld hostels alleen voor vrouwen. Blijft wel dat er ook slechte hostels zijn, maar dat een tripadvisor vooraf raadplegen altijd uitkomst zou kunnen bieden
Eens. Afgelopen zomer overigens in een HI Hostel in de buurt van Union Square in SF geslapen en dat was echt een fantastische plek met supervriendelijk personeel en een hele fijne sfeer.

stormbreaker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 09 jul 2017, 16:40

Ben sinds vanmiddag weer veilig terug in Nederland. Uiteindelijk heeft eergisteren een gestoorde zwerver mij nog aangevallen met een stok op Penn station maar die poging mislukte. Dat was verder alles. Ik kon gewoon online inchecken en stond niet op lijsten, kon gewoon terug naar Nederland. Daar heb ik wel geluk mee want tegen mede hostelgenoot die de Russische nationaliteit heeft liep althans toendertijd een formele aangifte. Die was vals natuurlijk.
Uiteindelijk bleek dat de crimineel mij ook heeft proberen te vergiftigen door een op limonade lijkend goedje in mijn drank te doen. Hoe naïef ben ik geweest zeggen vrienden en familie van mij! Hij heeft volgens het hostel immers een ander meisje er mee knocked out gekregen, ik vloog ook bijna tegen de vlakte (kon me weinig herinneren).

Voor vertrek alle tassen gecheckt of er iets door hem ingestopt was, gewoon voor de zekerheid. Maar dat was niet zo. De TSA op Newark schonk weinig aandacht aan mijn tassen, die werden zelfs al zaten er oor- en neusdruppels volgens mij in niet gecheckt. Ze trappen je echt het land weer uit.

RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola » 09 jul 2017, 17:55

Nou, een paar dagen New York en je hebt genoeg stof voor een stevige roman! :thumbup: :?

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 09 jul 2017, 18:21

En gelijk verfilmen

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht